آشنایی با نحوه تولید یک محتوای با ارزش با رعایت فاکتور سئو در حوزه محتوا کمک زیادی به افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم که با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید محتوای سئوشده تولید کنید.

کلمات کلیدی مهم حوزه کسب‌وکار خود را مشخص کنید!

در هر حوزه فعالیتی کلمات کلیدی مهمی وجود دارند که کسب‌وکار با استفاده از آن توانسته‌اند به ترافیک بسیار بالا و در نهایت فروش پردرآمد برسند! در گوگل به جستجو این کلمات کلیدی بپردازید و رتبه سایت‌های رقیب را مورد بررسی قرار دهید. اگر حوزه کسب‌وکار شما پر رقابت باشد، باید رقیبان مهم خود را آنالیز کنید؛ آنالیز کاربران به معنای بررسی محتوای سایت، کیفیت مطالب، لینک‌سازی‌ها، بک‌لینک‌ها و… است تا بتوانید با انجام همان امور صورت گرفته در سایت خود، سایت رقیب را عقب بگذارید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید این است که هر سایت رقیبی یک نقطه ضعف دارد! شما باید نقاط قوت آن را انجام دهید و با تبدیل نقطه ضعف آن سایت‌ها به نقطه قوت خود را به رتبه‌های اول گوگل برسید. جالب است بدانید رتبه اول گوگل حدود ۳۷درصد از کلیک‌های کاربران را شامل می‌شود و پس از لینک چهارم این درصدها تک‌رقمی می‌شوند. ۳۷درصد کلیک‌های گوگل نسبت به باقی‌مانده درصد که در میان ۹ لینک تقسیم می‌شود بسیار با اهمیت است و باید این موضوع را کاملا جدی بگیرید.

چگونه کلمات کلیدی مهم حوزه کسب‌وکار خود را پیدا کنیم؟

کلمات کلیدی هر کسب‌وکار مشخص هستند اما برخی از کلمات کلیدی اهمیت بیشتری نسبت به کلمات کلیدی دیگر دارند! در واقع کلمات کلیدی شما باید مهم‌ترین کلمات حوزه فعالیتی شما را تشکیل بدهد که جستجوی بسیار زیادی در گوگل دارند. یکی از راه‌های یافتن کلمات کلیدی با ارزش در گوگل، استفاده از کلمات پیشنهادی در باکس جستجوی گوگل است! اگر شما یک کلمه را بنویسید، گوگل به شما بقیه کلمات را پیشنهاد می‌دهد و این نمایش کلمات کلیدی بر اساس جستجوی کاربران است. از طرف دیگر بخش Related که در پایین نتایج جسجتجوی گوگل نمایش داده می‌شود،گوگل کلمات کلیدی مهمی است که کاربران در طی ماه‌های اخیر در گوگل جستجو کرده‌اند و می‌توانید این کلمات را در سایت خود نمایش دهید.

SEMRush؛ ابزاری کارآمد برای یافتن کلمات کلیدی

راه‌حلی که در بخش پیش به شما معرفی کردیم، یک راه‌حل خوب است اما اگر مهارت و تخصص لازم را ندارید، استفاده از ابزارهای دیگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم! SEMRush یک ابزار کاربردی، حرفه‌ای و مهم است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با وارد کردن آدرس سایت رقیب خود کلمات کلیدی مهم آن را پیدا کنید. یافتن کلمات کلیدی رقیبان کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید رتبه کسب‌وکار خود را در همان کلمات کلیدی ارتقا دهید. از طرف دیگر این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بک‌لینک‌های رقیب را پیدا کنید و در همان سایت‌ها لینک خود را با کلمات مناسب جهت دریافت لینک مستقیم ثبت کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مترادف کلمه کلیدی اصلی را فراموش نکنید!

تولید محتوا اگه اصولی و با رعایت نکات سئو صورت بگیرد، امری بسیار دشوار است! الگوریتم‌های اخیر گوگل خبر از آن ‌می‌دهد که گوگل به مترادف کلمات کلیدی مورد استفاده در یک محتوا اهمیت زیادی می‌دهد و سایتی که محتوای آن از مترادف کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند را در صدر نتایج جستجو گوگل نمایش می‌دهد.

LSI Graph؛ ابزاری بسیار کاربردی برای یافتن مترادف کلمات بر اساس نتایج گوگل

ابزارهای موجود در حوزه سئو و کلمات کلیدی کمک زیادی به شما می‌کنند تا بتوانید یک سایت یا محتوا عالی تولید کنید. یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی مترادف را در سایت و محتوای خود بکار بگیرید، ابزار LSI Graph است. این ابزار از شما یک کلمه کلیدی اصلی را می‌گیرد و کلمات کلیدی مترادف را به شما تحویل می‌دهد! این‌کار باتوجه به آنکه بر اساس نتایج جستجو گوگل صورت می‌گیرد، آزمون و خطا نیست و کلمات کلیدی بر اساس رتبه‌ای که در نتایج جستجوی گوگل بدست می‌آورند در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته جالب است بدانید اگر محتوای شما به صورت روان و خوانا نوشته شده باشد، ناخودآگاه کلمات مترادف در متن نمایان می‌شوند! زیرا انسان از بکار بردن یک کلمه تکراری خسته می‌شود و به دنبال افزایش جذابیت یک محتوا است.

اینترنت یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ درآمد به روش‌های مختلف است که درصد بسیار بالایی از روش‌های کسب‌ درآمد از فضای آنلاین وابسته به تولید محتوا است. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدئویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه بهینه‌سازی سئو دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *