یکی از مهم ترین اهدافی که هر کسب و کاری دارد، این است که بتوانید در موتور های جستجو لینک های اول را تصرف کند. اگر سایتی بتواند خود را به لینک اول صفحه نتایج جستجو برساند، ترافیک بسیار بالایی جذب می کند و به راحتی می تواند محصولات و خدمات خود را به فروش برساند. ریپورتاژ آگهی یکی از راه کارهای بسیار حرفه ای و تاثیر گذار در افزایش ترافیک سایت است. با استفاده از این روش گوگل متوجه می شود که سایت شما محتوای ارزشمندی دارد که سایت های دیگر به آن لینک داده اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی راه کار های گرفتن ریپورتاژ آگهی بپردازیم تا بتوانید بدون هزینه، به بهبود سئوی سایت خود کمک کنید.

ریپورتاژ آگهی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به سراغ روش گرفتن ریپورتاژ آگهی رایگان برویم، ابتدا لازم است تا ریپورتاژ آگهی را به صورت خلاصه معرفی کنیم. اگر اهل گشت و گذار در اینترنت و وب سایت های مختلف هستید حتما با برخی از مطالب روبرو شده اید که درعین حال که شبیه به آگهی تبلیغاتی هستند ولی تفاوت هایی را نیز با آن دارند که گاهی بسیاری از مخاطبان پی به تبلیغی بودن آن نمی برند. بطور کلی رپورتاژهای آگهی به منظور معرفی سایت و محصولات در سایت های دیگر درج می شود که در اکثر موارد لينک دارد. این لینک ها کارآیی اصلی ریپورتاژ در جهت افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی سئو می باشد. محتوای ریپورتاژ آگهی که به آن رپورتاژ خبری هم گفته می شود به دیگر مطالب سایت شباهت دارد و نحوه نوشتن آن بی طرفانه است، اگرچه در پی معرفی خدمات خاصی می باشد. با توجه به ویژگی متن منتشر شده کاربران با مطالعه و توجه به آن به محصول و یا کسب و کار معرفی شده در مقایسه با آگهی های تبلیغاتی معمولی اعتماده کرده و جذب آن می شوند.

در سال های اخیر با ورود اشخاصی که آشنایی چندانی با ریپورتاژ آگهی و رپورتاژ آگهی رایگان نداشتند شاهد تغییراتی در این مورد بوده ایم، به گونه ای که کفه تبلیغاتی رپیورتاژ سنگینی کرده و به همین دلیل از جذابیت آن کاسته شده است و به مانند ریپورتاژ آگهی حرفه ای سبب جلب اعتماد مخاطبان نشده است. بر همین اساس باید ریپورتاژ آگهی با اصول حرفه ای نوشته شود تا تبلیغاتی بودن آن در اولویت قرار نگیرد. بلکه مطالب مفیدی در اختیار مخاطبان قرار داده شود و در خلال آن لینک ها و یا تبلیغات مورد نظر درج شود تا بتواند موثر واقع شود. ریپورتاژ آگهی که در زبان انگلیسی هم به آن advertorial گفته می شود. یک نوع از محتوا است که معمولا به صورت متن است و در گاهی موارد هم می تواند بصورت محتوایی ویدیویی نیز باشد که در رسانه های مختلف از جمله روزنامه، مجله، سایت و حتی تلویزیون منتشر و پخش می شود. در ظاهر ویژگی ریپورتاژ آگهی به گونه ای است که مخاطب یک وب سایت یا روزنامه با خواندن و مشاهده متن چنین احساس می کند که این ریپورتاژ آگهی به وسیله خود همان رسانه منتشر شده و تبلیغاتی محسوب نمی شود اما در واقع ریپورتاژ یک متن حمایت شده از سوی یک سایت، رسانه و… محسوب می شود که در قبال آن هزینه ای اخذ می شود البته در برخی موارد شاهد آگهی رایگان هستیم، برخی از انواع ریپورتاژ آگهی رایگان می تواند مزیت های بیشتری نیز داشته باشد.

ریپورتاژ آگهی اگر با رعایت اصول حرفه ای انجام شود مزیت های بسیار زیادی دارد، چرا که بک لینک های زیادی را برای سایت شما فراهم کرده و موجب افزایش ترافیک سایت می شود که بر روی سئو سایت تاثیر خوبی دارد. سئو خوب سبب می شود که سایت رپورتاژ دهنده از طرف گوگل به خوبی شناخته شود و در جست و جوها در صفحات نخست قرار بگیرد.

چرا نوشتار رپورتاژ آگهی مهم است؟

با توجه به اهمیتی که ریپورتاژ آگهی دارد و به محتوا وابستگی دارد نوشتار آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تفاوتی نمی کند ریپورتاژ آگهی رایگان باشد یا نه در هر صورت باید نوشتار آن مورد توجه قرار گیرد. در ذیل به چند مورد مهم در مورد نوشتار ریپورتاژ آگهی اشاره می شود:

متن ریپورتاژ نباید صرفا با هدف تبلیغ نوشته شود، بلکه باید برای مخاطب از جذابیت برخوردار باشد.

تبلیغات باید به صورت غیرمستقیم باشد و از کلمات و جملات صریح و شفاف برای تبلیغات استفاده نشود.

به کارگیری تیترهای جذاب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر قصد دارید در چند سایت از ریپورتاژ استفاده کنید، سعی کنید متن ها مشابه نباشد.

انواع ریپورتاژ آگهی رایگان کدام است؟

ریپورتاژ آگهی یا خبری می تواند یک محتوا بصورت خبر، مقاله، فیلم، اینفوگرافی، گزارش و… باشد که در رسانه ها و سایت منتشر می شود انواع مختلف ریپورتاژ آگهی را می توانیم به موارد ذیل دسته بندی کنیم:

  • ریپورتاژ آگهی رسانه ای: این نوع ریپورتاژ در رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون برای مخاطبان پخش می شود. ممکن است یک شرکتی که تولید کننده محصول خاصی است بصورت کاملا حرفه ای با تهیه یک فیلم از روند فعالیت های شرکت از ابتدا تا تولید محصول به صورت غیرمستقیم به کیفیت و کم نظیر بودن کالاها و یا محصولات تولیدی خود اشاره کند و مخاطبان را برای خرید محصولات آن شرکت تشویق کند. اگر ریپورتاژ آگهی برای رادیو مورد استفاده قرار بگیرد می توان از مواردی مثل مصاحبه یا گزارش استفاده کرده تا جنبه های مثبت و جذاب یک کسب و کار را نشان داد که در نهایت سبب تشویق مخاطبان برای پرداختن به آن می شود.
  • ریپورتاژ آگهی نوشتاری: این نوع از ریپورتاژ در مجله ها و روزنامه ها منتشر می شود. برای مثال ممکن است مقاله یا گزارشی درباره سلامتی انسان نوشته شود و به یکی از موضوعات سلامتی پرداخته شود و در خلال آن یک محصول مرتبط به مخاطبان معرفی شود.
  • ریپورتاژ آگهی اینترنتی: در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در موارد مختلف از جمله فضای مجازی و سایت ها این ریپورتاژ از اهمیت خاصی برخوردار شده است و توجه ویژه ای به آن می شود و شما حتی در این دسته بندی می توانید ریپورتاژ آگهی رایگان نیز پیدا کنید.
  • استفاده از روش‌های تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای اینترنتی

چگونه یک ریپورتاژ آگهی با تاثیرگذاری بالا داشته باشیم؟

اگر می خواهید ریپورتاژ شما تاثیرگذار باشد و نتیجه خوبی از آن بگیرید، کافی است نکات زیر را به دقت رعایت کنید:

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن ریپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزییات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزییات به وب سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از بکارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با ریپورتاژ را فراموش نکنید.
  • لینک های مرتبط در متن ریپورتاژ آورده شود.
  • به تعداد بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود.
  • متنی که برای محتوای رپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشد.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات مفیدتون
    من دو سایت در یک زمینه دارم و می‌خوام براشون ریپورتاژ آگهی بگیرم
    میخواستم ببینم گذاشتن لینک دو سایت مختلف در یک ریپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو داره؟
    آیا اثر ریپورتاژ کم میشه یا فرقی نمیکنه؟

  2. سلام
    آیا شما کمپین ارزان قیمتی برای ریپورتاژ دارید که توش بک لینک فالو هم بدین
    شرکت آداک سپهر در زمینه تجهیزات ابزار دقیق از قبیل انواع سطح سنج و دتکتور گاز فعالیت داره

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *