‌جیمیل بدون شک محبوب‌ترین سرویس ایمیل در دنیاست، با این وجود این سیستم از ایراد خالی نیست. حتی با وجود تغییرات گسترده‌ای که در چند وقت گذشته در ‌Gmail انجام شده است، بعضی از مشکلات واضح و بعضا برای خیلی‌ها روی اعصاب آن حل نشده است.

اگر با اصول اولیه کار با ‌Gmail آشنایی دارید و از کاربران تازه‌ کارش نیستید، پیشنهاد می‌کنیم ترفندهای کاربردی استفاده از این سرویس دهنده‌ی ایمیل محبوب را یاد بگیرید.

به وسیله افزونه‌ کروم،می‌توانید برخی از مشکلات موجود در جیمیل را حل کنید که در زیر چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

Email Studio for Gmail

Amit Agarwal یکی از کسانی است که به نوشتن اسکریپت‌های ‌Gmail  شهرت داشته و این افزونه ، تنها مورد در لیست ماست که هم بر روی مرورگر دستکتاپ کار می‌کند و هم مرورگر اندروید. او قبلا هم اسکریپت‌های مجزایی برای زمان‌بندی ارسال ایمیل یا فرستادن ایمیل به bulk نوشته بود، حالا آن‌ها را در یک افزونه کروم بسیار کاربردی تجمیع کرده است.

Email Studio for Gmail

از امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که باعث می‌شود ایرادهای مربوط به زمان‌بندی و انجام کارهای خودکاری که در ‌Gmail وجود ندارند را به این سرویس اضافه کنید:

  • امکان برنامه‌ریزی برای ارسال یک ایمیل یا برنامه ریزی برای ایمیل‌های روتین
  • ارسال پیغام‌های قدیمی ‌Gmail به اکانتی دیگر برای گرفتن نسخه پشتیبان
  • امکان ایجاد جواب خودکار به بعضی ایمیل‌ها
  • شبیه سازی پیش‌نویس‌های (draft) ‌Gmail
  • ایجاد قوانین متنوع برای پاک کردن ایمیل‌هایی بر حسب تاریخ یا زمان دریافت مشخص
  • امکاناتی برای خارج شدن از خبرنامه‌هایی که نمی‌خواهید در آن‌ها باشید

صفحه رسمی  –   دانلود (رایگان)

Murmure for Gmail

Murmure for Gmail

این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که درون ایمیلی که برای چند نفر ارسال می‌کنید، بخشی در نظر بگیرید که تنها کسانی که در لیست BCC-ed هستند قادر به خواندن آن هستند. این بخش که تنها ۲۰۰ کاراکتر در خود جای می‌دهد، جایی بسیار عالی برای اطلاع رسانی به بعضی اعضای خاص در ایمیل‌های گروهی است.

 دانلود (رایگان)

Gmail Audio Alerts

Gmail Audio Alerts

مرورگر کروم قابلیت اعلان صوتی را درون خود دارد، پس کروم واقف به این موضوع است که کاربران به شنیدن اعلان صوتی علاقه دارند، با این حال هنوز برای موقعی که ایمیلی دریافت می‌کنید امکانی برای اعلان صوتی در نظر گرفته نشده. این افزونه در پس زمینه کروم کار می‌کند و می‌توانید آن را از نوار ابزار پنهان کنید و زمانی که ایمیلی برای شما ارسال می‌شود، صدای اعلان را خواهید شنید. چند صدای مختلف در نظر گرفته شده تا بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و به این ترتیب صدای اعلان با دیگر بخش‌های کروم و برنامه‌های شما متفاوت باشد تا در نهایت ایمیلی بدون پاسخ باقی نماند.

دانلود (رایگان)

Inbox When Ready

Inbox When Ready

بعضی از ما به طور وسواس گونه‌ای به باز کردن و مرور ایمیل‌هایمان مشغول می‌شویم و با این کار زمان انجام کارهای مفید را از خود می‌گیریم. این افزونه به شما کمک می‌کند تا این معقوله را مدیریت کنید. ابتدا می‌توانید بعد از مدتی، به آماری از فعالیت‌های خود در Gmail نگاهی بندازید تا متوجه شوید در روز چند بار و به چه مدت به چک کردن ایمیل‌های خود مشغول می‌شوید. سپس امکان ایجاد محدودیت بر روی Gmail را خواهید داشت و تا پایان آن محدودیت نمی‌توانید به فضای ایمیل‌ها دسترسی داشته باشید! اگر احتمالا جواب دادن یا ارسال یک ایمیل برایتان حیاتی شد باید به گوشی مراجعه کنید.

دانلود (رایگان)

Neat Messages for Gmail

Neat Messages for Gmail

به صورت پیش فرض Gmail از طراحی رسپانسیو استفاده می‌کند. به این معنی که نوشته‌ی یک ایمیل طولانی تا جایی که پنجره شما جا داشته باشد درازی پیدا خواهد کرد. برای کسانی که مانیتورهای عریض دارند این موضوع گاها خوشایند یا حتی راحت نیست. به وسیله این افزونه می‌توانید پهنای نمایش ایمیل‌ها را محدود به کلمات کنید. مثلا ۱۰ یا ۱۲ کلمه در هر سطر بیشتر نمایش داده نشود و باقی ایمیل به سطر بعد رود. البته این تنظیمات به راحتی قابل تغییر است.

دانلود (رایگان)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *