محتوای باکیفیت، کلید اصلی موفقیت در میان رقبا

کاربران هر سایت تنها برای محتوای سایت است که از روش‌های مختلفی وارد سایت شما می‌شوند و مهم‌ترین روش ورود کاربران به سایت شما موتورهای جستجو هستند؛ موتورهای جستجو به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صورت کاملا رایگان و با تولید محتوا باکیفیت برای همیشه از گوگل و سایر موتورهای جستجو ترافیک بالایی جذب کنید. بنابراین محتوای سایت شما با ارزشمندترین دارایی شما است و باید به آن توجه زیادی کنید! در گذشته روش‌های غیرقانونی برای سئو وجود داشت اما با الگوریتم‌های و آپدیت‌های گوگل تمامی سایت‌هایی که با استفاده روش‌های غیرمستقیم در موتورهای جستجو رتبه بالایی گرفته بودند از نتایج جستجو محو شدند. در تولید محتوای سایت باید سعی کنید محتوای جامع تولید کنید تا بتوانید علاوه بر موتورهای جستجو، نظر کاربران را نیز جلب کنید. محتوای باکیفیت دو ویژگی‌های بسیار مهم دارد که معیارهای گوگل را نیز تشکیل می‌دهد:

  • طول مقاله: طول مقاله یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی‌های سایت‌ها است! پیشنهاد سئوکاران در گذشته انتشار مقالات بالای ۳۰۰ کلمه بوده است اما امروزه بر اساس نتایج بدست آمده مقالات بالای ۲۰۰۰ کلمه رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند! هرچقدر طول مقالات بیشتر باشد، قطعا آن مقاله جامع‌تر است و گوگل به این موضوع در کنار معیارهای دیگر اهمیت زیادی می‌دهد.
  • رعایت نکات سئو در مقاله: نکات سئو یکی از مهم‌ترین مسائلی هستند که در هنگام نگارش محتوا باید به آن توجه لازم را داشته باشید! نکاتی نظیر تعداد پاراگراف‌ها، طول پاراگراف، عنوان‌ها، برچسب‌ها، لینک‌ها و… همگی از جمله نکاتی هستند که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به تمامی آنها بر اساس اولویت توجه زیادی می‌کند.
  • تعداد اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی از جمله محبوب‌ترین ابزارهایی هستند که در مدیران سایت‌ها قرار گرفته‌اند! با توجه به محبوبیت بسیار زیادی شبکه‌های اجتماعی باید در نظر بگیرید که گوگل به تعداد اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد؛ زیرا هرچقدر تعداد اشتراک‌گذاری یک مطلب بیشتر باشد، به این معنا است که میزان رضایت کاربران از مطالب شما بسیار زیادی است و می‌توان انتظار رسیدن به رتبه‌های اول گوگل را در مدت زمان کوتاهی از سایت خود داشت. سیگنال‌های ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی به موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان از اهمیت آنها چشم‌پوشی کرد. بنابراین سعی کنید در ابتدا و انتهای مطالب خود یا به صورت شناور آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی را در دسترس کاربران قرار دهید تا در هر لحظه بتوانید محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌ بگذارند.
  • آشنایی با انواع محتوای بصری و متنی در سایت‌ها – بخش اول
  • بهبود تجربه کاربری از طریق محتوا: گوگل به تجربه کاربری سایت اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و جالب است بدانید تجربه کاربری را از طریق رفتار کاربران تشخیص می‌دهد! رفتار کاربران به معنی مدت زمان ماندگاری آنها، ورود از یک صفحه سایت به صفحه‌ای دیگر، تعداد صفحات بازدید شده و محتوای مورد بررسی قرار داده شده است!مهم‌ترین عامل برای افزایش زمان ماندگاری یک کاربر، ارائه مقاله طولانی و البته جامع و باکیفیت است تا کاربران آن مقاله را تا پایان آن مطالعه کنند. مطالعه یک مقاله جامع به صورت کامل توسط کاربران به معنای افزایش زمان ماندگاری کاربر است! به همین دلیل است که معمولا مقالات بالای ۲۰۰۰ کلمه در سایت‌ها رتبه‌های بسیار خوبی را در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.
  • استفاده از کلیدواژه اصلی در پاراگراف اول: پاراگراف اول محتوای سایت شما بسیار مهم است! پاراگراف اول حکم مقدمه محتوای شما را دارد که می‌تواند کاربر را به خواندن ادامه مقاله شما جذب کند. گوگل نیز برای بخش اول مقاله شما اهمیت زیادی قائل است و به کلمات کلیدی توجه بسیار زیادی می‌کند. بنابراین سعی کنید در ابتدای مقالات خود چندبار کلمه کلیدی را استفاده کنید و از طرف دیگر اگر کلمه کلیدی اولین کلمه از پاراگراف شما را شامل شود اثر زیادی بر روی رتبه‌بندی شما خواهد داشت. در بخش عنوان مقاله هم شما می‌توانید با قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان نیز می‌تواند به رتبه‌های اول گوگل دست پیدا کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید در بخش عنوان تنها یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید و در بخش محتوای اصلی نیز تنها دو یا سه بار استفاده کنید.
  • بررسی بازاریابی محتوا و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

اینترنت یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ درآمد به روش‌های مختلف است که درصد بسیار بالایی از روش‌های کسب‌ درآمد از فضای آنلاین وابسته به تولید محتوا است. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدئویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه سئو و بهینه‌سازی دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *