میانبرهای حرکتی یا لمسی می‌توانند به هر چه بهتر شدن کاربری موبایل و همینطور سریع‌تر شدن استفاده از آن کمک شایانی کنند، البته اگر آن‌ها را بشناسید و از هر کدام استفاده کنید. بسیاری از این میانبرها از قبل در ذهن ما نقش بسته‌اند، با این حال هستند چند نمونه کاربردی که از نظرها پنهانند، اما کارایی بسیار بالایی دارند. به همین منظور ما چند مورد از آن‌ها را برای شما در این پست گردآوری کرده‌ایم.

۱- منوی تنظیمات سریع  را خلوت باز کنید

برای کارهایی همچون خاموش روشن کردن WiFi، بلوتوث یا چرخیدن تصویر، در روز بارها به سراغ این منوی کاربردی می‌رویم که عموما پر از اعلان‌های مختلف و پیغام‌های جور و واجور است. این بار برای دسترسی به این منو، به جای یک انگشت از دو انگشت استفاده کنید. خواهید دید که منوی تنظیمات سریع بدون هیچ اعلانی و فقط با نمایش تنظیمات برای شما باز خواهد شد.

۲- دوربین خود را بدون هدر دادن وقت باز کنید

برای گرفتن یک عکس فوریتی نیازی نیست که ابتدا گوشی را باز کرده، رمز را وارد کنید و سپس برنامه دوربین را باز کنید. کافی است که تنها بر روی دکمه پاور گوشی دوبار سریع بزنید. مهم‌ نیست مدل گوشی شما چیست و از چه سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، تقریبا در تمامی مدل‌ها این کار قابل انجام است.

۳- نگاهی سه بعدی به نقشه‌ها

نقشه گوگل به صورت پیش‌فرض در حالت دو بعدی نمایش داده می‌شود که البته در اکثر مواقع کارآمد و راحت است و می‌توانید در هنگام رانندگی نقشه را به خوبی مرور کنید. اما اگر جزییات بیشتری بخواهید باید به حالت سه بعدی نقشه بروید. نیاز به لمس‌های چندباره نیست، کافی است تصویر را با دو انگشت به سمت بالا بکشید. حالا نقشه را به صورت سه بعدی ببینید!

۴- تایپ یک دست سریع‌تر

از این جای کار به بعد پینشهادات ما مربوط به کسانی می‌شود که از Gboard گوگل بهره می‌برد.

با توجه به بزرگ‌تر شدن روز به روز گوشی‌ هوشمند، استفاده از حالت تک دست در بسیاری از موارد کاری ضروری به نظر می‌رسد. Gboard به شما این امکان را می‌دهد تا با یک لمس طولانی ساده، سریعا به حالت تک دست بروید. کافی است همچون تصویر زیر ابتدا روی , یک لمس طولانی کرده و سپس آن را کشیده و روی آن آیکونی که احتمالا قرار بوده شبیه گوشی باشد رها کنید. به همین سادگی به حالت تایپ تک دست وارد می‌شوید.

۵- پاک کردن چند چند کلمه در یک حرکت

وقتی کارتان با تایپ تمام شد و چند کلمه آخر خیلی به دلتان ننشست، نیازی نیست که بک اسپیس را چندین و چند بار فشار دهید، کافی است تا روی اسپیس لمس کرده و آن را به سمت چپ یا راست بکشید تا به همین راحتی کلمات به صورت دسته جمعی انتخاب شوند. حالا یک بک اسپیس این کلمات انتخاب شده را پاک می‌کند. به همین سادگی!

۶- پاک کردن سریع آیکن و ویجت از روی صفحه خانگی

یک صفحه خانگی تمیز به شما کمک می‌کند تا با ذهنی آرام‌تر به استفاده از گوشی بپردازید. بسیاری از ما برای پاک کردن یک آیکن یا ویجت، ابتدا روی آن یک لمس طولانی می‌کنیم، سپس آن را به کشیده و روی گزینه Remove می‌‌اندازیم.

به جای این کار کافی است تا آیکون را بگیرید، بکشید تا بالای صفحه جایی که یک X وجود دارد، تا آن آیکون به راحتی و به سرعت پاک شود. این کار برای تمیز کردن صفحات شلوغ، زمان زیادی از شما صرفه جویی می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *