هزاران سایت در طول روز محتوای جدید روی سایت‌های خود منتشر می‌کنند و خیلی از این سایت‌ها به وسیله وردپرس ساخته شده‌اند. دلیل این موضوع نیز مشخص است، وردپرس ساختاری ساده برای این کار پدید آورده و شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها، کاربردهای آن را بیشتر کرده و امکانات متنوع‌تری به سایت خود اضافه کنید، بدون این که دانش فنی آنچنانی داشته باشید.

یکی از موضوعات مهم در این رابطه، بهینه سازی سئو است که تاثیر بزرگی در بهتر دیده شدن سایت شما در میان این هزاران سایت دارد. در کنار استفاده از افزونه‌های حرفه‌ای برای این کار، ترفندهایی نیز وجود دارد که بهتر است از آن‌ها نیز بهره ببرید، ترفندهایی که 9 نمونه از آن‌ها را در نوشته‌ی امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. سایت خود را برای هسته حیاتی گوگل آماده کنید

Core Web Vitals یک سری فاکتورها و معیارهای مشخص است که روی تجربه کاربری سایت تمرکز داشته و در نهایت گوگل به وسیله‌ی آن تجربه کاربران بر روی سایت شما را می‌سنجد. بررسی رفتار کاربران بر روی وبسایت، یکی از مشخصه‌های مهم این روزهای گوگل است که روی سئو سایت شما تاثیر بزرگی می‌گذارد. سرعت لود شدن سایت و سرعت درگیری کاربر با سایت بعضی از معیارها برای این سنجش است که شما حتما باید آن‌ها را در سایت خود لحاظ کنید تا بازخورد بهتری در زمینه‌ی سئو داشته باشید.

  1. روند کاری خود را به وسیله‌ی افزونه‌های سئو بهبود ببخشید

افزونه‌های متعددی برای بهبود عملکرد سئو وجود دارند که حتما باید از آن‌ها استفاده کنید. بهترین افزونه‌ها در حال حاضر All in One SEO for WordPress، Yoast SEO ، SEOPress، Schema و Redirection هستند که با قیمت‌ها و ابزارهای مختلف ارائه شده و نیاز به نصب همه‌ی آن‌ها نیست، تنها بسته به نیاز خود باید از آن‌ها استفاده کنید.

  1. حواستان به موارد تکنیکی سئو باشد

بسیاری از این موارد را خود توسعه دهندگان وردپرس برای شما انجام داده‌اند و بخشی دیگر را هم به دوش افزونه‌ها انداخته‌ایم، شما باید نگاهتان به کلید واژه‌ها، ساختار پست‌ها و تیترها و همچنین ریدایرکت‌ها، صفحه 404 و چیزهایی از این دست باشد. حتما در این زمینه تحقیق کرده و بهترین موارد را برای محتوای سایت خود استفاده کنید.

  1. از سئو محلی بهترین استفاده را ببرید

بسیاری از کسب و کارهای موفق در دنیا در حال حاضر روی سئو محلی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که در واقع از نظر جغرافیایی محدود است و بخش خاصی را هدف قرار می‌دهد. این کار می‌تواند در وسعت یک استان، شهر یا حتی منطقه انجام گیرد. برای مثال، اگر یک فروشگاه فیزیکی لباس دارید، بهتر است حتما سئو محلی را برای بهتر دیده شدن در جستجوهای مربوط به شهرتان جدی بگیرید. استفاده از جستجوهای محبوب محلی، ساخت صفحات متفاوت برای محل‌های جغرافیایی مختلف و اضافه کردن شرکت خود به Google My Business از جمله راهکارها برای این منظور است.

  1. سعی کنید وارد بخش snippet جستجوی گوگل شوید

اگر بتوانید در این بخش به موفقیت برسید، می‌توانید بسیار بهتر و بیشتر در جستجوی گوگل دیده شوید. به این بخش Position Zero نیز گفته می‌شود و بالای جستجوهای عمومی آورده شده و لیست مورد استفاده در پست را به صورت خلاصه توضیح می‌دهد. ساختار پست‌هایی که به این شکل جستجو می‌شوند شامل یک عنوان بلند همراه با کلید واژه است، سوال‌هایی از قبیل چگونه، کجا و چطور در عنوان دارد، شامل یک چارت و لیست می‌شود، لیست شماره گذاری شده است و کلید واژه‌هایی مثل طرز تهیه، بهترین، ساختن و … در آن به کار رفته است. ساختار این پست‌ها باید دارای یک پاراگراف ابتدایی 50 کلمه‌ای بوده و حتما در آن عکس استفاده شده باشد.

  1. گواهی SSL‌ بگیرید

گرفتن گواهی SSL بسیار اهمیت دارد. آدرس این گونه سایت‌ها با پیشوند HTTPS آغاز می‌شود که یعنی از پروتکل امن استفاده می‌کند و اطلاعات آن کد گذاری می‌شود.

  1. سرعت سایت خود را بهبود ببشخشید

سرعت لود سایت یکی از المان‌های مهم در رنکینگ گوگل به حساب آمده و الگوریتم‌های این موتور جتسجو روی آن خیلی حساس هستند. اطلاعات آماری نشان می‌دهد، حتی تاخیر 0.1 ثانیه‌ای باعث می‌شود تا 7 درصد شانس شما نسبت به دیگر سایت‌ها کاسته شود. استفاده از صفحات بزرگ و سنگین، عکس‌هایی با حجم بالا، ویدیو، کد‌های بهینه نشده، افزونه‌های متعدد و هاست‌های کند، از جمله دلایل پایین آمدن سرعت لود سایت هستند.

  1. ساخت نسخه موبایل از وبسایت

حتما برای سایت خود یک نسخه موبایل درست کنید چون درحال حاضر این مورد نیز معیاری مهم برای گوگل به حساب می‌آید. شما می‌توانید برای این کار از افزونه‌های مختلفی همچون Jetpack، Wiziapp یا WPtouch Mobile‌ می‌توانید استفاده کنید.

  1. ساخت محتوای وایرال

رنکینگ سایت شما بر مبنای رفتار کاربران تغییر می‌کند. هر چقدر کاربر بیشتر روی سایت شما باشد، کلیک‌های بیشتری کند و صفحات مختلف را مرور کند، برای شما بهتر خواهد بود. شما می‌توانید با تولید محتوای وایرال در مورد موضوعات روز، این کاربران را بیشتر درگیر سایت خود کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *