راه‌اندازی سایت کار سختی نیست اما مدیریت آن و رسیدن به فروش قابل قبول کمی مشکل است! کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت! در این مسیر ابزارها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید؛ در ادامه به معرفی ابزارهای دیگر می‌پردازیم.

استفاده از پلاگین‌های سئو در سیستم‌های مدیریت محتوا

بهینه‌سازی سایت اولین قدم برای حضور در موتورهای جستجو و رسیدن به رتبه‌های اول نتایج جستجو است. احتمالا شما نیز از سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس استفاده می‌کنید و این سیستم‌ها در صورت استفاده از قالب‌های سبک و استاندارد برای موتورهای جستجو نیز بهینه هستند؛ اما یکی از بخش‌های مهم برای سئوی سایت بهینه‌سازی متاتگ‌های سئو است تا گوگل بتوانید اطلاعاتی نظیر عنوان و توضیحات سایت شما را فراخوانی کند. از طرف دیگر برخی از بخش‌های سایت شما ممکن است از نظر کدنویسی بهینه نباشند که باید به صورت دستی یا با استفاده از افزونه آنها را اصلاح کنید.

افزونه‌ سئو یکی از مهم‌ترین پلاگین‌های هر سیستم مدیریت محتوایی است که با استفاده از آن می‌توانید بخش مختلفی از سایت خود نظیر لینک‌ها، صفحات، متاتگ‌ها و… را بهینه‌سازی کنید. اگر از کاربران وردپرس هستید، افزونه‌های زیادی در زمینه سئو وجود دارند که هریک از آنها مزیت‌های منحصر به فردی دارند و باتوجه به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را در سایت خود نصب، فعال‌سازی و تنظیم کنید. در این مقاله قصد داریم به برترین افزونه سئو وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به بهینه‌سازی سایت وردپرسی خود خواهید بود.

در وردپرس برخی از افزونه‌ها به صورت مستقیم برای سئو طراحی شده و توسعه یافته‌اند و برخی دیگر به صورت غیرمستقیم تاثیر دارند! به طور مثال در وردپرس افزونه‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید عنوان و لینک‌های سایت خود را بهینه‌سازی کنید(تاثیر مستقیم در سئو) و برخی دیگر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید صفحات و لینک‌های خراب سایت خود را بهینه‌سازی کنید که تاثیر غیرمستقیم در سئوی سایت شما خواهد داشت.

سئو و بهینه‌سازی وردپرس با استفاده از افزونه  Yoast Seo

افزونه  Yoast Seoیک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت وردپرسی خود را سئو و بهینه‌سازی کنید. با نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود بسیاری از بخش‌های مهم سایت که برای سئو حائز اهمیت هستند را می‌توانید بهینه‌سازی کنید. از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سئوی سایت اهمیت دارند، لینک‌ها، عنوان صفحات و محتوای سایت است که با استفاده از این افزونه می‌توانید آنها را مدیریت کنید.

این افزونه یکی از برترین و حرفه‌ای‌ترین افزونه‌های سئو برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که طی سالیان متوالی توانسته است لقب برترین افزونه سئو را به خود اختصاص دهد. این افزونه توسط تیم Yoast ارائه شده است و در مخزن وردپرس توانسته است +۵,۰۰۰,۰۰۰ نصب را به خود اختصاص دهد. از میان این تعداد نصب نیز توانسته است امتیاز ۴/۹ را به خود اختصاص دهد که رتبه بسیار خوبی برای افزونه محسوب می‌شود.

برخی از ویژگی‌های افزونه Yoast Seo

  • امکان مدیریت عناوین تمام بخش های سایت وردپرسی
  • امکان مدیریت متای توضیحات هر نوشته یا صفحه
  • ساخت نقشه xml برای سایت
  • امکان مدیریت و بهینه سازی خوارک (Feed) وردپرس
  • بهینه سازی وردپرس برای شبکه های اجتماعی
  • افزودن آواتار گوگل پلاس شما در نتایج جستجوی گوگل
  • مدیریت پیشرفته پیوند های یکتا
  • امکان استفاده از پیوند های داخلی breadcrumb در وردپرس
  • ویرایش فایل های txt و htaccess از طریق داشبورد وردپرس

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید و قصد نصب این افزونه را دارید، به مقاله آموزش سئو و بهینه‌سازی وردپرس با افزونه Yoast SEO مراجعه کنید و با توجه به آموزش‌های ارائه شده این افزونه را تنظیم کنید.

تعداد جستجوهای صورت گرفته از یک کلمه با ابزار Fresh Web Explrorer

باز هم به بررسی یکی دیگر از ابزارهای مجموعه MOZ رسیدیم! این مجموعه ابزارهای بسیار مفیدی در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت ارائه کرده است که برخی از این ابزارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانید در سئوی سایت خود استفاده کنید. ابزار Fresh Web Explrorer یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید بفهمید رقیبان شما چند بار نام شرکت یا هر نام دیگری را در گوگل جستجو کرده‌اند. این سیستم به شما کمک می‌کند تا بتوانید نام سایت یا لینک‌های سایت خود را در سایت‌های دیگر پیدا کنید که برای سئوی سایت اهمیت دارد. در واقع این ابزار برای دیجیتال مارکترها بسیار مفید است و می‌توانند استفاده‌های سودمندی از آن داشته باشند.

استفاده از ابزارهای موجود در دنیای آنلاین به شما کمک زیادی می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکارهای نوپا و تازه‌کار یا کسب‌وکارهای با درآمد بالای خود را ارتقا دهید. استفاده از ابزارها گاهی به صورت مستقیم به سایت و گاهی به شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شوند که هر دوی آنها در رشد کسب‌وکارتان تاثیرگذار است. در این مقاله و چندین مقاله قبل به بررسی برخی ابزارهای کاربردی پرداختیم که به شما در زمینه مدیریت کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *