ساخت افکت درخشان یا glow یکی از رایج‌ترین کارهایی است که گرافیست‌ها برای جذاب‌تر کردن کارهایشان از آن استفاده می‌کنند. البته ساخت این افکت برای اجسام با نوشته کاملا متفاوت است و شما باید مسیر دیگری برای افکت درخشان روی نوشته بروید. مسیری که امروز به صورت گام به گام و کامل برایتان شرح خواهیم داد.

ابتدا ساخت پس زمینه

برای شروع یک فتوشاپ را بالا بیاورید و از مسیر File > New یک فایل جدید باز کنید و اندازه مورد نظر خود برای طرح خود وارد کنید.

حالا رنگ اصلی را به سیاه تغییر داده و سپس Alt + Backspace بزنید تا پس زمینه‌ی شما به رنگ مشکی در بیاید.

یک طرح مشکی ساده خیلی به درد افکتی که می‌خواهیم نمی‌خورد، پس بهتر است کمی به آن جان دهیم. برای این کار یک لایه جدید درست کنید و ابزار براش را انتخاب کرده opacity آن را تا 40 درصد کاهش دهید. حالا می‌توانید با رنگ‌هایی که در زیر می‌بینید، کمی روی رنگ مشکی طرح بندازید.

تایپ نوشته

برای شروع کار افکت، شما به یک نوشته احتیاج دارید. برای این کار ابزار نوشتن را با زدن روی کلید T انتخاب کرده و نوشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. این که چه فونتی را باید انتخاب کنید، به مرور دستتان خواهد آمد و نیاز به آزمون و خطا دارد. اما حتی‌الامکان از استفاده از فونت‌های خیلی نازک پرهیز کنید.

تنظیمات Blending Options

روی لایه نوشته‌ی خود دبل کلیک کنید تا صفحه Blending Options برای شما اجرا شود. در ابتدا به بخش Stroke بروید و تنظیمات پایین را برایش در نظر بگیرید.

رنگ Inner Glow را به زرد تغییر دهید. ما در این جا از کد رنگی #FFFFBE استفاده کرده‌ایم.

حالا روی Outer Glow بزنید و همان تنظیمات پیش فرض را برایش منظور نمایید.

نتیجه کار شما باید چیزی شبیه به عکس زیر باشد.

در بالای بخش مربوط به لایه‌ها، باید blending mode لایه نوشته را روی Overlay بگذارید.

بعد از تغییر blending mode می‌بینید که نوشته‌ی شما به کلی تغییر کرده است.

ایجاد افکت درخشان

خب حالا وقتش رسیده یک لایه جدید بالای لایه نوشته ایجاد کنید و دوباره ابزار براش را انتخاب نمایید. حالا باید با براش رنگ‌هایی را به دور نوشته ایجاد نمایید. سعی کنید تمامی رنگ‌ها به یک اندازه نباشد که شبیه به یک افکت از پیش درست شده به نظر نیاید.

حالا blending mode لایه‌ای که تازه ساخته‌اید را روی Color Dodge بگذارید تا نتیجه زیر برایتان حاصل شود.

ایجاد اشکال مختلف برای بهتر کردن کار

افکت شما تا همین‌جا نیز کامل شده است، اما بهتر است با چند شکل ساده، به زیبایی آن کمک کنید. بگذارید با یک مربع ساده شروع کنیم. ابزار Rectangular Marquee Tool‌ را انتخاب کرده و یک مربع بکشید.

blending mode آن را روی Overlay بگذارید.

می‌بینید که با این کار مربع به خوبی در بطن تصویر جا می‌گیرد. با همین روش یک دایره هم درست کنید.

حالا می‌توانید با زدن روی کلیدهای Ctrl+J از هر کدام از آن‌ها یک لایه کپی ایجاد کنید و سپس با Ctrl+T زاویه و اندازه آن‌ها را تغییر دهید و هر تعداد که دوست دارید دور نوشته بگذارید.

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های ساخت افکت درخشان برای نوشته است و شما می‌توانید از آن به راحتی در شکل‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *