تبلیغات گوگل یکی از راه کار های بسیار عالی برای افزایش ترافیک و جذاب مخاطبان هدف است که با استفاده از آن می توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان زیادی بفروشید. تبلیغات گوگل با عنوان گوگل  ادوردزشناخته می شود که با استفاده از آن می توانید بدون آن که رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل داشته باشید، در صفحه اول گوگل سایت خود را نمایش دهید. یکی از سوالات متداولی که بسیاری از کاربران می پرسند، این است که گوگل چگونه تبلیغات خود را قیمت گذاری می کند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های قیمت گذاری تبلیغات گوگل بپردازیم تا بتوانید راحت تر از این امکان استفاده کنید.

هزینه تبلیغات گوگل چگونه محاسبه می شود؟

سوالی که برای هر کاربری که بخواهد از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کند مطرح می شود، این است که واقعاً هزینه تبلیغات گوگل چگونه محاسبه می شود؟ جالب است بدانید هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما فاکتورهای مربوط به قیمت گذاری هر کلیک وجود دارد. یکی از تصورات غلطی که در مورد ادوردز وجود دارد این است که هر چقدر پول بیشتری صرف کنید، می توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. با این که وجود بودجه بیشتر دست شما را باز می گذارد تا بتوانید تبلیغات خود را به مخاطبان هدف نمایش دهید. اما گوگل ادوردز موارد متعددی در خود دارد که درک آن برای تبلیغ کنندگان تازه کار کمی دشوار خواهد بود. سیستم گوگل ادوردز همانند یک سیستم مزایده ای عمل می کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

این سوال یکی از منطقی ترین سوالاتی است که به هنگام کار با گوگل ادوردز به ذهن افراد خطور می کند. بسیاری از افرادی که به تازگی با جستجوی پولی آشنا شده اند با این سوالات مواجه خواهند شد. اما این افراد تازه کار بیشتر از سایرین به تبلیغات کلیکی (PPC) علاقه نشان می دهند و می خواهند بدانند، آیا می توانند از پس هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز بر بیایند یا خیر! متاسفانه باید بدانید که پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد. این امر به فاکتور های متعددی بستگی دارد. هزینه های گوگل ادوردز به متغیرهای متعددی وابسته است. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که متغیر های مختلف چه تاثیری بر روی هزینه های تبلیغات شما خواهد داشت. نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • گوگل ادوردز بر پایه سیستم مزایده استوار است که در آن کسب و کارهایی با کمپین های تبلیغاتی باکیفیت می توانند با هزینه اندک رتبه بهتری کسب کنند.
  • شما می توانید با تاکتیک هایی همچون زمانبندی تبلیغات، هدف گیری جغرافیایی و هدف گیری بر اساس دستگاه هزینه های صرف شده در گوگل ادوردز را مدیریت کنید.
  • میانگین هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادوردز بین 1 الی 2 دلار در شبکه جستجوست. میانگین CPC در شبکه نمایش معمولا زیر 1 دلار است.
  • گران قیمت ترین کلمات کلیدی در ادوردز و بینگ به ازای هر کلیک 50 دلار یا بیشتر هزینه خواهد داشت. اینها کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند که در طولانی مدت سوددهی بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال بیمه یا شرکت های حقوقی.
  • خرده فروشان و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ ممکن است بیش از 50 میلیون دلار را سالانه برای تبلیغات خود در ادوردز صرف کنند.
  • کسب و کارهای کوچک به طور متوسط ماهانه 9000 تا 10000 دلار برای کمپین های جستجوی پولی خود در گوگل ادوردز هزینه صرف می کنند. این مقدار سالانه 10000 تا 120000 دلار خواهد بود.
  • با تبلیغات مبتنی بر جستجو روی دستگاه‌های موبایل آشنا شوید

این نکات نشان می دهد که تبلیغات گوگل برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد و اگر کسب و کاری دارید، با استفاده از آن می توانید فروش خود را متحول کنید.

مزایده تبلیغات چیست؟

مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر کوئری جستجو را وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری وارد شده در برگیرنده کلیدواژه هایی که تبلیغ کننده در حال مزایده بر روی آن است می باشد یا خیر. اگر تبلیغ کننده بر روی کلیدواژه هایی که کاربر در کوئری جستجو وارد کرده است سرمایه گذاری کرده باشد، مزایده تبلیغ آغاز می شود. هدف از مزایده تعیین رتبه تبلیغ یا جایی است که  تبلیغ در آن به نمایش گذاشته می شود. گوگل بر اساس دو فاکتور اصلی در فرمول رتبه تبلیغ می تواند جایگاه آن را مشخص سازد. این دو فاکتور عبارتند از بالاترین پیشنهاد و امتیاز کیفیت.

بودجه تبلیغات گوگل من چگونه صرف می شود؟

معمولا افرادی که به تازگی با گوگل ادوردز آشنا شده اند پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود متوجه می شوند که بودجه تبلیغاتی شان سریع تر از آن چیزی که فکرش را می کردند تمام شده است. قابل درک است که چنین موضوعی می تواند برای بیشتر افراد شوک برانگیز باشد. تبلیغ کنندگان ممکن است بر این باور باشند که بودجه آن ها برای تبلیغ یک ماه یا حتی بیشتر دوام داشته باشد. اما بعد از مدتی متوجه می شوند که بودجه اندک خود را در عرض چند روز از دست داده اند. این موضوع می تواند باعث ایجاد یک تصور غلط در مورد جستجوی پولی شود و آن هم این است که چنین جستجویی بسیار گران قیمت است. با اینحال همیشه چنین موضوعی وجود ندارد.

اصول بودجه بندی هزینه تبلیغ در گوگل چگونه است؟

بودجه اختصاص یافته به تبلیغات پولی همانند بودجه ای است که برای سایر کارهای خود صرف می کنید. باید در ابتدا  اصول آن را بشناسید و در نهایت بدانید هزینه شما برای چه چیزی صرف می شود. در چنین شرایطی باید بخش عمده ای از  هزینه خود را در تبلیغات گوگل صرف کنید و بخش اندکی از آن را برای تغییرات و مواردی که ممکن است درست پیش نرود ذخیره نمایید. یک روش برای بودجه بندی اکانت تبلیغات پولی تقسیم بودجه بندی برای هر کمپین است.

هر کمپین تب تنطیمات منحصر به فرد خود را در گوگل ادوردز دارد. این موضوع به شما اجازه می دهد پارامترهای خاص هر کمپین را به صورت جداگانه و مستقل از سایر کمپین ها در اکانت مدیریت و کنترل کنید. هر کمپین باید بودجه روزانه خود را داشته باشد. اگر به طور همزمان کمپین های متعددی را اجرا می کنید باید در مورد اولویت کمپین ها فکر کنید. به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی برای محصول پرفروش باید مهم تر از سایر کمپین ها باشد. در چنین شرایطی باید بودجه روزانه بیشتری برای کمپین محصول پرفروش خود اختصاص دهید. اگر می خواهید بودجه تبلیغات گوگل خود را به صورت ماهانه اجرا کنید تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه بودجه روزانه برای هر کمپین  و سپس اختصاص دادن هزینه به ازای اولویت هر کمپین است.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *