مایکروسافت تنها به یک سیستم عامل ختم نمی‌شود و شامل زیر مجموعه‌ها و سخت‌افزارها و نر‌افزارهای متعددی است که بخشی از آن‌ها شامل نرم‌افزارهای اندرویدی نیز می‌شود. برنامه‌های جذاب زیادی هستند که مایکروسافت برای اندروید ارائه کرده که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. این 8 برنامه لیستی از برخی نرم‌افزارهای پیشنهادی به شمار می‌روند:

Microsoft Lens

این اپلیکیشن در واقع یک برنامه‌ی اسکن است که امکان این را دارد تا نوشته‌های مختلف از جمله دستخط را نیز شناسایی کند. بدیهی است که این قابلیت تنها برای زبان انگلیسی فراهم شده. عکس‌های گرفته شده با Microsoft Lens را می‌توانید با فرمت‌های مختلف از جمله PDF، DOCX، XLSX یا PPT ذخیره کنید.

Microsoft Translator

همچنین با Microsoft Lens می‌توانید، عکس‌های گرفته شده را مستقیما در OneDrive ذخیره کنید. به این ترتیب با همگام سازی این برنامه، آن‌ عکس‌ها را روی ویندوز به راحتی دانلود خواهید کرد. در کل Microsoft Lens برنامه‌ای سبک و کارآمد است که کار کردن با آن نیز بسیار ساده خواهد بود.

Microsoft Translator

گزینه‌های متنوعی وجود دار که می‌توانند، جایگزین بهتری برای گوگل ترنسلیت باشند و Microsoft Translator یکی از این گزینه‌هاست که از 70 زبان پشتیبانی می‌کند. شما در این برنامه می‌توانید، بسته‌های زبان‌های مختلف را دانلو کرده و از آن به صورت آفلاین استفاده کنید.

Microsoft Translator

Microsoft Translator این امکان را در اختیار شما گذاشته تا هم نوشته‌ها را ترجمه کنید و هم با عکس گرفتن و تشخیص متن در عکس، به این صورت نیز کار ترجمه را انجام دهید. حتی برای بعضی زبان‌ها، سیستم صوت به نوشته نیز گنجانده شده است.

Microsoft To Do

همان طور که از اسم این برنامه پیداست، Microsoft To Do اپلیکیشنی برای مدیریت‌ کارهاست که امکان تنظیم یادآوری برای کارها، یادداشت براری و همچنین برنامه‌ریزی را به کاربر می‌دهد و امکان اتصال مستقیم به Outlook را نیز دارد.

Microsoft To Do

Microsoft To Do یکی از ابزارهای عالی مایکروسافت است که برای پلت‌فرم های مختلف ارائه شده و می‌توان به صورت یکپارچه از آن استفاده کرد.

Microsoft Planner

اپلیکیشن Microsoft Planner در واقع برای مدیریت کارها ارائه شده اما تمرکز آن روی کارهای تیمی است. از این برنامه برای کارهای گروهی و مدیریت منابع استفاده می‌کنند و برای این کار ابزارهای بسیار خوبی در آن تهیه دیده شه است.

Microsoft Planner

کاربری Microsoft Planner بسیار ساده است و همین باعث می‌شود از آن بتوان برای گروه‌های مختلف استفاده کرد. همچنین این امکان وجود دارد که دیگر اعضای گروه نیز از پیش برد کارهای محول شه به دست دیگران نیز آگاهی پیدا کنند. همچنین گراف‌هایی برای کارهای محول شده وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان، میزان کارهای محول شده به هر کس را مشاهده کرد و آن‌هایی که بیکار هستند را برای کاری برگزید.

Microsoft Family Safety

اپلیکیشن اختصاصی مایکروسافت برای کنترل والدین که از آن می‌توان برای محافظت از بچه‌ها به شکل‌های مختلف می‌توان استفاه کرد. از جمله کنترل فعالیت‌های آنلاین و مسدود سازی برخی بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های مختلف که در دنیای امروز به شدت به کار می‌آید.

Microsoft Family Safety

Microsoft Family Safety همچنین امکاناتی برای رصد افراد مختلف خانواده از طریق موقعیت یابی آنلاین داشته و حتی می‌توان به وسیله‌ی این برنامه، اعلان‌هایی برای خروج از مکانی خاص یا مسیر را تعریف کرد. این برنامه حتی می‌تواند آمارهای مختلف از جمله استفاده از تلفن را نیز ارائه کند.

MSN Weather

نسخه اختصاصی برنامه هواشناسی مایکروسافت که سال‌هاست فعال بوده و کاربران زیادی دارد. البته این نسخه اندروید MSN Weather است و آن را می‌توانید برای پلت‌فرم‌های مختلف سفارش دهید.

MSN Weather

MSN Weather‌ هر آن چه یک برنامه هواشناسی احتیاج دارد را در اختیار شما می‌گذارد که شامل وضعیت آب و هوایی، وزش باد، دما، رطوبت، پیش بینی روزهای آینده، نقشه‌های هواشناسی و … می‌شود.

Microsoft Edge

مرورگر Microsoft Edge ارائه شده بود تا جای اینترنت اکسپلورر را بگیرد و از بسیاری جهات موفق هم بود. اما پیش نیاز یک مرورگر مدرن این است که برای پلت‌فرم‌های موبایل نیز در دسترس باشد و Microsoft Edge این ویژگی را دارد. این مرورگر بر روی اندروید، مجموعه‌ای بزرگ از ابزارهای مختلف و قدرتمند را ارائه می‌کند و اگر روی ویندوز هم از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت با امکانات همگام سازی، اطلاعات خود را روی گوشی داشته باشید.

Microsoft Edge

حتی اگر از Microsoft Edge روی ویندوز هم استفاده نمی‌کنید، بد نیست فرصتی به این محصول مایکروسافت داده و امکاناتش روی موبایل را نیز ارزیابی کنید.

Remote Desktop

این برنامه کمی تخصصی است اما بسیار مهم بوده، از این جهت که از معدود ابزارهای قدرتمند برای ریموت دسکتاپ است که به صورت کاملا رایگان ارائه شده و با توجه به این که به صورت مستقیم از طرف خود مایکروسافت عرضه شده، می‌توان از امنیت آن مطمئن بود.

Remote Desktop

از Remote Desktop برای کنترل دستگاه و سرورهای مختلف از راه دور استفاده می‌شود.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سه برنامه خیلی خیلی عالی را فراموش کردید:
    outlook که با آن می توانید چند ایمیل مختلف خود را مدیریت و استفاده کنید.
    Microsoft Authenticator که یک نرم افزار تحت اندروید برای دریافت رمزهای یکبار مصرف برای جاهایی است که از شما احراز هویت دومرحله ای می خواهد. از Google Authenticator یک ذره پیچیده تر است، ولی کارایی بیشتر و بهتری هم دارد. اگر کسی دنبال سهولت استفاده است، نرم افزار گوگل پیشنهاد می شود.
    و بالاخره، Skype که دیگه اصلا نیازی به معرفی ندارد! بهترین نرم افزار ویدئوکنفرانس در جهان.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *