سایت‌هایی که در رتبه‌های اول و در صدر نتایج جستجو یافت می‌شوند، به راحتی اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. دلیل این امر نیز این است که سایت‌هایی که توانسته‌اند در صدر نتایج جستجو کاربران قرار بگیرد، قطعا اعتماد گوگل را از نظر ساختارهای سئو جلب کرده‌اند! به همین دلیل است که نسبت به سایت‌هایی که از رنک پایین‌تری برخوردار هستند، اعتبار بیشتری دارند.

لینک‌های امن (استفاده از SSL)

گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر ایمن و مورد اطمینان کاربران، به فکر امنیت کاربران است تا اطلاعات آنها به خطر نیفتد! در سال‌های اخیر گوگل استفاده از سایت‌هایی که پروتکل https دارند را به کاربران پیشنهاد کرد و در مرورگرهای مختلف به‌ خصوص مرورگر کروم هنگامی که کاربران در حال بازدید از یک سایت با پروتکل معمولی بوند، اخطار نا امن بودن را نمایش می‌داد. در سال‌های اخیر فعالان سئو متوجه تاثیرگذاری SSL در رتبه‌بندی سایت‌ها شدند.

Ahmad Kareh از فعالان حوزه بازاریابی از شرکت بازاریابی Twistlab می‌گوید:

” چند سال پیش گوگل باعث تعجب بسیاری از وبمستران شد و دلیل این امر خبر گوگل از تاثیرگذاری پروتکل https در رتبه‌بندی سایت‌ها بود. پس از مدتی گوگل در مرورگر Chrome ابزاری را فعال کرد تا در صورت بازدید کاربران از سایت‌های معمول با اخطار ایمن نبودن سایت مواجه شوند! در همان زمان بود که فعالان سئو به تمامی سایت‌ها پیشنهاد استفاده از گواهی SSL را دادند تا برای کاربر بستری ایمن فراهم شود؛ تاثیر استفاده گواهی SSL در سال ۲۰۱۸ شدت گرفت و اکثر سایت‌هایی که از این پروتکل ایمن استفاده نکرده بودند، از صفحات و نتایج برتر گوگل سقوط کردند. استفاده از این پروتکل هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و به راحتی می‌توانید سایت خود را به این پروتکل ایمن مجهز کنید. ”

  • جلب اعتماد کاربران یکی از مهمترین فاکتورهای فعالیت دراینترنت است و موضوع امن بودن سایت با پروتکل https و نمایش قفل یا نوار سبزرنگ کنار آدرس سایت، برای کاربران و خریداران آنلاین به مورد مهمی تبدیل شده است .پرشین تولز با همکاری شرکتهای اروپایی اقدام به ارایه گواهینامه SSL برای آدرسهای داخل ایران،‌ اعم از وب سایتهای ir یا دامنه های gtld می کند.

هدف کاربران از جستجو در گوگل

گوگل به عنوان اولین موتور جستجو در دنیا به دنبال این است که نیاز کاربران را به بهترین شکل پاسخ دهد! محتوای نتایج جستجو کاربران را نیز محتوای سایت‌ها مختلف تشکیل می‌دهد و گوگل باید بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد. تنها رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس معیارهای خود گوگل کافی نیست و به همین دلیل گوگل به دنبال یکپارچه‌سازی نتایج جستجو با رفتار کاربران بر اساس هدفی که دنبال می‌کنند است!

Nina Hale از فعالان حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌گوید:

” تمرکز گوگل بر روی تطبیق رفتار کاربران با هدف جستجوی آنها در این موتور جستجو است! در سال اخیر ما بیشتر بر روی نوع رتبه‌بندی پرداختیم و می‌توان گفت که گوگل به جای رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس کلمات کلیدی بر روی هوش مصنوعی تمرکز کرده است. در واقع گوگل سایت‌هایی را که بهتر می‌تواند درک و تفسیر کند در صدر نتایج جستجو نمایش می‌دهد و این موضوع بسیار مهم است که محتوای تولیدی سایت‌ها ارزشمند و بر اساس معیارهای جدید گوگل باشند. در واقع باید محتوایی تولید شود که توسط موتورهای جستجو بهتر درک می‌شود و شانس رسیدن به صفحه اول گوگل در دست سایت‌هایی با چنین محتوایی خواهد بود. ”

اهمیت ساب‌دامین در مقابل ساب‌دایرکتوری‌ها

اگر به هاست خود نگاهی بیندازید، متوجه دو ابزار کاربردی به نام ساب‌دامین و ساب‌دایرکتوری‌ها (ساب‌فولدرها) خواهید شد. هنگامی که شما یک سایت یا بخشی از سایت خود را بر روی ساب‌دامنه راه‌اندازی می‌کنید، مانند این است که یک سایت تازه‌ تاسیس راه‌اندازی کرده‌اید و باید تمامی فعالیت‌های سئو را مجددا برای این سایت نیز انجام دهید؛ تاثیر ساب‌دامنه بر روی سایت اصلی خوب است اما نمی‌تواند به اندازه ساب‌دایرکتوری ارزشمند باشد! هنگامی که شما بخشی از سایت خود را بر روی ساب‌دایرکتوری راه‌اندازی می‌کنید، مانند این است که این بخش نیز دقیقا همان سایت اصلی است و توسط گوگل به عنوان یک سایت جدید تشخیص داده نمی‌شود! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد راه‌اندازی بخش جدید بر روی سایت خود را دارید، حتما از ساب‌دایرکتوری‌ها استفاده کنید.

Martha Madero Gonzalez از فعالان حوزه بازاریابی و سئو‌ می‌گوید:

” اخیرا به دنبال راه‌کاری برای افزایش رتبه بخش وبلاگ سایت خود بودیم تا اینکه سایت را از ساب‌دامین به ساب‌دایرکتوری منتقل کردیم! در این هنگام شاهد رشد روز افزودن و بسیار زیاد بخش وبلاگ خود بودیم و اتوریتی دامین افزایش پیدا کرد؛ در واقع بخش وبلاگ بر روی سایت و بخش سایت بر روی وبلاگ تاثیر گذار بود و سبب رشد اتوریتی هر دو بخش شد. ما تمام سعی خود را بر روی بخش وبلاگ قرار دادیم تا بتوانیم رتبه سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهیم و این اتفاق پس از مدت کوتاهی عملی شد. ”

سئو شامل فرآیند‌ها و فعالیت‌های بسیار مهم و کاربردی است تا بتوانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید؛ محتوای سایت باارزش‌ترین بخش هر سایت به شمار می‌آیند و سئوی کلمات کلیدی نیز معمولا بر روی محتوا صورت می‌گیرد؛ دلیل این امر نیز وجود محتوا ارزشمند در صفحه مطالب سایت است تا بتوانید با استفاده از آن سایت خود را در کلمات کلیدی با ارزش به صفحات اول برسانید. در مقالات بعدی به بررسی ادامه این مقاله خواهیم پرداخت تا با رعایت آن ارزش محتوای خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *