اگر برای شرکت یا اکانتی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنیم، باید برنامه‌ریزی درستی برای ارائه محتوا داشته باشیم ، ابزارهایی که اجازه می‌دهند پست‌ها را قبل از انتشار در آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، در این امر کمک شایانی به شما خواهند کرد.

حالا اگر خیلی برای انجام این کار قانع نشده‌اید (مخصوصا این که انجامش برایتان هزینه در پی خواهد داشت)، بهتر است دلایل ما برای انجام آن را مرور نمایید:

  1. شکیل و بدون عیب بودن پروفایل اینستاگرام شما

با توجه به این که روزانه میلیون‌ها نفر در اینستاگرام پست‌ها و محصولات خود را جستجو می‌کنند، باید در نظر گرفت که پروفایل اینستاگرام شما به اندازه‌ی صفحه اصلی سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است و ویرایش‌های چند باره برای پست‌ها به هیچ وجه صورت خوشی ندارد. شما باید برنامه‌ریزی درست و دسته‌بندی‌هایی برای پست‌های خود داشته باشید و با برنامه‌ریزی منظم آن‌ها را منتشر کنید که ابزارهای این کار، در این رابطه به شما کمک می‌کنند.

همچنین می‌توانید با چینشی که از قبل در نظر می‌گیرید، به زیبایی صفحه خود با توجه به پست‌هایی که کنار هم می‌چینید کمک نماید. این کار هم برای برای پست‌ها و هم برای اینستاگرام ممکن است.

  1. در زمان خود صرفه جویی نمایید

اگر برای مدتی طولانی از اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌دانید که پست کردن هر پست در بازه‌های زمانی روز به صورت دستی بسیار زمان‌بر است. شاید در اکانت‌های کوچک این کار خیلی زمان بزرگی از شما نگیرد، اما در اکانت‌های شلوغ، مسلما زمان زیادی از روز شما را اشغال می‌کند. با برنامه‌ریزی پست‌ها، شما صرفه جویی بزرگی در زمان خود کرده و می‌توانید به کارهای دیگر خود نیز برسید.

  1. کم‌تر گوشی دست خواهید گرفت

قبل‌تر گفتیم که برنامه‌ریزی پست‌ها زمان خوبی برایتان صرفه جویی می‌کند، اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که حتما باید به این کار رو بیاورید، کم‌تر دست گرفتن گوشی در طول روز است. اگر بخواهید سفر بروید یا یکی دو روزی از شبکه‌های مجازی مرخصی بگیرید، می‌توانید به راحتی برای آن زمان‌ها برنامه‌ریزی انجام داده و به کارهای دیگر خود برسید.

  1. پست گذاری بدون وقفه و طبق برنامه‌ریزی

پست گذاری بدون وقفه نکته‌ای بسیار مهم در جلب توجه و همچنین جلب اعتماد کاربران دارند. با توجه به برنامه‌ریزی پست‌ها، شما همیشه و سر وقت پست‌هایتان را می‌گذارید و کاربران را نیز به برنامه‌ریزی خود عادت می‌دهید. ایجاد وقفه در پست‌گذاری می‌‌تواند ضربه‌ی بزرگی به وجهه کار شما وارد کند.

  1. پست گذاری در زمانی که کاربرانتان بیشترین فعالیت‌ را دارند

جدا از ابزارهای پست گذاری، شما همیشه باید آمارها را نیز برانداز کنید تا زمان مناسب برای پست‌گذاری را که مطابق با بیشترین حضور کاربرانتان باشد را در نظر بگیرید. این آمارها از طریق ابزارهای متعدد قابل دستیابی است و شما می‌توانید بر اساس آن‌ها، پست‌های خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

  1. نوشتن پست‌های بلند و بهتر

با توجه به این که در چنین ابزارهایی شما نیاز نیست حتما پشت موبایل کارهایتان را انجام دهید، می‌توانید با PC و به وسیله‌ی کیبورد، خیلی راحت‌تر کپشن بزنید و به همین خاطر کپشن‌های بلندتر و بهتری بنویسید.

  1. کمپین‌های بهتر

کمپین‌هایی که برای مدتی خاص برنامه‌ریزی شده‌اند را می‌توانید از این طریق به بهترین شکل ممکن و درست سر وقت آغاز کنید. به این ترتیب همه چیز از سایت تا شبکه‌های اجتماعی، در زمان درست شروع به تبلیغ برای کمپین شما خواهند کرد.

Hopper HQ، ScheduGram و Later از جمله بهترین سایت‌های خارجی برای این منظور هستند و چند ابزار ایرانی نیز برای برنامه‌ریزی پست‌ها در اینستاگرام وجود دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *