یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون مخصوصا در نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است با آن روبرو شوند، ریست‌ شدن‌های پیاپی گوشی است. ما در پست امروز چند راه حل ساده به شما آموزش خواهیم داد تا به وسیله‌ی آن‌ها، بتوانید این مشکل را حل کنید.

ممکن است بر اساس زمان بین ریست شدن گوشی، زمان کافی برای رسیدن به تنظیمات نداشته باشید، اما سعی خود را کنید تا بتوانید این مراحل را انجام دهید، چون ممکن است یکی از آن‌ها دوای درد گوشی‌تان باشد.

اگر می‌توانید از اطلاعات خود پیشتیبان بگیرید

اولین کاری که باید بکنید این است که از اطلاعات گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در نظر بگیرید که حتی اگر به نقطه‌ای برسید که هیچ کدام از این مراحل مشکل شما را حل نکرد و حتی بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز راه حل نبود و فهمیدید که گوشی مشکل سخت‌افزاری دارد، همین گرفتن نسخه پشتیبان می‌تواند بخش زیادی از مشکلات شما را حل کنید.

پس به Settings رفته . از iCloud گزینه‌ی iCloud Backup را انتخاب کنید. حالا Back Up Now را بزنید و منتظر بمانید تا گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از گوشی به اتمام برسد.

اگر به این ترتیب نتوانستید نسخه پشتیان بگیرید چون گوشی ریست می‌شود، بهتر است دستگاه را به کامپیوتر وصل کرده و اطلاعات را به این شکل استخراج کنید و سپس گزینه‌های زیر را امتحان کنید.

  1. iOS را به روز رسانی کنید

یکی از چیزهایی که ممکن است مشکل شما را حل کنید، به روز رسانی سیتسم عامل گوشی است. برای این کار به مسیر Settings > General > Software Update رفته و آن را به روز رسانی کنید. باز هم اگر به خاطر مشکل ریست شدن گوشی نتوانستید این کار را انجام دهید، آن را به کامپیوتر وصل کرده و از طریق iTunes این کار را انجام دهید.

  1. کمی فضای گوشی را خالی کنید

گاهی این مشکل به خاطر پر بودن بیش از حد فضای گوشی اتفاق می‌افتد. بهتر است همیشه 10 درصد از فضای گوشی خالی باشد. پس به محض این که دستگاه بالا آمد، حتما بخشی از فایل‌های خود را پاک کنید تا فضای بیشتری روی آیفون آزاد شود.

  1. برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید را پاک کنید

اگر این مشکل بعد از نصب برنامه‌ای خاص به وجود آمده که باید به سرعت آن را حذف کنید. اما با حذف برنامه‌های مختلف شاید به برنامه‌ای برسید که برای شما مشکل ساز شده است. برای حذف برنامه‌ها به مسیر Settings > General > iPhone Storage رفته و روی هر برنامه که می‌خواهید لمس کنید و گزینه‌ی Delete App را انتخاب کنید.

  1. ریست کردن تمام تنظیمات

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید آن را امتحان کنید، برگرداندن تمام تنظیمات شخصی سازی گوشی است. ممکن است یکی از این تنظیمات باعث خاموش شدن مکرر گوشی شما شود. برای این کار به Settings > General > Reset رفته و Reset All Settings را بزنید.

  1. سیم کارت خود را خارج کنید

گاهی متصل نشدن سیم کارت به آنتن، ممکن است این مشکل را پدید بیاورد. البته این مهم کمی بعید است، اما شما می‌توانید به راحتی سیم کارت را در بیاورید تا اگر دیدید مشکل از این موضوع است، فکری به حال تعویض سیم کارت خود کنید.

اگر تمام این موار مشکل شما را حل نکرد، باید به فکر ریستور کردن iOS از طریق کامپیوتر یا ریست فکتوری کردن آن باشید. عموما اگر با این موارد مشکل حل نشدن، احتمال آسیب فیزیکی به گوشی زیاد خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *