استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار خود با استفاده از اینستاگرام هستند و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی کاربران باید تمامی ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام را به طور کامل شناسایی کنند تا بتوانند از آن نهایت استفاده و لذت را ببرند.

در این مقاله به عنوان آخرین بخش از سری آموزش ترفندهای اینستاگرام و نیز در ادامه مقاله قبلی قصد داریم به بررسی ارسال عکس ، ویدیو و استوری در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید از این شبکه اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

ارسال عکس‌ها در دایرکت کاربران برای یکبار مشاهده

ارسال تصاویر برای کاربران یکی از مزیت‌های اینستاگرام است که باعث افزایش تعامل بصری میان کاربران می‌شود. برخی از کاربران می‌خواهند عکس‌هایی برای کاربران ارسال کنند که تنها یکبار بتواند آن را مشاهده نمایش و به عبارت دیگر می‌توانید تصاویر را به صورت یکبار مصرف ارسال کنید. این ابزار در اینستاگرام از طریق استوری دایرکت در دسترس است و می‌توانید برای کاربران خود از طریق دایرکت تصاویری را بفرستید که پس از یکبار مشاهده دیگر قادر به مشاهده آن نخواهند بود. برای اینکار وارد بخش دایرکت اینستاگرام شوید و بر روی فرد موردنظر کلیک کنید تا صفحه ارسال پیام آن فرد به شما نمایش داده شود. سپس کافی است بر روی آیکن دوربین کلیک کنید و یک تصویر تهیه کنید تا بتوانید آن را به کاربر موردنظر خود نمایش دهید. همچنین برای ارسال تصویر به چند کاربر ارسال کنید که برای اینکار کافی است بر روی New Group کلیک کنید و کاربران موردنظر خود را انتخاب کنید.

ویدیوهای خود را بدون صدا در اینستاگرام ارسال کنید

یکی دیگر از مواردی که برخی از کاربران به دنبال آن هستند، ارسال ویدیو بدون صدا در اینستاگرام است که اینکار در اینستاگرام ممکن است. برای این کار کافی است ابتدای ویدیوی خود را وارد فرآیند ارسال پست در اینستاگرام کنید؛ سپس بر روی آیکن بدون صدا در اینستاگرام کلیک کنید تا بتوانید ویدیوی خود را بدون صدای پیش‌زمینه آن به کاربران نمایش دهید.

پنهان‌سازی استوری از افراد خاص موردنظر خود

استوری‌ یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در اینستاگرام به شمار می‌رود که برای نمایش تصاویر و ویدیوها در مدت‌زمان ۲۴ ساعت مناسب است و می‌توانید روزمرگی‌های خود را در این بخش وارد کنید. بسیاری از کاربران فعالیت‌های خود را به استوری‌ها محدود می‌سازند و کمتر در صفحه خود تصویر یا ویدیو منتشر می‌کنند.می دانیم که چگونه استوری را بدون اطلاع فرد ذخیره کنیم. اما برای این‌که بخواهید ویدیوی خود را از برخی از کاربران و دنبال‌کنندگان صفحات خود پنهان کنید، کافی است در هنگام ارسال استوری وارد بخش تنظیمات آن شوید. برای ورود به تنظیمات استوری کافی است بر روی Options کلیک کنید و سپس به بخش Story Settings کلیک کنید. پس از ورود به این بخش کافی است وارد Hide My Story From شوید و افرادی را که می‌خواهید استوری شما را مشاهده نکنند را انتخاب نموده و بر روی Done یا انجام شد کلیک کنید.

در هنگام ضبط استوری می‌توانید فیلم یا تصویر خود را زوم کنید

در قابلیت‌های قبلی اینستاگرام به قابلیت زوم کردن بر روی فیلم یا تصاویر منتشرشده‌ی کاربران اشاره کردیم. جالب است بدانید در هنگام ضبط استوری در هنگام فیلم گرفتن یا تصویربرداری می‌توانید زوم کنید تا جزییات بیشتری در استوری شما نمایان شود. برای این عمل کافی است در هنگام ضبط استوری دو انگشت خود را بر روی صفحه گوشی قرار داده و تصویر نمایشی را زوم کنید. در این حالت هنگامی که کاربر بخواهد استوری شما را مشاهده کند، به راحتی می‌تواند حالتی از زوم کردن شما در هنگام ضبط ویدیو را مشاهده کند.با استفاده از اپلیکشن ها می توانید استوری های متفاوت بگیرید وبه اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری:  با توجه به رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی، جمع کردن دنبال‌کننده‌های بیشتر، اهمیت ویژه‌ای در هر چه بیشتر دیده شدن کسب وکارها دارد.اگر از وردپرس برای کسب وکار خود استفاده می کنید می توانید پست های اینستاگرام را به صورت خودکار در وردپرس نمایش دهید، استفاده از شبکه‌اجتماعی اینستاگرام با داشتن تعداد کاربران بسیار زیاد در توسعه و رونق کسب‌وکار آنلاین بسیار موثر است. با دانستن ترفندهای اینستاگرام می‌توانید به راحتی آن را مدیریت کنید .

از طرفی افرادی که از اینستاگرام به عنوان یک فرد عادی استفاده می‌کنند نیز با دانستن ترفندهای اینستاگرام می‌توانند پست‌های جذاب‌تری تولید کنند و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. در چند مقاله به بررسی ترفندهای اصلی اینستاگرام پرداختیم که می‌توانید در مقالات گذشته نیز ترفندهای ارائه‌شده را مشاهده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *