این روزها شبکه های اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای کاربران مختلف ایجاد کرده اند تا بتوانند از آن کسب درآمد کنند. در حال حاضر اینستاگرام بزرگ ترین شبکه اجتماعی در ایران محسوب می شود که کاربران زیادی دارد؛ وجود بیش از 25 میلیون مخاطب در اینستاگرام باعث شده تا این شبکه اجتماعی به بهترین شبکه برای کسب درآمد باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی راه های کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم! پس اگر شما قصد دارید از اینستاگرام کسب درآمد کنید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

پیش از آن که کسب درآمد از اینستاگرام مطرح شود، صحبت از کسب درآمد از اینترنت بود! تا چند سال پیش افراد مختلف باورشان نمی شد که می توانند از اینترنت پول در بیاورند اما بسیاری از افراد فعال در اینترنت، این کار را انجام دادند. شاید الان برای بسیاری از افراد کسب درآمد از اینترنت یک موضوع کاملاً ساده باشد اما تا چند سال پیش باور کردن این موضوع کاملاً سخت بود. پس از آن که اینستاگرام به وجود آمد، باز هم خیلی ها باورشان نمی شد که بتوانند از اینستاگرام کسب درآمد کنند اما در حال حاضر صدها هزار نفر وجود دارند که اینستاگرام به شبکه اجتماعی پول ساز آن ها تبدیل شده است. پس اگر چنین افرادی توانسته اند از اینستاگرام پول در بیاورند، قطعاً شما هم می توانید! در حال حاضر کسب درآمد از اینستاگرام رویا نیست و به سادگی این امکان وجود دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

کسب درآمد از اینستاگرام به معنای پول در آوردن از آن است! شاید باورش برایتان سخت باشد اما در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی از طریق اینستاگرام مدیریت می شوند و درآمدهای بسیار بالایی دارند. در واقع اینستاگرام غرفه آنلاین کسب و کارهای امروزی است که می توانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.

چقدر می توانیم از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که چقدر می توانیم از اینستاگرام پول در بیاوریم؟ سوال بسیار کلی است و نمی توان پاسخ دقیقی به آن داد. اینستاگرام را می توان دریایی در نظر گرفت که افراد زیادی قصد ماهی گیری از آن را دارند و افرادی که قصد پول در آوردن از اینستاگرام را دارند، همان ماهی گیرها هستند. به نظر شما چقدر می توانند ماهی بگیرند؟ همه چیز بستگی به خودشان دارد؛ زیرا ماهی های دریا تمامی ندارند. به عنوان مثال اگر یک ماهی گیر تور بزرگی داشته باشد، ماهی بیشتری می گیرد و ماهی گیر دیگر که تور و قایق کوچک تری دارد، ماهی کمتر! همین مثال را می توان برای کسب و کارهای اینستاگرام هم در نظر گرفت:

فرض کنید یک کسب و کار اینترنتی دارید که خدمات نقاشی و طراحی انجام می دهید! مسئله ای که در چنین کسب و کاری وجود دارد، این است که میزان خدماتی که می توانید ارائه کنید محدود است؛ حال هر چقدر هم مشتریان شما بیشتر شوند، نمی توانید به نیاز آن ها پاسخ بدهید. بنابراین کسب درآمد از اینستاگرام محدودیتی ندارد اما باید پتانسیل آن را داشته باشید. در حال حاضر کسب و کارهایی در اینستاگرام وجود دارند که تا چند صد میلیون تومان در ماه هم درآمد دارند که البته زحمت زیادی برای آن کشیده اند. در بخش بعدی به بررسی راه های کسب درآمد از اینستاگرام می پردازیم تا بتوانید یکی از راه ها را برای پول در آوردن از آن انتخاب کنید.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام کدام هستند؟

اکنون که با مفهوم کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شدید، احتمالاً می خواهید با راه های کسب درآمد از اینستاگرام هم آشنا شوید. راه های زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد اما برخی از راه ها، رایج تر هستند. بنابراین اگر ایده ای دارد اما در 6 مورد زیر وجود ندارد، به این معنی نیست که آن روش نمی تواند درآمدزا باشد؛ بلکه ممکن است خیلی رایج نباشد اما اگر ایده خوبی باشد، می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید. در این بخش به بررسی 6 مورد از راه های کسب درآمد از اینستاگرام می پردازیم که می تواند درآمدزایی بسیار خوبی برای شما داشته باشد! این موارد عبارتند از:

میزان درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

  1. کسب درآمد از طریق تبلیغات

بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام وجود دارند که برای معرفی صفحه، محصول یا خدمات خود از تبلیغات در صفحات دیگر استفاده می کنند. صفحات دیگر هم به ازای پرداخت هزینه، تبلیغ آن ها را در پست یا استوری خود منتشر می کنند. یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام، گرفتن تبلیغات است! البته باید توجه داشته باشید باید تعداد فالوورهای شما از یک حد مشخص بیشتر باشد تا درآمد خوبی داشته باشید؛ به عنوان مثال معمولاً صفحات زیر 100 هزار فالوور نمی توانند درآمد خیلی خوبی داشته باشند. بنابراین اگر یک صفحه با مخاطبان زیر 100K دارید، بهتر است ابتدا درآمد حاصل از تبلیغات را برای تبلیغ کردن صفحه خود صرف کنید تا فالوورهای شما بیشتر شود. پس از آن که به حد بالاتری از فالوور (مثلاً 500 هزار نفر) رسیدید، می توانید درآمد خوبی داشته باشید.

در حال حاضر هزاران صفحه در اینستاگرام وجود دارند که درآمد حاصل از تبلیغات آن ها تا چند ده میلیون تومان هم می رسد! شاید باورش کمی سخت باشد اما بسیاری از اینفلوئنسرها تنها برای یک استوری تبلیغاتی مبلغ بیش از 5 میلیون تومان می گیرد که زمانی هم از آن ها نمی گیرد. بنابراین درآمد حاصل از تبلیغات عالی است و می توانید به عنوان یک راه کسب درآمد از اینستاگرام روی آن حساب کنید.

  1. تبلیغات کسب و کار خودتان

گاهی اوقات هزینه تبلیغات کسب و کارها سنگین است! به همین دلیل برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند که یک صفحه عمومی ایجاد کنند و آن را رشد دهند. چنین کسب و کارهایی پس از آن که صفحه موردنظر رشد کافی کرد، اقدام به تبلیغات کسب و کار خود می کنند و محصولات یا خدمات خود را به کاربران عرضه می کنند. در این  صورت نه تنها می توانند تبلیغات کسب و کار خود را منتشر کنند، بلکه می توانند با صفحات دیگر هم تبادل کنند و از این طریق هم به رشد کسب و کارشان کمک کنند. البته توجه داشته باشید منظور ما این نیست که یک صفحه اینستاگرام برای کسب و کارتان بزنید! بلکه یک صفحه با مخاطبان عمومی بزنید تا بتوانید صفحه کسب و کار خود را در آن تبلیغ کنید. در این روش نه تنها می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید، بلکه می توانید تبلیغات صفحات دیگر که مرتبط با کسب و کار شما نیست را هم تبلیغ کنید.

بنابراین یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام، این است که یک صفحه عمومی بزنید و آن را رشد دهید! پس از آن که به حد مناسبی از فالوور رسید، می توانید تبلیغات کسب و کار خود را در آن انجام دهید تا محصولات یا خدمات خود را ارائه کنید.

  1. راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از اینستاگرام راه اندازی کسب و کار در آن است! اگر محصولی دارید که می دانید با تبلیغات آن می توانید فروش خوبی را تجربه کنید، می توانید یک صفحه اینستاگرام بزنید و آن محصول را معرفی کنید. سپس با تبلیغات آن را به میلیون ها کاربر معرفی کنید و فروش خود را آغاز کنید! یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارها، این است که بدون توجه به میزان موجودی محصول خود تبلیغات گسترده می دهند. در این صورت تقاضای محصول بسیار زیادی می شود، در حالی که موجودی برای تامین کردن محصول موردنیاز کاربران به اندازه کافی نیست. در این صورت کسب و کار نمی تواند محصول موردنیاز کاربران را تامین کند و اعتماد کاربران از بین می رود! اگر همین روند ادامه پیدا کند، منجر به شکست کسب و کار می شود.

اگر شما تخصص یا مهارت خاصی دارید، می توانید یک صحفه اینستاگرامی بزنید و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. سپس با ارتباط گیری با کاربران دیگر یا تبلیغات می توانید پروژه دریافت کنید و از این طریق درآمد بسیار خوبی داشته باشید. پس از آن که درآمد شما افزایش پیدا کرد، می توانید چندین نیروی متخصص مثل خودتان جذب کنید و با افزایش حجم پروژه ها درآمد کسب و کارتان را افزایش دهید.

  1. بلاگر شدن

این روزها بحث بلاگر شدن بسیار داغ است اما هر کسی نمی تواند بلاگر شود! بلاگر به کسی گفته می شود که در اینستاگرام کمی معروف می شود اما تعداد فالوورهای آن خیلی بالا نیست. بلاگرها از روزمرگی خود پست و استوری می گذارند و در مورد زندگی روزمره خود چیزی می نویسند! این روزها بسیاری از خانم ها و آقایان بلاگر شده اند و درآمد بسیار خوبی از اینستاگرام دارند. البته اگر قصد دارید بلاگر شوید، ابتدا باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. بلاگرها در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند که یکی از مهم ترین انواع آن، بلاگر حوزه آرایشی است. بلاگرهای حوزه آرایشی از برندها هزینه دریافت می کنند تا محصول آن ها را معرفی کنند. به سادگی جلوی دوربین می آیند و محصول را معرفی یا حتی در همان لحظه استفاده می کنند. جالب است بدانید بلاگرهای بزرگ تا چند ده میلیون تومان بابت تبلیغ محصولات برندهای مختلف هزینه دریافت می کنند.

کسب درآمد از کسب و کار اینستاگرامی

اگر در حوزه خاصی مثل آموزش فعالیت دارید، می توانید بلاگر حوزه آموزشی شوید! بلاگر حوزه آموزشی زندگی خود را در اینستاگرام با کاربران به اشتراک می گذارد و پست و استوری محتوای مفیدی به کاربران آموزش می دهد. هر چقدر پست و استوری شما مفید و کاربردی تر باشد، کاربران اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا می کنند و تعامل آن ها با شما بیشتر است.

  1. ارائه دوره های آموزشی

یکی دیگر از روش های کسب درآمد که شباهت بسیاری به فروش محصول دارد، ارائه دوره های آموزشی است! اگر مهارت یا تخصص خاصی دارید، می توانید یک دوره آموزشی ایجاد کنید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. در اینستاگرام محتوای رایگان آموزشی ارائه و سپس دوره های آموزشی خود را معرفی کنید. هر چقدر محتوای رایگان شما ارزشمند و حرفه ای تر باشد، کاربران بیشتری به شما اعتماد می کنند و دوره های آموزشی شما را خریداری می کنند. اگر می خواهید با نام خود یک صفحه اینستاگرام داشته باشید، این کار یک تیر و دو نشان است! زیرا در این صورت علاوه بر این که محصول خود را معرفی می کنید، در حال برندسازی شخصی هستید و به راحتی می توانید علاقه کاربران را نسبت به نام خود بیشتر کنید.

ارائه دوره های آموزشی به همراه برندسازی شخصی بهترین گزینه برای فروش دوره های آموزشی است! البته گاهی اوقات باید رزومه خودتان را هم به کاربران ارائه کنید تا بدانند چه کارهای مفیدی در طول دوران کاری خود انجام داده اید. در واقع کاربران دوست دارند از کسی یاد بگیرند که خودش حرفه ای است و می تواند تخصص و مهارت حرفه ای خود را در اختیار بقیه بگذارد. این مورد از مهم ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است و می تواند فروش چند صد میلیونی در سال برای شما ایجاد کند.

  1. استفاده از سیستم های همکاری در فروش

در مورد همکاری در فروش چیزی می دانید؟ همکاری در فروش زمانی اتفاق می افتد که شما محصول یا خدماتی برای ارائه ندارید اما با یک فروشگاه یا شرکت که محصولی برای ارائه دارد، همکاری می کنید. در این روش شما محصولات یا خدمات فروشگاه یا شرکت های دیگر را به فروش می رسانید و درصدی از سود حاصل را دریافت می کنید. این مورد کمتر در اینستاگرام دیده می شود اما چند مورد از فروشگاه های لباس در اینستاگرام از این روش استفاده می کنند! در واقع این فروشگاه ها صفحه اینستاگرام خود را ایجاد می کنند، محتوای مناسب از آن محصول تولید می کنند و در نهایت، با تبلیغات محصولات را می فروشند. مزیت مهم این روش این است که شما تنها سود خود را برداشت می کنید و اصلاً کاری با تامین یا ارسال محصول نخواهید داشت.

اگر به دنبال یک ایده نو برای کسب درآمد از اینستاگرام هستید، ما همکاری در فروش را پیشنهاد می کنیم! البته باید زمان برای برای تبلیغات و تولید محتوا داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. البته اگر یک صفحه اینستاگرام با مخاطبان زیاد دارد، این روش گزینه مناسبی است و می تواند تا چند ده میلیون تومان در ماه درآمدزا باشد.

نتیجه گیری

اینستاگرام بزرگ ترین شبکه اجتماعی در ایران محسوب می شود که بسیاری از افراد به دنبال راه های کسب درآمد از آن هستند. در این مقاله به بررسی این مسئله و راه های کسب درآمد از اینستاگرام پرداختیم! اگر سوالی یا مشکلی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما کاربران را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *