با این که ارزهای دیجیتال به نوسان‌های زیادش معروف بوده و حتی این روزها، بعد از چندین ماه صعود، دوران نزول خود را سر می‌کند، باز هم بسیاری از سرمایه‌گذاران، قصد ورود به این بازار را دارند. البته سرمایه گذاری روی ارزهایی همچون بیتکوین، اتریوم، تسوس و … نیاز به شناخت کافی داشته و نباید پول خود را بدون حساب روی هر چیزی و به هر صورتی خرج کنید. نوشته‌ی امروز برای آن‌هایی است که هیچ شناختی از این بازار ندارند و می‌خواهند با محیط ارز‌های دیجیتال آشنا شوند.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

قبل از هر چیز، باید به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال و نکات مهم درباره آن بپردازیم. این 5 نکته که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، موارد حیاتی درباره ارزهای دیجیتالی هستند که قصد خرید آن‌ها را دارید:

  1. دقیقا بدانید که روی چه چیزی سرمایه گذاری می‌کنید

مثل هر چیزی دیگری، وقتی قصد دارید پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنید، باید درمورد آن به خوبی آموزش ببینید. مثلا اگر بخواهید سهم بخرید، حتما باید در مورد کمپانی مورد نظر چیزی بدانید و این مهم در مورد ارزهای دیجیتال نیز صادق است.

بعضی از ارزهایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی با اسم‌های عجیب عرضه می‌شوند، هیچ پشتوانه‌ای نداشته و اغلب کلاه برداری هستند در صورتی که ارزهایی مثل بیتکوین یا اتریوم، یک پشتوانه عالی سرمایه‌گذاران و همچنین نکات مهم فنی دارند. در حال حاضر بهتر است به سراغ ارزهای اصلی و مهم بازار بروید.

  1. گذشته را فراموش کنید

خیلی از سرمایه‌گذاران با نگاهی اشتباه وارد این بازار می‌شوند. بله بیت کوین قبلا ارزش ناچیزی داشت و ناگهان قیمت آن به چند ده هزار دلار رسید، اما الان دیگر چنین اتفاق‌هایی به ندرت می‌افتد و شما باید با نگاهی واقع گرایانه و همچنین با شناخت نوسان‌های بازار ارزهای مختلف واردش شوید.

  1. حواستان به نوسان‌های بازار باشد

مثل هر سرمایه گذاری دیگری، باید حواستان به نوسان‌های بازار باشد. اما نوسان‌های ارز دیجیتال بسیار متفاوت است. حتی با یک شایعه بی پایه و اساس یا یک صحبت فردی معروف، ممکن است این ارزها ناگهان بالا رفته یا با شیب تندی سقوط کنند. برای آن‌هایی که شناختی از چنین بازار عجیبی ندارند، ورود به عرصه ارزهای دیجیتال، همچون قدم گذاشتن در بازار مین است. البته اشتباه نکنید، این نوسان در نوع خود بد نیست. شما با یادگیری و شناخت بهتر بازار و سرمایه گذاری مرتب، بعدها می‌توانید از همین نوسان‌ها به نفع خود استفاده کنید.

  1. ریسک خود را مدیریت کنید

اگر قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید، باید ریسک خود را مدیریت کنید. برای این کار بهتر است مقالات مختلف در این باره را خوانده، با آن‌هایی که در این عرصه فعالند مشورت کنید و آموزش ببینید. هر کسب و کاری نیاز به آموزش دارد و ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیز، نکات مخصوص به خود را دارد.

مهم این است که بی مهابا و به واسطه‌ی تبلیغات بی پایه، خود را درگیر ارزهای بی‌ارزش نکرده و سعی کنید در موقع مناسب خرج کنید.

  1. بیشتر از آن‌چه توان از دست دادن دارید، هزینه نکنید

فراموش نکنید که در چنین بازار سخت، پر نوسان و نوپایی، بیشتر از آن‌چه که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید. پول بازنشستگی، پس انداز چندین ساله و وام‌هایی که تا مدت‌ها باید تاوانشان را پس دهید، برای چنین بازارهایی مناسب نیستند.

راه‌های دیگر برای ورود به ارزهای دیجیتال

برای هنرمندان، یکی از راه‌های ساده برای ورود به بازار ارز دیجیتال، استفاده از NFT است. یک بازار آثار هنری که مجموعه‌داران، هزینه‌ی آن را به صورت ارز دیجیتال پرداخت کرده و این کار هنری، به عنوان یک سرمایه دیجیتال در اختیارشان قرار داده می‌شود و آن‌ها را می‌توانند خرید و فروش کنند. البته خرید سهام بعضی از شرکت‌ها که در این زمینه فعال هستند و چند روش دیگر برای ورود به این بازار وجود دارد که بعضی از آن‌ها برای کاربران ایرانی، ناممکن یا بسیار سخت است.

نکته پایانی

حتما درباره سیستم بلاکچین اطلاعات کافی کسب کنید تا درباره ارزهای دیجیتال بدانید. با کسب اطلاعات در این زمینه، از دست ارزهای بی‌ارزش در امان خواهید ماند. در حال حاضر بدترین نکته درباره ارزهای دیجیتال، نوسان بازار نیست، بلکه ارزهایی هستند که با تبلیغات افراد معروف در اینستاگرام، به خورد کاربران بی‌دانش داده شده و سپس این ارزها به دست فراموشی سپرده شده و سرمایه کاربران به راحتی از دست می‌رود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *