اگر مدیریت یک کسب‌وکار سنتی را برعهده دارید، پیشنهاد می‌کنیم چند مقاله اخیر در زمینه مقایسه کسب‌وکار آنلاین و اینستاگرامی را مطالعه کنید.اینستاگرام و سایت هریک مزایا و البته معایبی دارند که باید به تمامی نکات استفاده از آنها در کسب وکار توجه کرد.

مشکلات پیش‌روی شما برای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی

انجام هر کاری مشکلات کم یا زیادی را پیش‌رو دارد! راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه آنلاین نیز مانند انجام هر کار دیگری مشکلاتی را پیش‌رو دارد که این مشکلات آن‌چنان هم غیرقابل حل نیستند. در واقع راه‌اندازی یک سایت باتوجه به امکاناتی که نیاز دارید، مشکلات، زمان و البته هزینه نیاز دارد که در ادامه به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت.

هزینه‌های طراحی و راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی

هزینه‌های طراحی سایت یا فروشگاه‌ اینترنتی به چند بخش تبدیل می‌شوند که سنگین‌ترین و زمان‌برترین آنها طراحی سایت است! پیش از آنکه بخواهید سایت خود را طراحی کنید، نیازمند بستری برای میزبانی و نمایش سایت هستید و این بستر هاست و دامنه نامیده می‌شود. پس از تهیه هاست و دامنه شما باید یک طراح سایت استخدام کنید تا سایت شما را باتوجه به امکانات موردنظرتان راه‌اندازی و طراحی کند. پس از آن هزینه‌های سئو و بهینه‌سازی سایت هستند که باید پرداخت کنید تا سایت شما با کلمات کلیدی دلخواه شما که متناسب با خدمات یا محصولات شما است، در صفحه نتایج گوگل رتبه‌های اول را به خود اختصاص دهد.

  • راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بر روی سایت یا اینستاگرام؟ – بخش هفتم

یک پیشنهاد؛ اشخاص و شرکت‌های زیادی هستند که طراحی سایت انجام می‌دهند اما مشتریان برخی از آنها راضی و برخی دیگر ناراضی‌اند! در واقع شما هنگام سفارش پروژه باید نمونه‌کارهای یک شرکت را ببینید و سپس پروژه را به یک شرکت معتبر و باتجربه واگذار کنید تا کسب‌وکار موفقی داشته باشید.

برای شناخته‌شدن در کسب‌وکارهای اینترنتی بر پایه سایت زمان بیشتری را باید صبر کنید!

هر کسب‌وکاری برای شناخته شدن نیازمند زمان و برندسازی آن کمی طول می‌کشد! در اینستاگرام شما با استفاده از تبلیغات و معرفی خود به سایر افراد به راحتی شناخته می‌شوید و زمان بسیار کمی نیاز دارید تا به یک کسب‌وکار پربازده تبدیل شوید! اما اگر کسب‌وکار شما بر پایه سایت راه‌اندازی می‌شود، باید زمان بیشتری را جهت برندسازی و شناخته‌شدن کسب‌وکار توسط کاربران صبر کنید. در واقع با راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین بر پایه سایت شما باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید تا بتوانید از میان رقیبان خود به رتبه‌های اول برسید.

اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است اما سایت برای کسب‌وکارهایی بزرگی که به آینده کاری و موفقیت در آن فکر می‌کنند مناسب است. البته سایت برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب است و در واقع جامع‌ترین ابزار برای راه‌اندازی کسب‌وکار است اما اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است.

  • چرا باید برای حضور در شبکه‌های اجتماعی طرحی بلند‌مدت داشت؟
  • راه حل چیست؟ بهترین راه‌کار استفاده از سایت برای مدیریت کسب‌وکار و استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی حرفه‌ای است تا بتوانید مشتریان خود را به سمت سایت و تهیه محصول از خود جذب کنید. از طرفی رشد اینستاگرام بسیار محدود است و پس از مدتی که به حداکثر رشد خود برسد، باید کسب‌وکار خود را رو به شکست تصور کنید اما استفاده از سایت آنقدر گسترده است که حداکثر پیشرفت آن تنها یک نقطه آغاز برای پیشرفت بیشتر است. از طرف دیگر نرخ تبدیل کاربران سایت بسیار بیشتر از نرخ تبدیل کاربر به مشتری در اینستاگرام است. اگر بخواهیم این موضوع را خلاصه و مفید‌تر بگوییم، باید بگوییم که سایت و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام مکمل هم هستند که پایه‌ آن را سایت و ابزارهای کمکی آن شامل شبکه‌های اجتماعی و تعاملات با مدیران سایر کسب‌وکارها است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به کاربران و فعالان حوزه تجارت آنلاین می‌کند تا بتوانند کسب‌وکار خود را در زمانی کم به درصد رشد و فروش بالایی برسانند. در این مقاله و چند مقاله‌ای که در گذشته منتشر شد، به بررسی راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر اینترنت و اینستاگرام پرداختیم و با استفاده از آن می‌توانید تصمیم بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بگیرید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *