دریافت ترافیک از طریق اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های مارکتینگ برای برندتان در سال‌های اخیر است. این شبکه اجتماعی محبوبیتی بی‌اندازه دارد و شما می‌توانید با اتخاذ یک استراتژی مناسب، کلیک‌های بیشتری برای وبسایت خود جلب کرده و آخرین پست‌های خود را به کاربرانتان نمایش دهید.

با این که پست‌ها و ریلزهای اینستاگرام قابل کلیک نیستند، اما روش‌هایی هستند که ترافیک بیشتری از اینستاگرام روی وبسایت خود بگیرید.

  1. استفاده از لینک بایو و ساخت یک مینی لندینگ پیج

اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد تا یک لینک را در بایو خود قرار دهید. روش‌های مختلفی برای استفاده از این بخش دارد و خیلی‌ها تنها به گذاشتن آدرس وبسایت خود در آنجا اکتفا می‌کنند. اما شما می‌توانید با ساختن یک لندینگ پیج کوچک، ترافیک بسیار بیشتری روی سایت خود گرفته و کاربران خود را به پست‌های وبلاگ خود یا دیگر صفحات مورد نظرتان بفرستید.

ابزارهای زیادی هم هستند که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید. یکی از معروف‌ترین آن‌ها Linkin.bio است که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی داشته و امکانت زیادی دارد. همچنین خودتان هم می‌توانید یک لندینگ پیج مخصوص بسازید و لینک بایو را به آن‌جا بفرستید.

  1. استفاده از استیکر لینک در استوری‌های اینستاگرام

اگر اکانت بیزینس یا کریتور دارید، می‌توانید با استفاده از استیکر لینک، دنبال کننده‌های خود روی اینستاگرام را به سایت بفرستید. این قابلیت بسیار کاربردی که قبلا به شیوه‌ی دیگری در استوری‌ها قرار داشت، می‌تواند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. با این روش هم می‌توانید کاربران را به وبلاگ خود بفرستید یا حتی برای صفحات فروشگاهی‌، آن را به صفحه خرید راهنمایی کنید.

البته این روش به شرطی به خوبی عمل خواهد کرد که شما به صورت مرتب استوری‌های خود را آپدیت کرده و همچنین یک سری موارد کلی را درباره استوری‌های کاربردی اعمال کنید.

  1. کلیک خورترین استوری‌های خود را در هایلایت قرار دهید

با مرور آمار استوری‌های لینک داری که پست می‌کنید، متوجه می‌شوید که بعضی از این استوری‌ها، کلیک‌های بیشتری نسبت به بقیه داشته‌اند. یک هایلایت با اسم مناسب باز کنید و این استوری‌ها را در آن‌جا ذخیره کنید.

آنالیز آمارهای پست‌ها و استوری‌ها بسیار اهمیت دارد . البته بهتر است هایلایت خود را شلوغ نکنید و تنها استوری‌های خیلی پر بازدید را انتخاب کنید.

  1. از نوشته‌های فراخوانی برای اقدام در ریلز استفاده کنید

دیگر همه می‌دانیم که ریلزها، کلید رشد در اینستاگرام به حساب می‌آیند. پست‌های ریلز بسیار بهتر دیده می‌شوند و اگر چه در این پست‌ها نمی‌توان لینک گذاشت، اما شما می‌توانید با نوشته‌های به اصطلاح ” فراخوانی برای اقدام” (Call-to-actions) از این طریق نیز روی وبسایت خود ترافیک ایجاد کنید.

در واقع شما در این روش، از کاربران خود می‌خواهید که برای مطلب یا محصولی خاص، به لینک بایو مراجعه کنند و در مسیر مورد نظر شما بر روی وبسایت قرار بگیرند.

  1. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید

اینفلوئنسرها در اینستاگرام تاثیر زیادی روی دیده شدن دیگر اکانت‌ها دارند و شما با همکاری آن‌ها می‌توانید، ترافیک خوبی روی وبسایت خودتان بگیرید. استفاده از شیوه‌ی جدید همکاری در اینستاگرام یا گذاشتن لینک بایو که قبلا تدارک دیده‌اید، در این کار کمک شایانی می‌کند.

البته برای اسپانسر شدن و همکاری‌های این چنینی، بهتر است از اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که تا حد امکان به سلیقه مخاطبین شما هم نزدیک باشند.

  1. سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اینستاگرام

اگر به دنبال رشد سریع اکانت اینستاگرام خود و در نهایت بالا رفتن حجم ترافیکی که روی وبسایتتان می‌آید هستید، بهتر است به سراغ تبلیغات اینستاگرام بروید. به این ترتیب پست‌ها و ریلزهای شما برای بازه‌ی بسیار بزرگ‌تری از کاربران نمایش داده شده و در نهایت این رشد و ترافیک بیشتر را برایتان به وجود می‌آورد.

بسیار مهم است که از نظر بصری پست‌های تبلیغاتی شما جذاب باشند و همچنین از قبل تمام نکات مربوط به بایو را آماده کرده باشید تا با ورود کاربران جدید، دنبال کنندگان به سراغ لینک‌های وبسایت شما بروند.

در واقع این موارد گفته شده در راستای همدیگر، بسیار موثرتر خواهند بود تا این که بخواهید هر کدام را جدا جدا به کار بگیرید. بایو درست، ریلزهایی کاربردی، همکاری، استوری‌های به موقع و جذاب و … همه و همه ترافیک خوبی را روی وبسایت شما ایجاد خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *