همه ما از سرویس های گوگل استفاده می کنیم و گوگل هم برای کسب و کارها ابزارهای بسیار ارزشمندی ارائه کرده است. یکی از ابزارهایی که به کسب و کارهای زیادی کمک می کند، سرویس گوگل ادز است. گوگل ادز به دلیل الگوریتم های بسیار بهینه ای که دارد، به کسب و کارهای مختلف کمک زیادی می کند و در میان سایر سرویس ها به عنوان یک سرویس منصفانه شناخته می شود. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می خواهید با کسب درآمد از گوگل ادز بهترین نتایج را بگیرید و محصول خود را بفروشید، باید راه آن را بلد باشید. درست است که اصول آن واضح است اما گاهی اوقات راه حل هایی وجود دارد که می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

در سال 2023 هم روش هایی برای گوگل ادز ارائه شده است که شما به راحتی می توانید بهترین نتایج را از تبلیغات گوگل بگیرید و در واقع درآمد حاصل از آن را افزایش دهید. اگر به دنبال این موارد هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند مورد از مهم ترین آن ها را بررسی کنیم.

کسب درآمد از گوگل ادز!

تا به حال به مفهوم کسب درآمد از گوگل ادز توجه کرده اید؟ شاید اصلاً چنین مفهومی درست نباشد و منظور ما چیز دیگری است. همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین اهداف استفاده از کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز این است که درآمد کسب کنیم. هر چقدر این درآمد بیشتر باشد، قطعاً برای کسب و کارها خوشایند است. به همین دلیل است کسب و کارها همیشه به دنبال بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود در گوگل ادز هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند. گوگل ادز در حالت عادی و بدون استفاده از راه های مختلف درآمد خوبی برای کسب و کارها ایجاد می کند اما اگر بتوانید درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید، خشنود نمی شوید؟

راه های مختلفی برای افزایش درآمد حاصل از گوگل ادز وجود دارد. راه هایی که با همان هزینه می تواند درآمد شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اگر بتوانید با بودجه مشخص درآمد بیشتری کسب کنید، قطعاً کسب و کار شما هم مسیر پیشرفت را راحت تر طی می کند. چرا که با این روش ها شما می توانید درآمد بیشتری داشته باشید و هنگامی که شما درآمد بیشتری داشته باشید، راحت تر می توانید به توسعه کسب و کارتان فکر کنید. بنابراین منظور ما از کسب درآمد گوگل دقیقاً به این معنی است که از تبلیغاتی که در این سرویس اجرا می کنید درآمد داشته باشید.

چرا کسب درآمد از گوگل ادز اهمیت دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران به وجود می آید، این است که چرا گوگل ادز برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد! واقعیت این است که این سرویس گوگل به کسب و کارها کمک می کند تا در زمان سریع تری بتوانند رشد کنند. اگر قرار باشد یک کسب و کار مسیری را در سه ماه برای رسیدن به صفحه اول گوگل برود، با گوگل ادز می تواند یک شبه همان مسیر را طی کند. همین مسئله باعث شده تا گوگل ادز برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت زیادی پیدا کند. اگر شما هم کسب و کاری دارید، پیشنهاد می کنیم از این سرویس تبلیغاتی برای گرفتن بهترین نتایج استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که اجرای کمپین های گوگل ادز اگر به درستی انجام نشود، ممکن است هزینه شما را هدر دهد. اگر به صورت نرمال و بهینه انجام شود می تواند فروش بسیار خوبی برای شما داشته باشد. اما اگر بتوانید راه کارهایی را استفاده کنید که در آن کمپین شما به بهترین شکل ممکن بازخورد بگیرد، با بودجه مناسب توانسته اید نتیجه بسیار خوبی کسب کنید. حتی می توانید با این راه کارها در میان رقیبان و میدان رقابت به شماره یک بازار خود تبدیل شوید. همه چیز رعایت الگوریتم های گوگل نیست، گاهی اوقات با ترفندهای ساده می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

راه‌های افزایش درآمد حاصل از گوگل ادوردز

درآمد حاصل از گوگل ادوردز به صورت مستقیم نیست اما هنگامی که کاربران به راحتی وارد سایت شما می شوند، می توانند محصولات یا خدمات شما را تهیه کنند. حال اگر کاربر خیلی ساده وارد سایت شود، به راحتی هم می تواند محصولی را خریداری کند. گوگل ادز همان مسیر کوتاه شده ای است که تقریباً مانند سئو است. با این تفاوت که به جای آن که چند ماه صبر، فعالیت و هزینه کنید تا به رتبه های اول برسید تنها با پرداخت هزینه به آن جا می رسید. البته تنها تا زمانی که کمپین شما بودجه داشته باشد این اتفاق می افتد. در این بخش می خواهیم راه کارهای ناشناخته ای را بررسی کنیم که می تواند به افزایش درآمد حاصل از گوگل ادز کمک کند.

یک) نام رقیبان خود را به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید!

اگر شما رقیبان سرسخت و بزرگی داشته باشید، قطعاً نام آن برند توسط کاربران در گوگل جستجو می شود. در واقع بسیاری از کاربران برای ورود به سایت یک برند نام آن را جستجو می کنند و به صورت مستقیم از طریق دامنه وارد سایت نمی شوند! همین یک فرصت عالی برای شما است که البته ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. در واقع در این روش شما نام برند را به عنوان یک کلمه کلیدی برای کمپین خود تعریف می کنید. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ اگر کاربر نام برند رقیب را جستجو کند، تبلیغ شما نمایش داده می شود. البته این ترفند برای برخی برندها شناخته شده است و به همین دلیل است که روی نام برند خود هم تبلیغ گوگل ادز انجام می دهند.

جستجوی کاربران برای رسیدن به سایت برند مورد نظر کاملاً هدفدار است و مسئله مهم این است که مخاطبان هدف هر دوی شما یکسان هستند. یعنی اگر بتوانید آن ها را وارد سایت خود کنید و بتوانید تبدیل را به خوبی انجام دهید، مشتریان برند دیگر را به مشتریان برند خود تبدیل کرده اید. کمی زیرکانه به نظر می رسد؛ این طور نیست؟ البته روی این استراتژی تمرکز زیادی نداشته باشید! در واقع نباید همه بودجه خود را صرف آن کنید. بلکه تنها بخشی از بودجه را صرف آن کنید و البته، پیش از اجرای اصلی به سراغ تست گرفتن بروید تا ببینید که اصلاً برای حوزه شما بازخورد دارد یا نه.

با این کار هنگامی که کاربر برند دیگری را جستجو می کند، سایت شما بالا است و روی آن کلیک می کند. این یک جستجوی خاص از طرف کاربر محسوب می شود که ممکن است هدف خاصی پشت آن باشد یا نه. اگر هدف خاصی پشت آن باشد، می تواند درآمد حاصل از گوگل ادز را برای شما افزایش دهد و نتیجه بسیار خوبی از آن بگیرید.

برای انجام این روش هم کافی است کمپین تبلیغاتی خود را بروزرسانی کنید و در آن نام برند رقیب را در بخش کلمه کلیدی خود قرار دهید. شما می توانید یک سوال جذاب بپرسید تا نظر کاربران را جلب کنید. حتی ممکن است کاربر در نگاه متوجه شود که سایت شما، در واقع سایت برند نیست اما با توجه به سوالی که پرسیده اید ترغیب می شود تا ببیند که چه چیزی در مورد آن گفته اید. حتی شما می توانید کاربر را به یک صفحه فرود بکشانید و در آن جا اطلاعاتی نظیر شماره تماس یا ایمیل از کاربران دریافت کنید. در بسیاری از حوزه ها هنوز این ترفند استفاده نشده است و شما می توانید در حوزه خودتان استفاده کنید. البته اگر خودتان برند بزرگی هستید، ممکن است برندهای دیگر از این ترفند استفاده کنند! در چنین شرایطی پیشنهاد می کنم بخشی از بودجه خود را به کلمه کلیدی برندتان اختصاص دهید تا جلوی این ترفند برای برندهای دیگر گرفته شود.

دو) از اشتباهات تایپی احتمالی کاربران استفاده کنید!

تا به حال برای شما پیش آمده است بخواهید چیزی را در گوگل جستجو کنید اما هنگام تایپ کردن اشتباهی رخ بدهد؟ همین مسئله می تواند یک ترفند عالی برای افزایش درآمد شما باشد. چطور؟ کافی است کلمات کلیدی احتمالی که توسط کاربران اشتباه تایپ می شود را در نظر بگیرید و به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. در این صورت اگر کاربر اشتباه جستجو کند، تبلیغ شما نمایش داده می شود! پس این ترفند برای تخصیص دادن بخشی از بودجه تبلیغات عالی است. البته نباید همه تمرکز خود را روی آن قرار دهید و بیشتر باید به دنبال بهینه سازی کمپین خود باشید.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا این ترفند ارزش زیادی داشته باشد، این است که رقابتی بر سر آن نیست و این یعنی با کمترین هزینه می توانید این کار را انجام دهید. چرا رقابتی نیست؟ چون برندهای دیگر از این روش استفاده نمی کنند و به همین دلیل با کمترین هزینه می توانید کلیک خود را دریافت کنید. در واقع شما با هزینه کم می توانید مخاطبان را به سایت خود هدایت کنید. در این حالی است که کلمات کلیدی درست و واقعی چندین برابر چنین کلمه ای هزینه دارند و نباید فراموش کنید که این ترفند تا حدودی می تواند پاسخگو باشد.

برای آن که بتوانید کلمات کلیدی که احتمالاً توسط کاربران اشتباه تایپ می شوند را پیدا کنید، خودتان هم می توانید بدون نیاز به هیچ ابزاری حدس بزنید. اما اگر می خواهید آمار شما دقیق تر باشد، کافی است از ابزار Rankwatch استفاده کنید و ببینید که کاربران کلمات کلیدی مختلف را چگونه به اشتباه تایپ و جستجو می کنند. باز هم لازم است تاکید کنیم که این موضوع نباید محور اصلی کمپین شما را در بر بگیرد و تنها کافی است که بخشی از کمپین خود را به آن اختصاص دهد؛ مثلاً در حد 5 درصد بودجه. این موضوع را هم درنظر بگیرید که در صورتی که کاربران کلمه کلیدی را اشتباه تایپ کنند، گوگل به آن ها کلمه درست را پیشنهاد می کند. اما با این حال می توانید در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید.

سه) به قسمت بالای قیف توجه کنید!

در مورد قیف فروش اطلاعاتی دارید؟ قیف فروش ابزاری است که در آن رفتار کاربران در نظر گرفته می شود و می تواند کمک زیادی به رشد کسب و کارها کند. در بالای قیف فروش افزایش هستند که تبلیغ شما را مشاهده می کنند. اما این افراد چطور تبلیغات شما را مشاهده کرده اند؟ از طریق کمپین شما در گوگل ادز. اکثر کسانی که روی گوگل ادز کار می کنند، تنها کلمات کلیدی را استفاده کرده اند که روی خرید تمرکز دارد. در واقع تمام فکرشان است که مخاطبانی که قصد خرید دارند را جذب کنند و در نهایت محصول یا خدمات خود را به آن ها بفروشند. این موضوع برای اکثر کسب و کارها وجود دارد.

حال بیایید کمی متفاوت تر به مسئله نگاه کنیم! دیدگاه قبلی به دنبال تبدیل و فروش مستقیم اما اگر بخواهیم این موضوع را متفاوت نگاه کنیم، فروش و تبدیل غیر مستقیم است. در واقع با این ترفند شما می توانید اهداف تجاری را از طریق های دیگری دنبال کنید اما چگونه؟ کافی است به دنبال اهدافی نظیر افزایش بازدید سایت خود باشید و از طریق افزایش بازدید، تبدیل بیشتری هم انجام دهید. این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از کسب و کارها اصلاً به آن دقت نمی کنند و اگر هم دقت کنند، ممکن است نخواهند ریسک کنند و بودجه خود را از دست بدهند.

برای انجام این ترفند کافی است راهی برای جذب مشتریان داشته باشید! مثلاً اگر مشتری به دنبال خرید موبایل است، شما می توانید محتوایی در مورد ویدئوی خرید گوشی آماده کنید و کاربر را در آن راهنمایی کنید. روی این موضوع کمپین تبلیغاتی اجرا کنید و از کاربران بخواهید که برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت شما شوند. سپس برای آن که ویدیو را در اختیار کاربر قرار دهید، ایمیل یا شماره تماس بگیرید تا لینک آن را ایمیل کنید. این کار به شما کمک می کند تا اطلاعات بسیار خوبی از کاربران بگیرید و سپس از طریق روش های دیگر نظیر بازاریابی پیامکی یا ایمیل مارکتینگ محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید! آن هم نه یک بار، بلکه برای همیشه. البته این موضوع نگاه دراز مدت دارد و باید حواستان باشد که به صورت کوتاه مدت به آن نگاه نکنید.

چهار) ایجاد صفحات فرود مرتبط

همه شما با صفحه فرود و اهمیت آن در کسب و کار آشنا هستید، پس نیازی نیست خیلی در مورد اهمیت آن صحبت کنیم. در صفحه فرود شما محتوای مختصری در مورد محصول یا خدمات خود قرار می دهید، سپس چه اتفاقی می افتد؟ هنگامی که کاربر وارد آن می شود و می بیند که به آن محصول یا خدمات نیاز دارد، حاضر است اقدامی انجام دهد. این اقدام می تواند شامل دادن ایمیل خودش به شما باشد یا این که خرید محصول. در واقع شما باید روی مشکل یا نیاز کاربر تمرکز کنید و سپس محصول یا خدمات خود را به عنوان یک راه حل برای حل آن ارائه دهید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در این ترفند اهمیت زیادی دارد، این است که شما باید مطمئن شوید که صفحه فرود شما با محتوایی که تبلیغ می کنید مرتبط باشد. در واقع کاربر با هدف دیگری وارد صفحه شما نشود و ببیند که عنوان تبلیغ شما با صفحه کاملاً متفاوت است. در چنین شرایطی شک نکنید که صفحه را بسته و به سراغ سایت دیگری می رود. این در حالی است که همان فرد ممکن است به مشتری شما تبدیل شود اما با یک اشتباه آن را از دست می دهید. پس حواستان به این موضوع باشد که محتوای ارائه شده در صفحه فرود کاملاً مرتبط با عنوان کمپین شما باشد.

اما سوال برخی کاربران این است که چرا چنین ترفندی جواب می دهد؟ دلیل آن، این است که کاربر به چیزی نیاز دارد یا مشکلی برای او پیش آمده است. در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ کاربر در گوگل جستجو می کند تا به دنبال راه حلی بگردد. در این صورت کمپین تبلیغاتی شما را مشاهده می کند و در نهایت، روی آن کلیک می کند. این امر باعث می شود تا کاربر وارد سایت شما شود. حال اگر ببیند که کلمه کلیدی، عنوان کمپین و صفحه فرود سازگاری کامل دارد، آن را بررسی می کند. اگر راه حلی برای مشکل او ارائه کرده باشید، کاربر تبدیل به مشتری می شود. این یعنی افزایش نرخ تبدیل و در نهایت افزایش درآمد حاصل از گوگل ادز.

پنج) استفاده از کلمه کلیدی منفی

شاید عنوان این ترفند کمی عجیب باشد اما واقعاً جواب می دهد. موتورهای جستجو تلاش می کنند تا بهترین گزینه را به کاربران نمایش دهند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع موتورهای جستجو می خواهند که نزدیک ترین محتوا به هدف کاربر را نشان دهند. گاهی اوقات کاربران به هر دلیلی این کلمات کلیدی را جستجو می کنند اما گوگل نمی تواند محتوای مخالف آن را نشان ندهد. در چنین شرایطی یک شانس مهم برای شما است تا کاربران را با کمک کلمات کلیدی منفی به سایت خود بکشانید. در نهایت می توانید با تبدیل کاربران به مشتری درآمد خود را افزایش دهید.

این ترفند معمولاً با هدف خاصی دنبال می شود. برای مثال فرض کنید شما یک فروشگاه کفش بزرگسالان هستید اما نمی خواهید والدین وارد آن شوند. بلکه هدف شما به هر دلیلی این است که نوجوانان را جذب کنید. در چنین شرایطی می توانید از کلمه کلیدی نوجوانان در پایان کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا به راحتی کاربر مورد نظر خود را جذب کنید. این ترفند بسیار خوب است اما باید حواستان باشد. چرا که اگر کاربر وارد صفحه شود و هدف مناسب شما را انجام ندهد، هزینه کلیک را پرداخت کرده اید اما دستاوردی برای شما نداشته است.

برای این که بهترین نتیجه را از این ترفند بگیرید، باید از نمایش تبلیغ به افرادی که می دانید از محصول یا خدمات شما استفاده نمی کنند، خودداری کنید. گاهی اوقات مخاطبان هدف کاملاً مشخص هستند. مثلاً برای هدیه روز پدر، پدرها خرید نمی کنند بلکه فرزندان خرید می کنند. پس با وجود آن که هدیه مختص به پدران است اما باید حواستان باشد که فرزندان آن ها را جذب کنید. با دانستن این موضوع می توانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که مخاطبان هدف جذب شوند. جالب است بدانید که استفاده از چنین ترفندی باعث می شود تا گوگل تبلیغات شما را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. چرا که معمولاً رقابت در آن کم است اما جستجوی آن کم نیست. پس باز هم با هزینه کمتر می توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و با یک ترفند عالی، درآمد حاصل از گوگل ادز را افزایش دهید.

شش) سئو طبیعی را رها نکنید!

گاهی اوقات برخی کسب و کارها به دلایل مختلف سئو طبیعی را رها می کنند و تمرکز خود را به جای سئو روی گوگل ادز قرار می دهند. این موضوع درست نیست و مشکلات زیادی دارد. چرا که سئو طبیعی بدون هزینه برای شما ترافیک جذب می کند اما برای کمپین های گوگل ادز باید همیشه حساب خود را شارژ کنید. پس فراموش نکنید که باید استراتژی قوی برای سئو داشته باشید و آن را رها نکنید. همیشه سعی کنید کلمات کلیدی مناسبی را برای سئو طبیعی و گوگل ادز انتخاب کنید که شما را به هدفتان نزدیک کند. در ابتدای مسیر سئو طبیعی می توانید از گوگل ادز به جای سئو استفاده کنید اما حواستان باشد که این دو هیچ ربطی به هم ندارند و ساختار آن ها کاملاً فرق می کند.

برای سئو طبیعی می توانید محتوای مرتبط و با کیفیت در مورد کسب و کارتان تهیه کنید. همچنین با تهیه کردن لیست کلمات کلیدی و تلاش برای رساندن آن ها به صفحه اول گوگل می توانید روی سئو کار کنید. در سئو مسائل مختلفی تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به لینک سازی داخلی و خارجی هم اشاره کرد. با در نظر گرفتن این کارها می توانید به رشد سئو خود کمک کنید. اما تا زمانی که سایت شما در گوگل رتبه می گیرد، می توانید از گوگل ادز استفاده کنید و با پرداخت هزینه، مخاطبان هدفمند که به دنبال یک کلمه کلیدی خاص هستند را جذب کنید.

هفت) سعی کنید وایرال شوید!

در مورد وایرال شدن چیزی می دانید؟ وایرال یا ویروسی شدن به این معنی است که چیزی توسط کاربران برای کاربران دیگر ارسال شود. این حجم ارسال به قدری زیاد باشد که تعداد زیادی از کاربران در مورد آن اطلاع پیدا کنند. تبلیغات گوگل شما نباید خسته کننده باشد و برای این که به چنین دستاوردی دست پیدا کنید، باید سعی کنید محتوای شما خلاق باشد. خلاق بودن مهم ترین اصل برای وایرال شدن یک موضوع است. برای این که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، باید از کلمات کلیدی هدفمند و طولانی استفاده کنید. در نگاه اول شاید این کلمات کلیدی جستجوی کمی داشته باشد اما واقعیت این است که هدفمندتر هستند.

با کمک ابزار گوگل ادز می توانید کلمات کلیدی طولانی اما هدفمند را انتخاب کنید تا دقیقاً مخاطبان هدف خود را جذب کنید. در واقع این قدرتی است که گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می دهد و مانند سئو عمل می کند. اما سئو نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد اما کمپین گوگل ادز در کمترین زمان ممکن به نتیجه می رسد. پس فراموش نکنید که در کمپین های گوگل ادز خلاقیت داشته باشید تا ویروسی شود و بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. ویروسی شدن به افزایش آگاهی از برند کمک زیادی می کند و می تواند نرخ بازگشت سرمایه را هم افزایش دهد. البته که این کار ساده نیست و نیازمند تخصص و تجربه است.

هشت) از افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید!

گوگل برخی از افزونه تبلیغاتی را ارائه کرده است که به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. بسیاری از ما این افزونه ها را نادیده می گیریم اما واقعیت این است که ارزش آن ها بسیار زیاد است و می تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا بتوانید تبلیغات خود را بهینه سازی کنید و در نهایت، با همان بودجه نتیجه بهتری بگیرید. برای انجام این کار کافی است افزونه های مناسب را نصب کنیم و همیشه آن را پیگیری کنید. همچنین می توانید در عنوان تبلیغات از کلمات قدرتمندی نظیر رایگان یا هدیه استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

در این افزونه ها زمان بندی وجود دارد تا بتوانید محدودیت هایی اعمال کنید یا اطلاعات مفیدی از کمپین خود به دست بیاورید. در واقع این ابزارها به کمک شما می آیند تا کمپین خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نه) از هدف گذاری جغرافیایی استفاده کنید!

هدف گذاری جغرافیایی به این معنی است که شهرهای خاصی را هدف قرار دهید! چرا؟ زیرا اگر شما می دانید که مخاطبان شما تنها در یک شهر یک کشور خاص می توانند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند، دلیل ندارد کاربران شهر دیگر ببینند. پس هدف گذاری جغرافیایی بسیار مهم است و کمک می کند تا مخاطبان هدف همان لوکیشن را جذب کنید. در واقع این قابلیت برای تمرکز روی بازار خاص است تا بتوانید بهترین نتایج را بگیرید.

با ترفندهای گوگل ادز، درآمد بیشتری کسب کنید!

گوگل ادز ابزار بسیار قدرتمند است که به شما کمک می کند تا بتوانید فروش بیشتر را تجربه کنید. در واقع این ابزار با پرداخت هزینه نقش سئو را بازی می کند و می تواند مخاطبان هدف دقیق و واقعی جذب کند. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین ترفندهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، پرداختیم. کافی است این ترفندهای ساده را امتحان کنید تا ببینید که چقدر می تواند برای شما مفید و ارزشمند باشد و در نهایت به رشد کسب و کار یا حداقل همان کمپین تبلیغاتی شما کمک کند. به خصوص کسب و کارهایی که همیشه کمپین گوگل ادز فعال دارند!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *