احتمالا با خود فکر کرده‌اید که تمامی زیر و بم‌های برنامه‌هایی همچون واتساپ را بلدید. برنامه‌ای که بیش از 2 میلیارد یوزر دارد و بخش زیادی از مردم دنیا از آن استفاده می‌کنند. اما برنامه‌های ساده‌ای همچون واتساپ نیز همیشه ترفندها و نکات ریزی دارند که ما در مقاله امروز چند مورد از آن‌ها که شاید تا به حال به فکرش نبودید را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. ساخت میانبر واتساپ برای مکالمه‌ها

آیا شما هم مثل من بیشتر اوقات تنها با دو یا سه نفر در واتساپ چت می‌کنید؟ اگر به این شکل است، پیشنهاد می‌کنم برای آن‌ها میانبر درست کنید تا به سرعت بتوانید به صفحه چت آن‌ها بروید.

برای این کار کافی است در لیست گفتگوها، یک لمس طولانی روی فرد مورد نظر داشته باشید و در بالای صفحه روی سه نقطه بزنید و Add chat shortcut را انتخاب کنید. به این ترتیب یک آیکون میانبر در صفحه اصلی گوشی برای این گفتگو ساخته می‌شود که با لمسش، مستقیما به صفحه چتِ فرد مورد نظر می‌روید.

  1. جداسازی عکس‌های واتساپ از گالری گوشی

این که عکس‌های واتساپ در گالری ذخیره می‌شود، برای بعضی یک امکان عالی و برای بعضی دیگر، قابلیتی مزاحم است، مخصوصا اگر در گروه‌هایی باشید که چندین نفر عضو داشته باشد، یا دوستی داشته باشید که هر روز با عکس‌های صبح به خیر خود شما رو مورد لطف قرار دهد. شما می‌توانید از مسیر Options > Chats > Chat Settings و خاموش کردن گزینه‌ی Media visibility این مهم را به انجام برسانید.

  1. صرفه جویی در فضای ذخیره سازی

واتساپ به صورت خودکار اقدام به دانلود کردن عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی و اسناد می‌کند. با توجه به حجم بالایی که احتمالا فایل‌های دریافتی داشته باشد، فضای زیادی از موبایل شما به عکس‌ها و ویدیوهای واتساپ اختصاص پیدا خواهد کرد. اما جلوگیری از این موضوع خیلی ساده‌ بوده و با این حال خیلی‌ها انجامش نمی‌دهند. برای این کار روی More options لمس کرده و به آدرس Settings > Data and storage usage بروید. در بخش Media auto-download گزینه‌های When using mobile data، When connected on Wi-Fi و When roaming را خواهید دید که باید تیک همه را بردارید.

  1. زمانبندی برای ارسال پیغام‌ها

مهم نیست یک پیغام کاری برای زمانی خاص داشته باشید یا می‌ترسید که فراموشتان شود تا تولد دوستتان را تبریک بگویید، امکان ارسال پیغام‌های زمان بندی شده، همیشه مفید هستند. برای این کار البته باید به سراغ یک برنامه‌ی جانبی با نام SKEDit بروید که برای سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید در دسترس است.

در این برنامه امکان فرستادن پیغام‌های زمان بندی شده، تنظیم جواب‌های خودکار، تنظیم یادآوری و خیلی کارهای دیگر را خواهید داشت.

  1. قفل کردن واتساپ برای امنیت بیشتر

اگر اطرافتان شلوغ است یا گوشی خود را دست بچه‌ها می‌دهید تا با آن‌ها بازی کنند، بهتر است با قفل کردن واتساپ امنیت آن را بالاتر ببرید. در گوشی‌های مختلف امکان گذاشتن قفل به صورت اثر انگشت، یا حتی تشخیص چهره وجود دارد، اما در تمامی گوشی‌ها می‌توان رمز عددی و رمز الگو قرار داد.

از مسیر More options > Settings > Account > Privacy و زیر گزینه‌ی Fingerprint lock می‌توانید گزینه‌ی Unlock with fingerprint را روشن کنید تا قفل اثر انگشت فعال شود. در همین مسیر گزینه‌های دیگر برای قفل وجود دارد. کاربران iOS نیز می‌توانند از مسیر Settings > Account > Privacy > Screen Lock یکی از گزینه‌های Require Touch ID یا Require Face ID را فعال کنند.

  1. امنیت بیشتر در چت‌های واتساپ

واقعیت این است که در فضای مجازی، امنیت خود را خودتان باید فراهم کنید و خیلی به شرکت‌های بزرگ تکیه نکنید. واتساپ امکاناتی در زمینه‌ی دسترسی‌های مربوط به چت دارد که بد نیست برای حفظ حریم شخصی و همچنین امنیت بیشتر، از آن‌ها استفاده کنید. کافی است به مسیر More options > Settings > Account > Privacy رفته و دسترسی‌هایی همچون عکس پروفایل، استتوس و غیره را محدود کنید.

  1. تغییر پس زمینه چت‌ها در واتساپ

یکی از امکانات واتساپ که خیلی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند، امکان تغییر پس زمینه چت‌هاست. از مسیر More options > Settings > Chats > Display > Wallpaper  شما می‌توانید یک رنگ یا عکس را برای این منظور انتخاب نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *