اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید، حتماً کسب و کارهای زیادی را دیده اید که صفحه مربوط به برند خود را ایجاد کرده اند و از آن برای رشد برند خود استفاده می کنند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شبکه های اجتماعی چقدر می تواند برای رشد و آگاهی از برند شما موثر باشد؟ به شرط آن که بتوانید در شبکه های اجتماعی به صورت منظم و مفید فعالیت کنید. تقویم محتوای شبکه های اجتماعی همان چیزی است که به شما کمک می کند تا بتوانید فعالیت موثری در آن داشته باشید و بتوانید به رشد برند خود کمک کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل تقویم محتوای شبکه های اجتماعی و نحوه تدوین آن بپردازیم.

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

یکی از مسائلی که کمک زیادی به رشد برند شما می کند، داشتن تقویم محتوای شبکه های اجتماعی است. شاید تدوین آن کار ساده ای باشد اما می تواند تاثیر بسیار چشم گیری روی فعالیت های اجتماعی شما داشته باشد. در واقع با کمک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی فعالیت های شما کاملاً برنامه ریزی شده هستند و هر کار را در زمان مشخص انجام می شود. همچنین برای انجام کارهای مختلف سردرگم نیستید و همه کارها به صورت منظم انجام می شود. اما تقویم محتوای شبکه های اجتماعی چه چیزی است و چه چیزهایی را در خود جای داده است؟

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی در واقع یک نمای کلی از فعالیت هایی است که می خواهید در شبکه های اجتماعی انجام دهید. با کمک این تقویم می توانید استراتژی تولید محتوای خود را به صورت منظم بچینید. از مهم ترین مسائلی که در استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی وجود دارد، عنوان محتوا است. شما می دانید که در کدام تاریخ دقیقاً چه محتوایی تولید می کنید و این محتوا قرار است به دست کدام یک از مخاطبان هدف برسد. هر چقدر کارهای شما منظم تر باشد، رشد شما هم سریع تر است؛ تقویم محتوای شبکه های اجتماعی به شما در این مورد کمک زیادی می کند.

مهم ترین اطلاعاتی که در تقویم محتوای شبکه های اجتماعی یافت می شود عبارتند از:
  • نوع پلتفرم: نوع پلتفرم برای انتشار محتوا نظیر فیسبوک، اینستاگرام، تیک تاک یا لینکدین.
  • نوع محتوا: نوع محتوا برای انتشار در صفحه نظیر تصویر، ویدیو، محصول یا پست آموزشی.
  • تاریخ انتشار: تاریخ موردنظر برای انتشار محتوای تولید شده.
  • زمان تولید محتوا: تاریخ موردنظر برای شروع طراحی محتوای تولید شده.
  • عنوان محتوا: عنوان محتوای موردنظر برای تولید.
  • موضوع: موضوع پست موردنظر برای تولید شدن.
  • منبع: منبعی برای دریافت اطلاعات جهت طراحی و تولید محتوا.
  • تصاویر بصری: لیست تصاویر برای استفاده در تولید محتوا.

این اطلاعات یک چهارچوب اولیه به شما می دهد که در نهایت به شما کمک می کند تا پست موردنظر را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. شاید متوجه شده باشید که یک تفاوت مهم میان تقویم محتوا و استراتژی محتوا وجود دارد. در واقع تقویم محتوا یک نمای کلی از عنوان، تاریخ و زمان انتشار محتوا است اما استراتژی محتوا مربوط به اهداف، نوع پست و اطلاعات جامع تر است. هدف ما از این مقاله بررسی تقویم محتوا است، نه استراتژی محتوا.

چرا برای شبکه های اجتماعی به تقویم محتوا نیاز دارید؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای کاربران مختلف پیش می آید، این است که چرا برای شبکه های اجتماعی خود نیاز به تقویم محتوا دارید! در واقع کاربران می خواهند بدانند که استفاده از تقویم محتوا مفید است و ارزشش را دارد که زمان و بودجه ای برای تدوین آن صرف کنند؟ در این بخش از مقاله می خواهیم به این سوال مهم شما پاسخ دهیم.

پیش از آن که بخواهیم به بررسی این سوال بپردازیم، بهتر است یک آمار مهم و البته مفید را برای شما مطرح کنیم! در کشور آمریکا حدود 72 درصد افراد از حداقل یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند. در واقع بخش بزرگی از جامعه در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و این نشان دهنده میزان اهمیت شبکه های اجتماعی است. اما این آمار چه ربطی به تقویم محتوای شبکه های اجتماعی و سوالی که برای کاربران پیش آمده است دارد؟ ارتباط آن، این است که کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و فعالیت منظم شما در آن می تواند به رشد برندتان و همچنین افزایش فروش محصولات یا خدمات شما کمک کند.

در واقع تا زمانی که استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی خود را نچیده باشید، نمی دانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و به چه محتوایی علاقه یا نیاز دارند. پس از تدوین استراتژی محتوا، باید از تقویم محتوایی استفاده کنید تا فعالیت شما در شبکه های اجتماعی کاملاً بر اساس نظم باشد. البته در بخشی از تقویم محتوا هم اطلاعات مفیدی نظیر عنوان پست ها و همچنین زمان انتشار قرار دارد که بسیار ارزشمند و مفید است. شاید در نگاه اول تقویم محتوا کمک زیادی به شما نمی کند اما اگر عمیق تر شوید و از آن استفاده کنید، متوجه می شوید که تقویم محتوا چقدر می تواند روی کیفیت محتوا و همچنین منظم بودن شما تاثیرگذار باشد. آن هم دقیقاً در پلتفرم هایی که رقابت بسیار زیاد است و چیزی به اندازه نظم نمی تواند مخاطبان را به سمت شما بیاورد.

در حالت کلی استفاده از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی می تواند دستاوردهای زیر را داشته باشد:
  • صرفه جویی در زمان
  • زمان بندی پست ها
  • کاهش خطا در شبکه های اجتماعی
  • امکان ایجاد کمپین های منسجم و حرفه ای
  • کمک به قوی تر شدن هویت برند
  • امکان ایجاد کمپین های جذاب به مناسبت های مختلف
  • امکان فروش بیشتر
  • افزایش عملکرد در شبکه های اجتماعی برای برندهای مختلف

برای آن که دستاوردهای بالا را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

6 مرحله برای تدوین تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

اکنون که با تقویم محتوای شبکه های اجتماعی آشنا شدید، شاید به فکر ایجاد آن برای خودتان باشید. بنابراین این سوال پیش می آید که برای تدوین تقویم محتوای شبکه های اجتماعی باید چه مراحلی را طی کنید؟ 6 مرحله مهم برای آن وجود دارد. ما در این بخش از مقاله هر یک از این مراحل را به صورت کامل بررسی می کنیم. شما هم کافی است مرحله به مرحله جلو بروید تا در نهایت یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی برای خودتان داشته باشید.

  1. اهداف خود از فعالیت در شبکه های اجتماعی را مشخص کنید!

اولین قدم برای داشتن تقویم محتوای شبکه های اجتماعی مشخص کردن اهداف است! در واقع پیش از آن که بخواهید هر کار دیگری انجام دهید، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، باید مشخص کنید که هدف شما از فعالیت در شبکه های اجتماعی چیست و در نهایت می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید. اهداف می تواند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد! در واقع نباید تنها به اهداف کوتاه مدت فکر کنید؛ زیرا در این صورت دیگر نمی توانید اهداف بزرگ بلند مدت داشته باشید. همچنین اگر تنها به اهداف بلند مدت فکر کنید، با توجه به این که نتیجه دادن آن طول می کشد ممکن است انگیزه شما در میانه راه از بین برود. بنابراین هر 3 نوع هدف را به همراه زمان رسیدن به آن برای خود مشخص کنید.

در واقع اهداف به شما کمک می کنند تا بتوانید مسیر خود را مشخص کنید! اگر مسیری را طی کنید که ندانید قرار است به کجا برسید، آن را رها می کنید. حتی اگر رها نکنید، نمی دانید که انتهای آن مسیر کجا است و آیا اهدافتان محقق شده است یا نه. بنابراین در قدم اول ایجاد تقویم محتوا، اهداف خود را مشخص کنید و آن را با تیم های برند خود در جریان بگذارید. اهداف هم نباید به صورت شخصی تعیین شوند؛ بلکه اهداف باید به کمک اعضای تیم و برند مشخص شوند. پس از مشخص شدن اهداف، شما می دانید که قرار است برای چه چیزی تلاش کنید. پس این مسئله که نقطه پایان یک مسیر شروع شده کجا است، حل می شود.

همچنین با کمک KPI های مشخص، می توانید نزدیک شدن به اهداف را اندازه بگیرید! مثلاً اگر هدف شما جذب فالوور است، با کمک KPI می توانید ببینید که میزان فالوور موردنظر شما به دست آمده است یا نه. البته باید هدف شما هم واضح باشد تا بتوانید اندازه گیری کنید؛ مثلاً اگر هدف شما رسیدن به 10 هزار فالوور در مدت 3 ماه است، باید ببینید که در آن مدت چند فالوور جذب کرده اید تا ببینید که هدف محقق شده است یا نه.

  1. صفحات اجتماعی خود را بررسی کنید!

مرحله دوم برای ایجاد تقویم محتوای شبکه های اجتماعی این است که صفحات اجتماعی خود را بررسی کنید! در واقع باید ببینید که صفحات اجتماعی شما در چه وضعیتی هستند تا در نهایت ببینید که چه تغییراتی قرار است روی آن صورت بگیرد. یک کاغذ و قلم بردارید و تمام ویژگی های صفحات اجتماعی خود را بنویسید. از تعداد فالوورها گرفته تا وضعیت محتوای آن. حتی در مورد نظم محتوای خود هم بنویسید تا بعداً ببینید که صفحات اجتماعی شما چه تغییری کرده اند. این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم به صورت کامل آن را بنویسید. استراتژی و تقویم محتوای شما هم دقیقاً بر اساس همین موارد ایجاد می شود؛ پس در نوشتن آن دقت کنید تا همه چیز به صورت دقیق باشد.

همچنین در تقویم محتوای خود می توانید یک صفحه ایجاد کنید و در مورد شاخص های کلیدی عملکرد خود بنویسید. مثلاً اگر در حال حاضر هفته ای یک پست روی صفحه اینستاگرام خود منتشر می کنید، آن را در بخش شاخص های کلیدی بنویسید. پس از نوشتن تقویم محتوا و اجرا شدن آن، باید ببینید که هفته ای چند پست در اینستاگرام خود انتشار داده اید. سپس این مورد را هم به عنوان شاخص کلیدی در صفحه انتخاب شده وارد کنید و پس از پایان تقویم محتوا و پیش از ایجاد تقویم محتوای جدید، ببینید که چقدر رشد و پیشرفت داشته اید. در واقع شما باید مطمئن باشید که دائماً برای بهبود فرآیندهای خود تلاش می کنید.

مهم ترین اطلاعاتی که می توانید در این بخش بنویسید عبارتند از:
  • جزییات حساب کاربری و رمز عبور
  • اهداف مشخص و خاص برای هر شبکه اجتماعی
  • اطلاعات کلی و جزئی در مورد مخاطبان هدف
  • اعضای تیم و مسئولیت های هر یک از آن ها
  • مشخص کردن موفق ترین پست ها و کمپین های اجرا شده
  • نوشتن نقاط قوت و ضعف در بخش محتوا
  • مشخص کردن KPI های مخصوص پلتفرم برای اندازه گیری آن در آینده

این اطلاعات ممکن است نیاز به تحقیق داشته باشد و کمی زمان بر باشد، اما شک نکنید که ارزشش را دارد. چرا که پس از مدتی می توانید عملکرد گذشته را با عملکرد فعلی خود مقایسه کنید و به فعالیت های خود امتیاز بدهید.

  1. شبکه های اجتماعی مناسب برای فعالیت را انتخاب کنید!

اگر نگاهی به گذشته بیندازید و به ده سال قبل برگردید، متوجه می شوید که تنها چند شبکه اجتماعی وجود داشت که شاید تعداد آن ها به انگشتان دست هم نمی رسید! بنابراین فعالیت در شبکه های اجتماعی مشخص بود و حتی اگر می خواستید در تمام شبکه های اجتماعی موجود هم فعالیت کنید، کار خیلی سخت و زمان بری نبود. اما امروز تعداد بسیار زیادی شبکه های اجتماعی به وجود آمده اند که هر یک از آن ها میلیون ها کاربر را جذب کرده است. در واقع شاهد حضور پر رونق و بسیار زیاد کاربران در شبکه های اجتماعی هستیم و همین مسئله باعث شده تا یک سوال مهم پیش بیاید! آن هم این که در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، این است که همه شبکه های اجتماعی رونق خود را دارند و نمی توان هیچ یک از آن ها را بی فایده دانست. نکته مهم تر این که مخاطبان هدف شما هم در اکثر شبکه های اجتماعی حضور دارند اما در برخی از آن ها بیشتر هستند. بنابراین این مسئله که تنها فعالیت در یک شبکه اجتماعی کافی است، ممکن است درست نباشد. با این حال همه ما می دانیم که زمان و بودجه هر کسب و کار برای فعالیت در شبکه های اجتماعی محدود است. بنابراین از میان صدها شبکه اجتماعی تنها باید چند مورد را انتخاب کنید. البته نباید بر اساس تعداد کاربران هر شبکه اجتماعی بهترین آن را انتخاب کنید! ممکن است یک شبکه اجتماعی میلیاردها کاربر داشته باشد اما تعداد مخاطبان هدف شما در یک شبکه اجتماعی با چند میلیون کاربر بیشتر باشد. برای درک بهتر این موضوع، شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک را در نظر بگیرید. درست است که فیسبوک میلیاردها کاربر دارد، اما ایرانی های کمی در آن فعال هستند. در حالی که در اینستاگرام که تعداد کاربران آن بسیار کمتر از فیسبوک است، تعداد زیادی از ایرانی هایی که مخاطب هدف شما هستند حضور دارند. بنابراین ارقام مهم هستند، اما مهم ترین فاکتور نیستند.

  1. تعداد پست های ارسالی را مشخص کنید!

یکی از مهم ترین مزایای داشتن تقویم محتوا برای شبکه های اجتماعی این است که دیگر سردرگم نیستید! دیگر این سوال برای شما پیش نمی آید که در هفته چند پست تولید کنید. دلیل آن هم این است که در ابتدای هر ماه یا هفته، تعداد پست هایی که قرار است در آن هفته تولید شود مشخص شده است. از طرف دیگر، علاوه بر تعداد پست ها مشخصات آن هم در تقویم محتوا درج شده است تا مستقیماً به سراغ تولید آن ها بروید. در حالی که اگر تقویم محتوا نداشته باشید، نه تنها در مورد تعداد پست ها اطلاعاتی ندارید، بلکه حتی نمی دانید که باید چه محتوایی تولید کنید. اما واقعاً باید چند پست در هفته یا هر چند وقت یک بار منتشر کنیم؟ این موضوع به کسب و کار، منابع انسانی و بودجه شما بستگی دارد.

اگر یک تیم بازاریابی بزرگ دارید که می توانند پست های جذابی تولید کنند و افراد دیگری هم حضور دارند که با کاربران به تعامل می پردازند، بهتر است در هفته چندین بار محتوای جذاب منتشر کنید. حتی ممکن است بخواهید در یک روز چند بار پست منتشر کنید! تنها مسئله ای که وجود دارد، این است که باید همه چیز را در نظر بگیرید و حداقل برای چند ماه این مسیر را ادامه دهید. مثلاً یک روز 5 پست منتشر نکنید و فردای آن روز هیچ پستی. اگر تعداد پست های تولید شده در هفته تنها 3 عدد است، روز در میان منتشر کنید؛ زیرا انتشار هر 3 پست در یک روز آن هم زمانی که در هفته تنها 3 پست دارید کار بسیار اشتباهی است.

گاهی اوقات کسب و کارها به کمیت بیشتر از کیفیت اهمیت می دهند! درست است که کمیت هم معیار بسیار مهمی است، اما نه به اندازه کیفیت محتوای تولید شده. بنابراین یک تعادل بین کیفیت و کمیت پست های تولید شده برقرار کنید تا بتوانید علاوه بر منظم بودن، تعامل کاربران را هم ببینید. یکی از مهم ترین الگوریتم هایی که در بسیاری از شبکه های اجتماعی وجود دارد، این است که به میزان نظم شما اهمیت زیادی می دهند. بنابراین روی منظم بودن خود با کمک یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی کنترل داشته باشید.

  1. فرمت محتوای خود را مشخص کنید!

یکی از مواردی که به داشتن یک تقویم محتوای حرفه ای کمک می کند، این است که محتوای خود را دسته بندی کنید. یکی از مسائلی که وجود دارد، این است که کاربران به دیدن محتوای ترکیبی علاقه زیادی دارند و به همین دلیل، معمولاً صفحاتی را دنبال می کنند که در آن انواع محتوا منتشر می شود. پس تنها استفاده از یک فرمت محتوایی را فراموش کنید و انواع فرمت را استفاده کنید. مثلاً محتوای شما می تواند تصویر، ویدئو، صوت و… باشد. دو قانون مهم وجود دارند که به شما کمک می کند تا در مورد فرمت محتوای خود راحت تر تصمیم بگیرید:

  • قانون 20/80

این قانون یکی از مهم ترین قوانین برای تولید محتوای کسب و کارها است. در واقع این قانون می گوید که 80 درصد از پست های شما باید مفید باشد و به درد کاربران بخورد. مانند پست های آموزشی یا اطلاع رسانی که برای کاربران مفید هستند. 20 درصد بقیه برای تبلیغ کسب و کارتان است! در واقع 20 درصد از پست های صفحات اجتماعی شما می تواند مربوط به تبلیغ محصول و خدمات شما باشد. دلیل آن هم این است که کاربران تبلیغات مستقیم را خیلی دوست ندارند و اگر محتوای تبلیغاتی شما خیلی زیاد باشد، به مرور زمان نسبت به برند شما علاقه خود را از دست می دهند. چند آمار مهم در این مورد وجود دارد که عبارتند از:

  • 6 درصد از افراد به دلیل ارتباط با دوستان در شبکه های اجتماعی حضور دارند.
  • 3 درصد از افراد برای پر کردن اوقات فراغت در شبکه های اجتماعی حضور دارند.
  • 1 درصد از افراد برای مطالعه اخبار در شبکه های اجتماعی حضور دارند.
  • 6 درصد از افراد هم برای کشف محتوا حضور دارند.

حال باید ببینید که هدف کسب و کارتان متناسب با کدام دسته از افراد است.

  • قانون یک سوم در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از قوانینی که باید برای حضور در شبکه های اجتماعی رعایت کنید، قانون یک سوم است. این قانون می گوید که اگر همیشه یک نوع محتوا را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، مردم خسته می شوند. این قانون می گوید باید یک سوم زمان خود را به تولید محتوا اختصاص دهید، یک سوم زمان را به تبلیغ پست های خود اختصاص دهید و یک سوم دیگر را به تعامل با فالوورهای خود بپردازید. قانون یک سوم نقش بسیار مهمی در تقویم محتوای شبکه های اجتماعی بسیاری از برندها دارد.

  1. منابع موردنظر خود را بررسی کنید!

آخرین مرحله از تولید تقویم محتوای شبکه های اجتماعی مربوط به بررسی منابع موردنظر است! در واقع شما باید ببینید که تیم شما چقدر بزرگ است و چه مهارت هایی دارد. هنگامی که این موارد را بدانید، مدیریت شبکه های اجتماعی را به خوبی انجام می دهید و می توانید به رشد برند خود کمک زیادی کنید. اگر تیم شما از متخصصان مختلفی تشکیل شده است، می توانید اهداف بزرگ تری داشته باشید. مثلاً اگر در تیم شما فیلم بردار، عکاس، تولیدکننده محتوا و سناریونویس وجود دارد، می توانید محتوای ویدئویی بسیار جذابی تولید کنید و در نهایت به رشد سریع تر صفحه اجتماعی خود کمک کنید.

یکی از مواردی که در تقویم محتوا باید رعایت کنید، دقیقاً همین بحث منابع در دسترس است. شما باید اهداف و برنامه کوتاه مدت هفتگی و ماهانه داشته باشید اما هیچ کدام از آن ها به اندازه برنامه بلند مدت سه ماهه یا سالانه مهم نیستند. در واقع شما باید ببینید که می خواهید در سه ماه آینده چه جایگاهی داشته باشید و برای رسیدن به چنین جایگاهی، باید چه مسیری را طی کنید. منابعی که در اختیار شما قرار دارد، به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر را مشخص کنید. همچنین کارهایی که برای رسیدن به هدف باید انجام شود را مشخص می کنید و آن را به بازه های زمانی کوچک تر تقسیم می کنید. در هر هفته یا ماه هم باید بررسی کنید و ببینید که کارهای مشخص شده به درستی انجام شده اند یا خیر.

نظم و تعهد مهم ترین فاکتور برای تیم شما است تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید! در واقع شما باید تیم خود را متقاعد کنید که همه کارها را در زمان مشخص تحویل دهند. به عنوان مثال اگر سناریو نویس، سناریو محتوا را بنویسد اما فیلم بردار در زمان مشخص حاضر نشود، پروژه و محتوای شما عقب می افتد. بنابراین باید مسئله نظم و تعهد را در نظر داشته باشید تا کارها به بهترین شکل ممکن جلو بروند.

چند سوال مهم در مورد تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

اکنون که با مفهوم تقویم محتوا و مراحل ایجاد آن برای شبکه های اجتماعی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به بررسی چند سوال مهم بپردازیم:

  • مزیت داشتن تقویم محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

داشتن تقویم محتوای شبکه های اجتماعی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد اما مهم ترین مزیت آن را می توان صرفه جویی در زمان دانست. در واقع شما با داشتن تقویم محتوا می توانید خطاهای خود را کاهش دهید، بودجه خود را در جای درست صرف کنید و در نهایت، در زمان مشخص کارهای مشخص شده را انجام دهید. این کارها به شما کمک می کند تا با کمترین بودجه و در کمترین زمان ممکن بتوانید کارهایی که باید انجام شود را انجام دهید.

همچنین این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای بهتری برای مخاطبان خود تولید کنید و در نهایت میزان تعامل آن ها را هم افزایش دهید. بنابراین داشتن تقوی محتوای شبکه های اجتماعی از دیدگاه های مختلفی به رشد برندتان کمک می کند و پیشنهاد می کنیم حتماً از آن استفاده کنید.

  • آیا همه ما به تقویم محتوای شبکه های اجتماعی نیاز داریم؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که برندهای مختلف مطرح می کنند، این است که آیا همه ما به تقویم محتوای شبکه های اجتماعی نیاز داریم؟ خیر. اگر نمی خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید و کارهای موردنظر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، نیازی به تقویم محتوای شبکه های اجتماعی نیست. در حال حاضر هم بسیاری از صفحات اینستاگرامی تقویم محتوا ندارند اما موفق هستند. تنها تفاوت چنین افرادی با افراد دیگر، این است که زمان بیشتری برای صفحه خود صرف می کنند و در نهایت نرخ تعامل کمتری دارند. همچنین منظم نیستند و گاهی اوقات در انتشار محتوا بی نظمی وجود دارد.

در حالی که داشتن تقویم محتوای شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا همه چیز را روی برنامه و نظم جلو ببرید تا در نهایت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست پیدا کنید. ساده ترین مسئله این است که شما می دانید در کدام روز باید کدام محتوا تولید شود و می توانید برای کمپین های تبلیغاتی خود بهتر برنامه ریزی کنید.

  • چه چیزهایی باید در تقویم محتوای شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد؟

یکی دیگر از سوالات مهم کاربران که گاهی توسط افراد مختلف پرسیده می شود، این است که در تقویم محتوا چه چیزهایی باید وجود داشته باشد! واقعیت این است که هر چقدر بخواهید می توانید جزییات به تقویم محتوای خود اضافه کنید اما گاهی اوقات نیازی به آن ها نیست. اگر صفحات اجتماعی شما کم هستند و می خواهید جزییات بهتری را در آن رعایت کنید، می توانید اطلاعات کامل در آن قرار دهید. مثلاً می توانید حتی مسئله لحن محتوا را هم مشخص کنید. اما اگر تعداد شبکه های اجتماعی شما زیاد هستند، تنها به مسئله عنوان، تاریخ تولید، تاریخ انتشار و فرد تولید کننده محتوا بسنده کنید. البته اگر تیم شما بزرگ است، باز هم می توانید اطلاعات بسیار بیشتری را در تقویم محتوای خود قرار دهید.

  • چگونه می توانیم یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم؟

پاسخ به این سوال ساده است، کافی است ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و ببینید که برای رسیدن به آن اهداف باید چه مسیری را طی کنید. سپس ببینید که صفحات اجتماعی شما در چه وضعی هستند و آن را به صورت کامل تحلیل کنید. نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و آن را در تقویم محتوای خود بنویسید. KPI های مربوط به اندازه گیری فعالیت ها و اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید آن را پیدا کنید. در نهایت به یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شبکه های اجتماعی یک فرصت عالی برای برندها است تا بتوانند سریع تر رشد کنند! فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با سرمایه کمتری رشد کنید. در شبکه های اجتماعی استفاده از تقویم محتوا کمک بسیار زیادی به شما می کند و می توانید برای افزایش آگاهی برند و همچنین افزایش فروش خود از آن استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *