واتساپ  از تمامی پیام‌رسان‌هایی که در حال حاضر فعالیت دارند، محبوب‌تر است. روزانه میلیاردهای پیغام در آن رد و بدل می‌شود که حاوی نوشته، عکس، آهنگ، فیلم و … هستند. حالا در این حجم از پیغام‌ها، گاهی می‌خواهید پیغام کسی را بخوانید اما نیاز نمی‌بینید که وی متوجه این کار شما شده و بفهمد که آنلاین هستید. در واقع گزینه‌ی تیک آبی که به معنی خوانده شدن پیغام توسط شماست و به نوعی حریم شخصی شما را نیز زیر سوال می‌برد پس بهتر است فکری برای آن کنید!

البته در کنار خاموش کردن گزینه‌ی تیک آبی بعد از خوانده شدن پیغام، بهتر است گزینه‌ی نمایش آنلاین شما را نیز خاموش کنید تا با خیال راحت پیغام‌هایی که برای شما ارسال می‌شود را خوانده و در زمانی که خود می‌خواهید آن‌ها را جواب دهید.

ما در پست امروز، عکس‌هایی از نحوه‌ی کار روی iOS را برایتان شرح داده‌‌ایم، اما روند کار روی اندروید نیز دقیقا به همین شکل است. پس برای شروع کار برنامه‌ی واتساپ را باز کرده و از پایین صفحه به برگه Settings بروید. در این بخش Account را لمس و سپس Privacy را انتخاب کنید.

برای این که دیگر تیک آبی خوانده شدن پیغام‌ها از سمت شما ظاهر نشود، باید گزینه‌ی Read Receipts را خاموش کنید. فراموش نکنید با خاموش کردن این گزینه، همانطور که دیگران نمی‌بینند که شما کی پیغام‌های آن‌ها را خوانده‌اید، شما نیز دیگر قادر نخواهید بود، ببینید چه کسی پیغام شما را خوانده است. تمامی موارد حریم خصوصی در واتساپ به همین شکل کار می‌کنند و وقتی گزینه‌ای را برای دیگران خاموش می‌کنید، برای شما نیز غیر فعال می‌شود.

حالا برای این که کار را تکمیل کنید، بهتر است نمایش آنلاین بودن خود برای دیگران را نیز غیر فعال نمایید. برای این کار در همین صفحه‌ی Privacy باید به بخش Last Seen بروید. اگر می‌خواهید همه ببینند که کی آنلاین هستید آن را روی Everyone بگذارید، اگر می‌خواهید تنها کاربرانی که در لیست مخاطبینتان هستند آنلاین بودن شما را مشاهده کنند، گزینه‌ی My Contact را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید هیچ کس نفهمد که کی آنلاین هستید و چه زمانی آفلاین، روی nobody بگذارید.

واتساپ برنامه‌ای بسیار خوب برای مکالمات صوتی و تصویری و رد و بدل کردن پیغام‌های متنی است، اما به صورت پیش‌فرض اطلاعات زیادی در مورد شما بروز می‌دهد که بهتر است از طریق تنظیمات و شخصی‌سازی بخش‌های مختلف، بعضی از آن‌ها را مسدود کنید. زمان آنلاین بودن و همچنین خوانده شدن پیغام‌ها هم یکی از این موارد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *