Google Photos با ارائه امکانات و ویژگی‌های قدرتمندی مثل پشتیبان‌گیری نامحدود عکس‌ها و فیلم‌ها بازار بسیاری از سرویس‌های پشتیبان‌گیری و گالری‎ها را بهم ریخته است به طوری که حتی کاربران آیفون هم برای آن وسوسه می‌شوند. تعداد گوشی‌هایی به صورت پیش فرض این برنامه را دارند مرتبا رو به افزایش است. اما آیا در سیستم عامل اندروید تنها چنین برنامه خوبی وجود دارد؟ قطعا برنامه‌های خوب دیگری هم هستند که بتوانید از آن‌ها در صورت لزوم استفاده کنید.

Simple Gallery

Simple Gallery

اگر به دنبال برنامه گالری بسیار ساده و سبک هستید Simple Gallery یکی از گزینه‌های مناسب پیش روی شماست. در این برنامه شما می‌توانید عکس‌ها را در حافظه داخلی گوشی خود مرور کنید، تصاویر را در حالت تامبنیل یا همان پیش نمایش ببینید و بین عکس‌ها به راحتی بچرخید. اگر حس می‌کنید ویژگی‌های برنامه خیلی ابتدایی هستند، هدف هم همین بوده است. البته این بدان معنا نیست که امکانات اضافه‌ای وجود ندارد. مثلا شما می‌توانید رنگ رابط کاربری را از نارنجی به چیزی که دوست دارید تغییر بدهید. همچنین می‌توانید نور صفحه و چرخش خودکار هنگام تماشای تصاویر را هم تنظیم کنید. به علاوه می‌توانید رابط کاربری را به طور کامل هنگام راه‌اندازی برنامه مخفی کنید. شما می‌توانید روی برنامه رمز عبور هم تنظیم کنید. Simple Gallery برنامه‌ای ساده است که می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

Piktures

Piktures

این برنامه در فهرست ما یکی از بهترین‌هاست که تمامی ویژگی‌های QuickPic را ارائه می‌دهد. جدا از این‌ها برنامه دارای یک طراحی منحصر به فرد با عکس روی جلد آلبوم است. با این برنامه می‌توانید تمام عکس‌ها، ویدیوها، گیف‌ها و حتی آدرس‌تان را هم فیلتر کنید. همچنین یک نمایش تقویم جالب هم ارائه می‌دهد، که در آن می‌توانید نمایش ماهانه با ریز عکس‌ها و شمارش چند عکس در یک روز خاص را به راحتی بررسی کنید. در ادامه یک اسکنر کد QR هم در برنامه قرار داده شده که می‌تواند ویژگی واقعا کارآ و مفیدی برای شما باشد. در حالی که تمام ویژگی‌های ذکر شده در بالا برای استفاده‌ی رایگان قرار داده شده است، اما خرید برنامه به شما امکان دسترسی به ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox و OneDrive را می‌دهد.

A+ Gallery

A+ Gallery

A+ Gallery ظاهری کاملا ساده و بی‌تکلف دارد و مشابه برنامه Photos در سیستم عامل iOS، نمایش روزانه، ماه و سال تمام عکس‌های شما را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید محل عکس‌تان را بر روی نقشه بررسی کنید و یا عکس‌های حساب‌های کاربری فیسبوک، دراپ باکس و Cloud Drive را نگاه کنید. شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی از این برنامه استفاده کنید. البته تمام مدت تبلیغاتی در گوشه و کنار آن درج می‌شود که برای خلاصی باید نسخه طلایی آن را خریداری کنید. با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید از ویژگی‌های دیگری مثل سطل آشغال و تم‌ها نیز بهره ببرید.

F-Stop Gallery

F-Stop Gallery

F-Stop Gallery دارای ویژگی Places است که اطلاعات جغرافیایی عکس‌های شما بر روی نقشه نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید مختصات دقیق هر عکس را در Google Maps مشاهده کنید. به غیر از مرتب‌سازی بر اساس نام و تاریخ، شما می‌توانید عکس‌ها را بر اساس روز، ماه و یا سال هم مرتب‌سازی کنید. شما می‌توانید عکس‌ها را در حالت تمام صفحه فشار دهید و نگه دارید و آن‌ها را رتبه‌بندی کنید. با این که نصب و استفاده از برنامه رایگان است اما دسترسی به یکسری از امکانات آن مستلزم خرید نسخه ارتقا یافته است.

Focus

Focus

اگر به دنبال برنامه گالری ساده و راحت می‌گردید Focus احتمالا همان چیزیست که به دنبال آن هستید. شما می‌توانید در نسخه رایگان از تگ‌های پیش فرض برای عکس‌ها استفاده کنید و یا در نسخه طلایی تگ‌های دلخواه‌تان را ایجاد کنید. همچنین از چرخش تصویر هوشمند و ویژگی‌های روشنایی هم استفاده کنید. جدا بر تگ‌های سفارشی، در نسخه طلایی به ویژگی‌های دیگری هم دسترسی خواهید داشت. به علاوه یک حالت قفل نمایش هم وجود دارد که به دیگران اجازه نمی‌دهد تا به بقیه عکس‌ها دسترسی داشته باشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *