مایکروسافت قصد دارد وقتی به طور دائم از یک منطقه به جای دیگر در حرکت هستید، مرحله دستی تغییر تنظیمات خود در Outlook.com را حذف کند. این کمپانی طی یک بروزرسانی برای بهبود در عملکرد سرویس ایمیل Outlook، برای ذخیره‌ی اطلاعات ایمیل و پیوست‌ها از یک مرکز داده در نزدیکی محل اقامت‌تان استفاده خواهد کرد. شاید در حال حاضر متوجه تغییرات نشوید اما مساله زمانی روشن خواهد شد که به کشور دیگری نقل مکان کنید و از Outlook.com در آنجا استفاده کنید. خواهید دید اطلاعات ذخیره شده در سرورهای ابری برای بهبود عملکرد حساب کاربری شما، به یک مرکز داده در نزدیکی محل سکونت شما منتقل شده است.

به گفته‌ی شرکت، از لحاظ تاریخی، کشوری که هنگام ساختن حساب کاربری انتخاب کرده‌اید، به عنوان محل اقامت شما ذخیره شده است. اما دردنیایی که مهاجرت و جابجایی بسیار رواج دارد تکیه به اطلاعاتی که به طور دستی وارد کرده‌اید قابل استناد نیست.

به عبارت دیگر، هنگامی که کاربران موقعیت مکانی خود را به صورت دستی وارد می‌کنند، تنها یک چشم‌انداز نسبت به محل اقامت خود ارائه داده‌اند و تنها راهی که Outlook می‌تواند اطلاعات را به محل دیگری منتقل کند، تغییر دستی موقعیت مکانی‌ست. در حالی که حالا با استفاده از موقعیت مکانی خودکار این کار به راحتی اتفاق می‌افتد و نیاز به تغییر دائمی دستی نمی‌باشد.
البته این بدان معنا نیست که طی هر بار سفر به جایی محل اطلاعات تغییر کند. مثلا اگر در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنید طی سفر به فرانسه، اطلاعات شما در همان آمریکا باقی خواهد ماند، مگر اینکه آنقدری در آن محل باقی بمانید که مشخص شود محل سکونت دائمی شما تغییر پیدا کرده است.
اما این بروزرسانی صرفا بر روی انتقال داده‌ها از یک قاره به دیگری متمرکز نیست. مایکروسافت مناطق خاصی را در سراسر جهان انتخاب کرده است، مانند هشت منطقه در ایالات متحده، دوتا در کانادا، دوتا در آلمان، دوتا در انگلستان. بنابراین، اگر از کارولینای شمالی (شرق ایالات متحده ۲) به واشنگتن (غرب آمریکا ۲) حرکت کنید، حساب شما در مرکز داده نیز منتقل خواهد شد.

همچنین ظرفیت مرکز داده‌ها افزایش یافته و فرصت‌های بیشتری برای میزبانی در نزدیکی محل اقامت ایجاد می‌شود. با این اوصاف در بروزرسانی جدید، توانایی حفظ اطلاعات در Outlook.com با دقت بیشتری در نزدیکی محل اقامت ما انجام می‌گیرد.
به گفته مایکروسافت، این شرکت همچنان در شش مرکز داده در مرکز و جنوب فرانسه، قسمت‌های شمال و غرب آفریقای جنوبی و دو مکان در مرکز استرالیا کار فعالیت می‌کند. در حال حاضر، مراکز داده مایکروسافت ۲۹ منطقه در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *