آشنایی با نحوه تولید یک محتوای با ارزش و با رعایت فاکتور سئو در حوزه‌ی محتوا می‌تواند کمک زیادی به افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کند. بخش‌های مهمی در تولید محتوا وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مقاله، نوع نگارش، طولا محتوا، کلمات کلیدی، تصاویر و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم .

چند نکته برای ایجاد یک عنوان بهینه و حرفه‌ای

در تولید عنوان برای یک صفحه از سایت خود که همان مقالات سایت شما است، چند نکته بسیار مهم را باید رعایت کنید.

  1. قرار دادن نام سایت یا شرکت در عنوان صفحه

در عنوان صفحات خود باید نام شرکت یا سایت خود را قرار دهید! عنوان سایت شما حکم امضای شما را دارد و نباید از این موضوع غافل شوید. البته این عنوان باید در انتهای عنوان باشد و در ابتدای عنوان خود از کلمات کلیدی مهم خود استفاده کنید! کلمات کلیدی نقش مهمی در بهینه‌سازی عنوان دارند و باید آن را در ابتدای صفحه به عنوان با ارزش‌ترین بخش عنوان قرار دهید.

  1. اهمیت درج کلمات کلیدی در ابتدای عنوان صفحه

عنوان صفحه همان چیزی است که موتورهای جستجو با تحلیل آن متوجه می‌شوند که این صفحه باید در مقابل جستجوی کدام کلمات کلیدی به کاربران نمایش داده شوند! کلمات کلیدی موجود در آن صفحه بسیار مهم است و اگر یک کلمه چندین بار تکرار شده باشد، به عنوان کلمات کلیدی شناخته شده و به خزنده‌های گوگل فرکانسی تحت عنوان شناسایی کلمه کلیدی ارسال می‌شود. ابتدای عنوان صفحات سایت خود را به کلمه کلیدی اختصاص دهید و سعی کنید از آن کلمه کلیدی چندین بار در صفحه خود نیز استفاده کنید. دو نکته بسیار مهم را درنظر داشته باشید:

  1. استفاده از جداکننده‌ بین عنوان صفحه و نام سایت

استفاده از یک کاراکتر جداکننده که بتواند میان عنوان صفحه و نام سایت را فاصله بیندازد، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر عنوان صفحه را از نام سایت تشخیص دهند. کاراکترهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند به کاربران برای جدا کردن عنوان صفحه و نام سایت کمک کند اما یک کاراکتر پیشنهادی که تشخیص کاربران را افزایش می‌دهد، کارکتر خط عمودی (|) است.

  1. استفاده از اعداد در هنگام نمایش تعدادی مشخص از نکات در حوزه یک موضوع

در سایت‌های مختلف می‌توانید نکاتی را حول محور فعالیت خود به کاربران ارائه کنید که گاهی تعدادی نکات در قالب یک مقاله به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر تعداد نکات شما مشخص است، دو نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید:

در عنوان مقاله خود تعداد نکاتی را که به کاربران خود ارائه کرده‌اید را درج کنید؛ به طور مثال یک عنوان مانند “۵ نکته مهم برای افراد فعال در زمینه طراحی سایت” به کاربران نشان می‌دهد که ۵ نکته در این مقاله به آن‌ها آموزش داده می‌شود و کاربر می‌داند تا پایان مقاله باید ۵ نکته را مطالعه کند! در اینصورت ذهن کاربر کاملا منسجم خواهد بود و دیگر به این فکر نیست که تا پایان مقاله چقدر باقی مانده است.

با درج تعداد نکاتی که قرار است کاربران مطالعه کنند، می‌توانند به آنها آمادگی بدهید تا خود را برای خواندن تعداد مشخصی از نکات آمده ببینند.

  1. از عنوان‌های تکراری در صفحات مختلف استفاده نکنید!

اگر در موتورهای جستجو یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کنید، معمولا از هر سایت تنها یک صفحه در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود! حال فرض کنید در چند صفحه خود از یک عنوان یا حتی عنوان مشابه استفاده کرده باشید که در اینصورت گوگل وب‌مستر تولز از شما خطا می‌گیرد! بنابراین اگر در سایت خود می‌خواهید چندین نوع محتوای یکسان ایجاد کنید، باید سعی کنید که محتوای ایجاد شده عنوان‌های مختلفی داشته باشد یا حتی آنها را قسمت‌بندی کنید؛ اگرچه پیشنهاد ما این است که مقالات خود را در یک محتوای کامل منتشر کنید تا با افزایش طول مقاله، در صورتی که مقاله شما باکیفیت باشد مدت زمانی که کاربران در صفحات سایت شما می‌مانند نیز افزایش پیدا کند. در ادامه مقالات به بررسی چند نکته بسیار مهم دیگر که باید در هنگام نوشتن عنوان سایت به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *