امنیت سایت برای مدیران و پشتیبانان هر سایتی اهمیت زیادی دارد. امنیت بالای سایت به حفظ اطلاعات سایت و کاربران سایت کمک می‌کند و این مورد سبب افزایش اعتماد کاربران نیز می‌شود! در واقع امنیت پایین سایت ممکن است به از دست رفتن اطلاعات کاربرانی که در سایت شما عضو هستند، بیانجامد که این موضوع اعتماد کاربران را نسبت به سایت شما سلب می‌کند. همچنین یکی دیگر از موارد مهم که بر روی امنیت سایت تاثیرگذار است، نظرات اسپمی هستند که در سایت ارسال می‌شوند که باید از ارسال آنها در سایت جلوگیری کنید. اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه‌های زیادی برای جلوگیری از ارسال کامنت اسپم توسط ربات‌ها و کاربران وجود دارد و در این مقاله قصد آموزش یکی از افزونه‌هایی را که از ارسال نظر اسپم جلوگیری می‌کنند، را داریم.

افزونه Antispam Bee

افزونه Antispam Bee یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از ارسال نظرات اسپم توسط ربات‌ها جلوگیری کنید. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۳۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه Antispam Bee

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا آن را در سایت وردپرسی خود نصب و فعال‌سازی کنید. پس از نصب بخشی به نام  Antispam Bee در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که از طریق منوی تنظیمات در دسترس است؛ با ورود به این بخش می‌توانید به تمامی تنظیمات این افزونه دسترسی پیدا کنید.

Antispam filter

در این بخش تنظیمات و فیلتر‌های اولیه افزونه در دسترس است که باید آنها را شخصی‌سازی کنید.

  • Trust approved commenters: با استفاده از این گزینه افرادی که در گذشته از فیلترهای افزونه عبور کرده باشند، در دفعات بعدی نیازی به اعتبارسنجی توسط افزونه ندارند.
  • Trust commenters with a Gravatar: با استفاده از این گزینه افرادی که دارای گراواتار بر روی ایمیل خود باشند، نیازی به تایید شدن توسط افزونه نیستند.
  • Consider the comment time: با استفاده از این گزینه می‌توانید فیلتر مربوط به زمان ارسال مطلب را فعال کنید.
  • BBCode is spam: این گزینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک‌ها و ایمیل ارسال‌کننده ایمیل را بررسی کنید و در صورت موردتایید نبودن آنها توسط افزونه اسپم شناخته می‌شوند.
  • Validate the ip address of commenters: با استفاده از این گزینه افزونه می‌تواند کاربران را از طریق IP اعتبارسنجی کند.
  • Use regular expressions: این گزینه به شما کمک می‌کند تا نظراتی را که قالب مشخصی از اسپم را دارند، توسط افزونه تایید نشوند.
  • Look in the local spam database: این گزینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظرات قبلی خود را که در دیتابیس وردپرس ثبت‌ شده است، مورد بررسی قرار دهید.
  • Block or allow comments from specific countries: با استفاده از این بخش می‌توانید IP برخی از کشورهای نظردهنده را بلاک کنید یا تنها به بررسی از کشورها اجاره ارسال نظر بدهید.
  • Allow comments only in certain language: با استفاده از این بخش می‌توانید تنها نظراتی را که با یک زبان خاص ارسال می‌شوند تایید کنید.
  • افزایش امنیت وردپرس با رعایت چند نکته کاربردی

Advanced

در این بخش برخی دیگر از تنظیمات پیشرفته افزونه در دسترس است که در صورت نیاز باید آنها را پیکربندی کنید.

  • Mark as spam, do not delete: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید به جای حذف نظرات اسپم آنها را به بخش دیگری منتقل کنید تا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.
  • Spam-Notification by email: با استفاده از این گزینه می‌توانید در هنگام دریافت اسپم از طریق ایمیل به مدیران سایت اطلاع‌رسانی کنید.
  • Do not save the spam reason: با انتخاب این گزینه در صورتی که افزونه دلیل اسپم را تشخیص دهد، می‌توانید آن را ذخیره نکنید.
  • Delete existing spam after: با استفاده از این بخش می‌توانید تعداد روزهایی را که می‌خواهید پس از نظرات اسپم حذف شوند را انتخاب کنید.
  • Limit approval to: در صورتی که می‌خواهید برخی از نظرات پس از مدت معین حذف شوند کافی است از طریق این بخش نوع آنها را مشخص کنید.
  • Delete comments by spam reasons: با استفاده از این بخش می‌توانید نظرات کاربران را بر اساس دلایل مشخص‌شده حذف کنید.
  • تامین امنیت وردپرس با معرفی افزونه Wordfence Security

More

در این بخش نیز برخی دیگر از تنظیمات اضافی افزونه در دسترس کاربران است.

  • Generate statistics as a dashboard widget: با استفاده از این گزینه می‌توانید یک آمارگیر از عملکردهای افزونه را در پیشخوان وردپرس نمایش دهید.
  • Spam counter on the dashboard: با استفاده از این گزینه می‌توانید تعداد نظرات اسپم شناسایی‌شده توسط افزونه را در داشبورد وردپرس مشاهده کنید.
  • Comment form used outside of posts: با استفاده از این گزینه نظراتی که اسپم تشخیص داده می‌شوند، از صفحه ارسالی آن نظر حذف می‌شود.

اسپم‌ها علاوه بر امنیت سایت می‌توانند بر روی سرور میزبان شما فشار زیادی وارد کنند و در صورت زیادی بودن آن ممکن است سرور از دسترسی خارج شود. افزونه‌های مختلفی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارند که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال اسپم توسط ربات‌ها یا کاربران در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس را داریم که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال نظرات اسپم یا ورود اسپمرها به سایت وردپرسی خود خواهید بود. تامین امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیران سایت‌های وردپرسی است که جلوگیری از ارسال اسپم توسط ربات‌ها یکی از مهم‌ترین این موارد است. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *