اینستاگرام در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. اینستاگرام پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است و توانسته است در سال‌های گذشته با سرعت بالایی رشد کند. امروزه تبلیغات اینستاگرام برای اکثر شرکت‌ها بسیار ضروری است.

اگر بخواهیم به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران اشاره کنیم، احتمالاً اینستاگرام همان شبکه‌ای است که انتظار شنیدن آن را دارید! اینستاگرام در سراسر دنیا دنبال‌کنندگان زیادی دارد و در ایران هم به دلیل محدودیت‌های کمتر طرفداران زیادی دارد. همین مسئله باعث شده تا کسب‌وکارهای زیادی از اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌های بازاریابی در دنیا استفاده کنند! جالب است بدانید بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی تنها بر روی اینستاگرام فعالیت می‌کنند و به گفته مدیران آن‌ها، نیازی به پلتفرم دیگری نظیر سایت ندارند. تبلیغات اینستاگرام یکی از راه‌های بازاریابی محصولات یا خدمات کسب‌وکارهای مختلف است! پس از آن که فیسبوک شبکه اجتماعی اینستاگرام را خریداری کرد، تغییراتی زیادی در آن دیدیم که مهم‌ترین تغییرات آن که بیشتر جنبه تجاری داشتند، در سال اخیر دیده شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده تبلیغات اینستاگرام بپردازیم تا بدانید در سال‌های پیش‌رو، چه تغییراتی را خواهید دید! اگر موافق هستید، در ادامه با ما و بررسی کامل آینده تبلیغات اینستاگرام همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام، از سال پیش تا آینده!

در سال اخیر (۲۰۱۹) اینستاگرام دو تغییر بسیار اساسی بر روی پلتفرم خود ایجاد کرد؛ اولین تغییر اضافه شدن امکان خرید از طریق اینستاگرام و دومین تغییر آن، تغییرات گسترده بر روی بخش استوری اینستاگرام بود. تقریباً پس از خرید اینستاگرام توسط فیسبوک همه چیز آن تغییر کرده است و تغییرات بیشتری هم پیش‌رو خواهد بود. به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۸ بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی به دلیل درخواست کنترل بیشتر توسط فیسبوک استعفاء دادند. زاکربرک (بنیان‌گذار فیسبوک) اعلام کرده ممکن است در آینده استوری جایگزین Feed یا همان بخش اصلی اینستاگرام شود و در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، این شبکه به طور کلی تغییر می‌کند. همچنین اینستاگرام در تلاش است که به کمک سرویس IGtv اینستاگرام بتوانید میزان تعامل صفحات را افزایش دهد. همچنین به دنبال این است که بخش IGtv را تجاری‌سازی کرده و تبلیغات را بیشتر بر روی آن متمرکز کند.  اما این تغییرات برای بازاریابان اینستاگرام حاوی چه معنایی است و در سال‌های آینده چه تغییراتی پیش‌روی آن‌ها است؟ دانستن این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند تا بتوانند از همین الان خودشان را آماده تغییرات جدید کنند و بازاریابی موفقی داشته باشند.

تبلیغات اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات بصری است. روش‌های متعددی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارد که ما در پاراگراف‌های بعدی در مورد برخی از آنها عمیق‌تر بحث می‌کنیم. برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به یک اکانت تبلیغاتی فیسبوک نیاز است (اگر قبلا از تبلیغات فیسبوک برای اهداف بازاریابی خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید از همین نام کاربری استفاده کنید.) تبلیغات اینستاگرام از طریق Ads Manager اینستاگرام یا Power Editor فیسبوک مدیریت می‌شود.  گرچه تبلیغات اینستاگرام در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابند، اما روش‌های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین، ضروری است که در مورد مفاهیم پایه‌ای تبلیغات اینستاگرام مطالبی را فرا گیرید. تبلیغات اینستاگرام در میان دیگر پست‌ها و استوری‌ها برای کاربرانی که انتخاب کرده‌اید تا بخشی از مخاطبان مورد نظر شما باشند، ظاهر می‌‌شود. این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.  علاوه بر این، مهم است که در مورد انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام که در اختیار شما هستند آشنا شوید. بسته به اهداف کسب و کار شما، برخی از تبلیغات ممکن است مفیدتر یا مناسب‌تر از بقیه باشند.

  • چگونه بیو اینستاگرام را به صورت حرفه‌ای بنویسیم؟ – بخش اول
  • تبلیغات با تصاویر: همان‌طور که از نام این نوع تبلیغ حدس زده می‌شود، این تبلیغات آگهی‌هایی است که شامل عنصر عکس است. جنبه بصری اینستاگرام بسیار مهم است و به لطف رابط کاربری خوب این پلتفرم، هر تصویر را می‌توان با فرمت بسیار جذابی نمایش داد.
  • تبلیغات با ویدیو: اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری کامل را ارائه دهید، تبلیغات مبتنی بر ویدیوی اینستاگرام یک گزینه فوق‌العاده است. بقیه پارامترها به همان نحو باقی می‌مانند، اما همانطور که از نامش حدس زده می‌شود، به جای تصویر یک ویدیو به بازار هدف نشان داده می‌شود.
  • تبلیغات متوالی: اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود مجموعه‌ای از تصاویر و عکس‌ها را نشان دهید، این نوع از تبلیغات اینستاگرام بهترین شرایط را دارد.

اگر شما بدانید که چه نوع تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد و این تبلیغات کجاها نمایش داده می‌شوند، می‌توانید گام بعدی برای ایجاد تبلیغات اینستاگرامی خودتان را شروع کنید. مرحله بعدی فهمیدن این است که بر اساس اهداف کسب و کار خودتان چه نوع کمپینی می‌توانید اجرا کنید.

  • تبلیغات روی شبکه‌‌های اجتماعی
  • Awareness (آگاهی) این نوع کمپین به آگاهی از برند مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید اسم برند یا کسب و کارتان توسط افراد بسیاری دیده شود و یا اینکه برای افراد مورد نظرتان به صورت مکرر نمایش داده شود، پیشنهاد می‌شود از این نوع کمپین استفاده کنید. این کمپین برای انتشار محلی نیز مناسب است.
  • Consideration (توجه) این کمپین برای دریافت کلیک برای وبسایت خود و همچنین برای اینکه خود را به عنوان یک رقیب ارزشمند در مرکز توجه خریداران قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم. شما همچنین می‌توانید میزان دسترسی و میزان تعامل خود را برای بازار هدف افزایش دهید.
  • Conversion (تبدیل) اگر چیزی که شما دنبال آن هستید، تعامل با برنامه، دانلود محتوا، کسب لید و یا افزایش فروش است، این کمپین بدون شک بهترین گزینه است.

علاوه بر انواع کمپین‌های اینستاگرام و تبلیغات مختلف موجود، بسیار مهم است که قبل از ایجاد تبلیغات اینستاگرام، اهداف تجاری و پلتفرم مناسب خود را داشته باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *