محتوای سایت با ارزش‌ترین و مهم‌ترین بخش هر سایت را از دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو نظیر گوگل هستند. فعالان حوزه سئو و متخصصان آن به محتوا، پادشاه سئو می‌گویند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای محتوای سایت است! در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم که با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید محتوای سئوشده تولید کنید.

اهمیت فرکانس و تراکم کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام تولید محتوای حرفه‌ای باید به آن توجه شود! در واقع کلمات کلیدی روشن‌کننده این موضوع هستند که محتوای منتشرشده در یک سایت حول محور چه موضوعی است و باید در صفحه نتایج مربوط به کدام کلمه کلیدی نمایش داده شود. در واقع استفاده از کلمات کلیدی حکم امتیاز اصلی محتوا را دارا است و البته این موضوع را باید کمی بیشتر روشن کنیم! در گذشته موتورهای جستجو به تراکم کلمات کلیدی اهمیت زیادی می‌داند و الگوریتم‌های گوگل بر اساس تعداد کلمه کلیدی بکار رفته در یک صفحه اقدام به رتبه‌بندی آن می‌کردند.

مدیران سایت‌ها نیز با استفاده از همین تکنیک که در دسته سئوی کلاه‌ سیاه قرار دارد، صفحات سایت خود را به رتبه‌های اول گوگل می‌رساندند و از کیفیت مطالب می‌کاستند. متخصصان گوگل نیز پس از مدتی به این تکنیک پی‌ بردند و تصمیم به رفع باگ الگوریتم خود کردند و امروزه الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارند که کیفیت مطلب را درنظر می‌گیرند! در واقع در گذشته کاربران یک سایت نیز از طریق جستجو در گوگل به محتوا باکیفیت دست پیدا نمی‌کردند اما امروزه تولید محتوای با کیفیت حرف اول را می‌زند! گوگل نیز به دنبال سایت‌هایی است که محتوای باکیفیت دارند و سعی می‌کند تا بهترین و جامع‌ترین محتوا را در اختیار کاربرانی که در سایت مطلبی را جستجو می‌کنند، قرار دهد.

بنابراین اگر در یک صفحه تراکم کلمات کلیدی شما بالا باشد، نشان‌دهنده کیفیت پایین محتوا بوده و فرکانس‌های ارسالی به گوگل سبب می‌شود تا گوگل چنین مطالبی را اسپم تشخیص دهد! از طرف دیگر کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و در هنگام تولید محتوا باید آن را درنظر بگیرید؛ بهترین تراکم کلمات کلیدی در مطلب بستگی به طول محتوا و تعداد پاراگراف‌های آن دارد اما بهترین حالت آن بین ۱ تا ۳ درصد است که این نتایج بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصان گوگل و بررسی محتوای باکیفیت بدست آمده است. از طرف دیگر کلمات کلیدی مترادف اهمیت زیادی دارند و هنگام تولید محتوا باکیفیت و طبیعی چنین مواردی تولید می‌شوند.

در هنگام تولید محتوا سعی کنید در کنار یک کلمه کلیدی اصلی، از کلمات کلیدی مترادف نیز استفاده کنید تا الگوریتم‌های گوگل بتوانند محتوای سایت شما را استاندارد و باکیفیت تشخیص دهند! تشخیص باکیفیت بودن محتوا توسط گوگل به معنای رسیدن به نتایج اول در صفحه یک گوگل است؛ جالب است بدانید سه رتبه اول گوگل بیش از ۶۰  درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و سهم رتبه اول گوگل حدود ۳۶درصد است.

انتخاب عنوان‌های سئوفرندلی بر اساس جستجوی کاربران در گوگل

در انتخاب عنوان یک محتوا باید سعی کنید آن محتوا دو ویژگی اصلی و اساس داشته باشد؛ اولین مسئله جذابیت آن عنوان در عین صداقت برای کاربران است! دومین مسئله انتخاب یک عنوان بر اساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است که با استفاده از ابزارهای موجود این قابلیت به راحتی در دسترس است.

انتخاب یک عنوان جذاب برای مقالات سایت

اولین و یکی از مهم‌ترین مسائل که سبب می‌شود تا کاربران به خواندن یک مقاله یا محتوا جذب شوند، استفاده از یک عنوان عالی و جذاب است! عنوان یک مقاله از توجه کاربران را برای خواندن مقاله شما جذب می‌کند و کاربر را وارد صفحه مربوط به آن محتوا می‌کند! اگر محتوای شما خوب باشد اما عنوان جذاب برای آن انتخاب نکنید، زحمتی که برای تهیه آن مقاله کشیده‌اید از بین خواهد رفت! حال اگر کیفیت محتوای شما زیاد نباشد اما یک عنوان جذاب برای آن درج کنید، مقاله شما بازخورد بسیار بالایی خواهد داشت.

انتخاب یک عنوان بر اساس جستجوی کاربران در گوگل

گوگل به عنوان یک موتور جستجو بسیار محبوب در میان کاربران، اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره انتخاب کلمات کلیدی و عنوان مطالب در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از ابزارهای مختلف می‌تواند ارزش و تعداد جستجوی کلمات کلیدی را بررسی کنید و آن را در تولید محتوای مربوط به سایت خود اعمال کنید. گوگل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بر اساس جستجوی کاربران بدست آمده است و این موضوع به این معنی است که اکثریت کاربران برای رسیدن به موضوع آن مقاله چه کلماتی را در گوگل جستجو کرده‌اند.

اینترنت یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ درآمد به روش‌های مختلف است که درصد بسیار بالایی از روش‌های کسب‌ درآمد از فضای آنلاین وابسته به تولید محتوا است. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدئویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه‌ی سئو و بهینه‌سازی دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *