اگر به دنبال اید‌ی جدیدی برای کمپین برند خود هستید تا بتوانید رشد بهتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، کمپین هشتگی می‌تواند ایده‌ای خوبی باشد. این گونه کمپین‌ها راه حل ساده‌ای برای این خواهند بود که اسم برند شما به درستی در شبکه‌های اجتماعی پخش شود و به گوش مخاطبین هدف شما برسد.

کمپین هشتگی چیست؟

همانطور که از اسم آن پیداست، در این کمپین شما هشتگ‌هایی اختصاصی برای معرفی برند خود می‌سازید تا در نهایت با استفاده از آن بتوانید محصولات، خدمات و برنامه‌های خود را به گوش مخاطبین خود برسانید.

برای چنین کمپینی، شما باید یک هشتگ یکتا و کارآمد بسازید که به خوبی معرف برند شما باشد و هشتگ‌های جانبی را در کنار آن استفاده کنید. سپس باید از کاربران خود بخواهید که از این هشتگ‌ها استفاده کنند و به این ترتیب، دایره‌ی بزرگ‌تری از کاربران آن را مشاهده خواهند کرد. اگر در ساخت این هشتگ‌ها موفق شوید، به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا خواهید کرد.

البته شکل‌های مختلفی از کمپین‌های هشتگی وجود دارد که بعضی برای ارائه محصولی خاص، بعضی برای شناساندن برند است یا حتی می‌تواند حول محور یک سوال ساده شکل گرفته و نظر خواهی از کاربران باشد.

مزایای کمپین هشتگی

  • اطلاع رسانی درباره برند: کمپین‌های هشتگی راهی عالی برای این است که شما خبری را به گوش مخاطبینی گسترده برسانید. بسیاری از برندهای کوچک که امکان هزینه‌ی بالا در زمینه تبلیغات را ندارند، می‌توانند از این راه برای رساندن اسم برند خود به کاربران استفاده کنند. حتی برندهای بزرگ نیز از هشتگ‌های اختصاصی برای کمپین‌های اینچنین استفاده می‌کنند. مثل برند Calvin Klein که هشتگ #MyCalvins را دارد.
  • اصول استفاده از هشتگ اینستاگرام در سال 2021

  • معرفی محصول، خدمات یا برنامه‌ای خاص: همچنین شما می‌توانید از چنین هشتگ‌های به منظور معرفی محصول یا خدماتی که دارید استفاده کرده یا برنامه، فستیوال یا همایشی را معرفی نمایید. برای مثال آدیداس برای یک سری از محصولات خود، هشتگ #ORIGINALis را معرفی کرد که حالا آن را در تمامی شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید.
  • جمع کردن اطلاعات از کاربران: دیگر کاربرد کمپین هشتگی است است که شما می‌توانید از آن برای نظر خواهی استفاده کنید. برای مثال جیمی فلن مجری معروف از کاربران خود با هشتگ #WeddingFail از کاربران خود خواسته بود که داستان‌های خنده‌دار در مورد عروسی‌های خود را تعریف کنند. یا مثلا در مسابقات ویمبلدون کمپین هشتگی #TweetFromTheSeat به راه افتاده بود که خیلی از کاربران در آن شرکت کردند. شما می‌توانید، ایده‌ای خلاقانه در این باره داده و کمپین خود را بسازید.

  • مشارکت بیشتر کاربران: کمپین‌های موفق هشتگی به خوبی مراوده شما با کاربران را زیادتر می‌کنند. مثلا اگر کمپین خود را در توییتر راه‌اندازی کنید، می‌بینید که کاربران با استفاده از هشتگ مورد نظر سوالاتی را مطرح می‌کنند و شما با شرکت در بحث‌های آن‌ها به بیشترین حد از مشارکت کاربران با اکانت خود خواهید رسید. به این ترتیب خیلی از کاربران شما به برند شما وفادارتر شده و به سختی اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را ترک می‌کنند.
  • جمع‌آوری محتوایی که کاربران ساخته‌اند: شما با استفاده از کمپین هشتگی، می‌توانید محتوایی که کاربران تولید کرده‌اند را جمع‌آوری کنید. از این روش برای کارهای زیادی می‌توان استفاده کرد و راز موفقیت آن نیز در خلاقیت‌های ساده است. برای مثال یک شرکت تولید کننده کیف، کمپین هشتگی #WhatsInYourBag را راه‌اندازی کرد و در نهایت بیش از 40 هزار عکس در این هشتگ آپلود شد.

چطور یک کمپین هشتگی راه‌اندازی کنیم

حالا که با چند نمونه از مزیت‌های کمپین‌های هشتگی آشنا شدید و مثال‌هایی را در این رابطه دیدید، بهتر است قبل از شروع، نکاتی در مورد ساخت یک کمپین هشتگی موفق را نیز در نظر بگیرید.

  1. مخاطب خود را به خوبی بشناسید

حتما کمپینی مطابق با کاربرانی که دارید راه‌اندازی کنید و دقیقا بدانید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید از کاربران خود بگیرید. استفاده از اطلاعات آماری در مورد سن، جنسیت و موارد مختلف در مورد دنبال کننده‌های شما، می‌تواند درک درستی از سلایق آن‌ها برای شما پدید بیاورد.

  1. هدف شما از ایجاد کمپین چیست

قبل از این که هشتگ را بسازید و شروع به استفاده از آن کنید، حتما در نظر بگیرید که هدف شما از این کمپین چیست. اگر یک هشتگ سرگرم کننده و فان راه می‌اندازید، در نهایت می‌خواهید به چه برسید؟ اگر نظر خواهی می‌کنید، در نهایت باید دلیلی برای این کار داشته باشید. حتما یک ایده‌ی خلاقانه برای کار خود در نظر بگیرید، در غیر این صورت کمپین شما با شکست مواجه خواهد شد.

  1. مشارکت کاربران را ساده کنید

باید شرکت در کمپین شما برای کاربر ساده باشد. هر چقدر که شما مشارکت را سخت‌تر کنید، کاربران کم‌تری به کمپین شما خواهند پیوست.

  1. پلت‌فرم درست را انتخاب کنید

برای هر ایده و هر مقصودی، پلت‌فرم مناسب را باید در نظر بگیرید. همه‌ی کمپین‌های هشتگی در اینستاگرام به خوبی عمل نخواهند کرد. ایده‌ی خلاقانه خود را در یک پلت‌فرم مناسب خرج کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *