وردپرس یکی از بهترین و قدرتمندترین سیستم‌های مدیریت محتوا در میان چندین سیستم سایت ساز است که کاربران زیادی را نیز به خود جذب کرده است و تعداد سایت‌های ساخته شده با وردپرس تعداد قابل توجهی از سایت‌های دنیا را تشکیل می‌دهند؛ با این وجود این سیستم مدیریت محتوا ممکن است اشکالاتی را نیز داشته باشد که بسیار ناچیز بوده و خوشبختانه توسعه‌دهندگان برای مشکلاتی که ممکن است در میانه راه برای شما پیش بیاید راه‌حل‌هایی ارائه داده‌اند که دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما کاربران وردپرس بوجود آید، مشکل بازنشدن پیشخوان وردپرس و ریدایرکت شدن آن به صفحه‌ای دیگر مانند صفحه اصلی وردپرس باشد و یا حتی ممکن است با وجود ارائه درست اطلاعات، فرم ورود تازه‌سازی شود و از ورود شما جلوگیری نماید. باز نشدن پیشخوان و ایراد در ورود به وردپرس می تواند دلایل متعددی را دارا باشد:

رفع مشکل Redirect شدن با حذف کوکی‌ها و کش مرورگر

اگر شما نیز یک کاربر از میان میلیون‌ها کاربر اینترنت باشید، حتما تاکنون بخشی به نام تاریخچه یا History را در مرورگر خود مشاهده کرده‌اید و می‌دانید که با حذف اطلاعات این بخش سابقه سایت‌هایی که تاکنون بازدید نموده‌اید از بین خواهد رفت؛ یکی دیگر از مواردی که مرورگرها دارند حافظه پنهان یا Cache است که برخی از اطلاعات شما نظیر نام کاربری و رمز عبور شما را ذخیره می‌کنند تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید! در سایت‌ها نیز از Cache برای افزایش سرعت لود استفاده می‌شود تا اگر کاربری سایتی را مشاهده کرده باشد، اطلاعات آن ذخیره شده و برای بازدید‌های بعدی سریع تر به آن سایت و محتوای آن دسترسی پیدا کند و از این طریق به افزایش سرعت لود سایت وردپرسی کمک می‌کند.

 

اما کوکی‌ها و کش مرورگر گاهی مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورند که باز نشدن پیشخوان و ریدایرکت شدن آن نیز ممکن است ناشی از این مشکل باشد. راه کار حل این مشکل پاک کردن داده‌ها و Cache مرورگر است که توسط آن قادر به دسترسی به پیشخوان سایت وردپرسی خود خواهید بود. البته پس از حذف کش و کوکی‌ها یکبار مرورگر خود را بسته و دوباره باز کنید؛ این راهکار در اکثر مواقع پاسخ‌گو خواهد بود و می توانید با آن مشکل خود را رفع کنید.

غیرفعال‌سازی تمامی افزونه‌های وردپرس

افزونه‌های وردپرس ابزاری مفید و کاربردی هستند که با نصب آنها می توانید امکانات و قابلیت‌هایی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید و با این‌کار ممکن است تداخلی در میان کارکرد وردپرس یا سایر افزونه‌ها به‌وجود آید که ناچار به حذف یا غیرفعال‌سازی برخی از آنها خواهید بود؛ گاهی نیز مشکل باز نشدن پیشخوان به‌دلیل نصب برخی از افزونه‌ها است که باید به دنبال افزونه مخرب بگردید تا این مشکل را رفع کنید. برای این‌کار باید تمامی افزونه‌های وردپرس را غیرفعال سازید یا به عبارتی اقدام به تغییر نام پوشه‌های تمامی پلاگین‌ها از طریق هاست یا حذف آنها کنید تا مشکل رفع شود. پس از انجام این‌کار اگر به افزونه‌های خود نیاز دارید باید وارد پیشخوان وردپرس شده و افزونه‌ها را تک‌به‌تک فعال‌سازی کرده و بررسی کنید تا افزونه دارای مشکل از این طریق یافت شود و برای آن افزونه جایگزین پیدا کنید و یا از ورژن‌های قدیمی‌تر یا جدیدتر استفاده کنید تا دیگر به مشکل ورود به پیشخوان وردپرس مواجه نشوید.

حذف و ایجاد دوباره فایل .htaccess

فایل .htaccess یکی از بخش‌های اصلی وردپرس را تشکیل می‌دهد که در آن برخی از دسترسی‌ها اضافه و برخی محدود می‌شوند اما این دسترسی‌ها ممکن است گاهی مشکلاتی را نیز برای شما بوجود آورند که باید اقدام در تغییر ساختار و محتوای این فایل نمایید. یکی از مشکلاتی که این فایل ممکن است برای کاربران وردپرسی بوجود آورد مشکل ورود به پیشخوان و بخش مدیریت وردپرس است که راهکار آن حذف و ایجاد دوباره فایل است. حذف این فایل از طریق هاست ممکن است و برای ایجاد دوباره‌ی آن می‌توانید از طریق بخش تنظیمات > پیوند های یکتا بر روی ذخیره کلیک کنید تا این فایل به صورت خودکار در سایت وردپرسی شما ایجاد شود.

به‌روزرسانی آدرس‌ها و url وردپرس

آدرس‌های وردپرس یا همان url نیز می‌تواند گاهی مشکل‌ساز شوند که باید از طریق امکانی که فایل wp-config در اختیار شما قرار می‌دهد اقدام به به‌روز‌رسانی لینک‌ها کنید تا شاید مشکل شما از طریق آن رفع شود. منشاء اصلی این مشکل می‌تواند ساختار اشتباه لینک‌هایی باشد که شما در بخش پیوندهای یکتا ایجاد کرده‌اید که باید اقدام به رفع آن کنید. برای این‌کار کافی است آدرس‌های خود را به‌روز رسانی کنید که به‌روزرسانی آن با قرار دادن قطعه کدی در wp-config ممکن است. برای این‌کار ابتدا قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار داده و ذخیره کنید.

define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

نتیجه گیری: مشکلات پیرامون هر سیستم مدیریت محتوا ممکن است برای هر کاربری بوجود آید که رفع این مشکلات نیرو متخصص خود را نیازمند است؛ اما گاهی مشکلات آنقدر در میان کاربران وردپرسی رایج هستند که رفع آنها به سادگی توسط خود کاربر صورت می‌گیرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبان‌گیر شما شده باشد، مشکل ورود به پیشخوان وردپرس و Redirect شدن آن به آدرس جدید باشد که حالا با نگاهی به این راهکارها می‌توانید مشکلات خود را رفع کنید. البته اگر با روش‌های گفته شده نتوانستید مشکل خود را برطرف کنید، با سیستم دیگری نیز آن را بررسی کرده و در صورت نیاز با میزبان وب خود ارتباط برقرار کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

8 Comments

  1. سلام
    ممنون از مطلب مفیدی که منتشر کردید
    من در سایت در بخش کناری یک ابزارک تازه های سایت گذاشتم ولی وقتی روی مطالب تازه کلیک میکنم به جای صفحه مورد نظر صفحه اول سایت باز می شود. اگر ممکن است راهنمایی کنید تا برطرف کنم.
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر
      باید کدهای سایت رو بررسی کنید تا ببینید کدنویسی مربوط به لینک عنوان مطلب چه مشکلی داره که این اتفاق می افته.
      (البته اگه اول لینک صفحه موردنظر باز میشه و سپس ریدایرکت میشه، افزونه های ریدایرکت خودتون رو چک کنید)

  2. سلام
    ممنون از مطلب مفیدی که منتشر کردید
    من در سایت در بخش کناری یک ابزارک تازه های سایت گذاشتم ولی وقتی روی مطالب تازه کلیک میکنم به جای صفحه مورد نظر صفحه اول سایت باز می شود. اگر ممکن است راهنمایی کنید تا برطرف کنم.
    ممنون

  3. سلام
    سایت من یه مشکی داره که خود طراح قالب و پشتبان سایت هم نتونست درست کنه
    پسوند سایت من https://digisiklet.ir/?v=d6392e39ad2a
    بعد .ir این پسوند میاد و بعد اینکه .ارد سایت میشیم بعد دو ثانیه دوباره رفرش میشه و همه محتویات سایت بالا میاد

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *