اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما چقدر بهینه است؟

به شبکه‌های اجتماعی به چشم یک ابزار کمکی برای کسب‌وکار آنلاین خود نگاه کنید! مهم نیست که در کدام شبکه‌ فعالیت می‌کنید، اما مهم است که از آن شبکه به بهترین شکل ممکن برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. پروفایل یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین چیزی است که باید آن را بهینه‌سازی کنید؛ زیرا این بخش مستقیماً در دید کاربران است! اگر این بخش را جذاب بنویسید، می‌توانید در پایان آن از کاربران بخواهید وارد سایت شما شوند؛ حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید پس از وارد شدن به سایت، ایمیل یا شماره تماس خود را در فرم خبرنامه پر کنند. داشتن اطلاعات کاربران اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد و برای بخش بازاریابی استفاده می‌شود. به شبکه‌های اجتماعی به چشم یک ابزار کمکی برای کسب‌وکار آنلاین خود نگاه کنید! بهینه‌سازی پروفایل کاربران را تشویق می‌کند تا وارد سایت شما شوند! با ورود کاربران به سایت شما ترافیک هم افزایش پیدا می‌کند و تعداد بازدیدکنندگان یک سایت اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد. بنابراین اگر به دنبال تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو هستید، حتماً یک پروفایل جذاب، بهینه و دارای لینک سایت داشته باشید و کاربران را تشویق به کلیک کردن بر روی لینک سایت کنید.

بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

اینستاگرام یک پلتفرم تصویری قدرتمند برای بازاریابان دیجیتال است که می‌توانند از آن استفاده کنند. هر کسی که استراتژی بازاریابی چند کاناله داشته باشد، می‌داند که برای بازاریابی پروفایل اینستاگرام باید پا را از خود اینستاگرام فراتر بگذارد. با این حال، در کمال تعجب، عمدتا دشوار است که حساب های کاربری اینستاگرام در نتایج جستجو فهرست و نمایش داده شوند.  این موضوع به این دلیل است که اکثر کاربران اینستاگرام، خیلی علاقمند به ترویج خود نیستند و در واقع اینستاگرام موتورهای جستجو را از ایندکس کردن و ثبت تصاویر اینستاگرام شما، ممنوع می‌کند. گرچه خود پروفایل ها می‌توانند نمایه شوند، اما برای تصاویر امکان پذیر نمی باشند.  این نشان دهنده یک مانع عمده برای بازاریابانی است که می خواهند از طریق نتایج جستجو بازدید بیشتری برای حساب اینستاگرام خود بوجود بیاورند، اما این مانع غیرقابل عبور نیست.

شاید اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نباشد، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پییشنهاد می‌شود، هر چند باید به دنبال مخاطب های خاص خودشان باشند تا بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را پیش ببرید.  برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خود را دارد. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و نحوه استفاده صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی مناسب می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

بیو اینستاگرام باید مطابق با عنوان‌ پست‌های شما باشد. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او توضیح دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع نیاز با واقعیت موجود در داخل سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن نیاز باشد. در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو استفاده کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد ایجاد کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید. دوست بنده در زمینه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت حرفه ای انجام می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه مخصوص پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده تا اگر هر کاربری وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک مسیر روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را بهبود می‌دهد. شاید بسیاری از این موارد را برخی‌افراد و شرکت‌ها رعایت نکنند، این موارد نادر که هیچ گونه هدف روشنی را دنبال نمی‌کنند در حیطه صحبت های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

بهینه‌سازی پروفایل کاربران را تشویق می‌کند تا وارد سایت شما شوند! با ورود کاربران به سایت شما ترافیک هم افزایش پیدا می‌کند و تعداد بازدیدکنندگان یک سایت اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد. بنابراین اگر به دنبال تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو هستید، حتماً یک پروفایل جذاب، بهینه و دارای لینک سایت داشته باشید و کاربران را تشویق به کلیک کردن بر روی لینک سایت کنید. در مقاله بعدی به بررسی این بحث می‌پردازیم!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *