یک شرکت هلندی دوربین Time Machine Camera طراحی کرده که نمی‌توان آن را ایده‌ای انقلابی در دنیای فیلم‌برداری دانست، اما ایده‌ای جذاب است که برای بسیاری مخصوصا خبرنگران می‌تواند کارایی داشته باشد.

این دوربین چه کاری انجام می دهد؟

Time Machine Camera

Roader، شرکت سازنده دوربین می‌گوید، این ماشین عکاسی را با هدف کمک به عکاسان برای ثبت لحظاتی که گذشته است طراحی کرده‌اند. Time Machine به طور مداوم ده ثانیه اخیر را به صورت ویدیو نگه می‌دارد بنابراین وقتی دکمه ضبط را بزنید از ده ثانیه قبل را ذخیره می‌کند. این دوربین با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، به ضبط تصاویر با وضوح پایین ۶۴۰ × ۶۴۰  و رزولوشن ۱۰۸۸ × ۱۰۸۸ می‌پردازد. یک نسخه کیفیت پایین  به طور خودکار به برنامه Roader بر روی موبایل شما فرستاده می‌شود. احتمالا این کار به خاطر سودآوری است زیرا نسخه باکیفیت آن در دوربین می‌ماند. این دوربین با هر دو سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید سازگار بوده و باتری آن ۶،۷ ساعت طول عمر خواهد داشت.

اهمیت آن از چه باب است؟

این شرکت ادعا می‌کند که دوربین به وسیله دو کارآفرین که شهاب سنگی در روسیه را در سال ۲۰۱۳ دیده بودند الهام گرفته شده است. Sjoerd Pitstra، مدیرعامل Roader، گفت: “شما با دوربین ماشین زمان هرگز نخواهید گفت کاش یک ویدیو داشتم.”

البته این که در نهایت چه عده‌ای از این دوربین استفاده خواهند کرد قابل پیش‌بینی نیست. شما همواره می‌توانید به دوربین خود دسترسی داشته باشید و حتی با گذشتن لحظه طلایی هم امکان عکاسی وجود دارد. گرچه ایده ساخت این دوربین هنوز هم فوق‌العاده است اما نمی‌توان به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفت چرا که چه اتفاقی می‌افتد اگر همان ده ثانیه هم تار شود و یا دوربین در زاویه بدی قرار گرفته باشد چون نمی‌دانستید که قصد فیلم‌برداری خواهید داشت؟ اما این یک ابزار عالی برای عکاسان لحظه‌ای است. کسانی که از ثانیه‌ها بهترین استفاده را می‌برند.

چه زمانی عرضه می‌شود؟

اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید دوربین Roader Time Machine را از وب‌سایت شرکت پیش خرید کنید. انتظار می‌رود نسخه‌های اولیه آن تا بهار عرضه شود. قیمت فعلی (با تخفیف) ۱۴۹ دلار خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *