در این چندین مقاله قصد داریم به بررسی لیندکین، اهمیت و آموزش استفاده از آن بپردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را رونق ببخشید! اگر مقالات قبلی لینکدین را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخواهید.

بخش Courses یا ذکر دوره های تخصصی گذرانده!

دوره هایی که گذرانده‌اید را بنویسید. اگر این دوره را برای یکی از مشاغلی که متصدی آن بوده اید، گذرانده اید، حتما ذکر کنید. لینکدین به طور اتوماتیک موقع نمایش Experience ها و در ذیل هر مورد سوابق آموزشی مرتبط را نشان می دهد. سعی کنید حتما نام آموزشگاه یا مدرسی که دوره را پیش آنها گذرانده اید ذکر کنید تا اعتبار آن افزایش یابد. شرکت ها ترجیح می دهند کسی را استخدام کنند که دوره های تخصصی بیشتری گذرانده باشد تا از این طریق سرعت شروع به کار فرد و هزینه ی آموزش اولیه ی او کاهش یابد. بخش های ذکر شده در بالا می تواند تا حدود زیادی پروفایل شما را بهبود بخشد. و احتمال دیده شدن و شانس دست یافتن به رزومه کاری شما را برای سایر کاربران افزایش دهد. اگر این بخش ها را به طور کامل و صحیح تکمیل کنید در سمت راست و بالای صفحه ی منوی پروفایل خود، باید سطح Expert را ببینید که بیانگر داشتن پروفایل کامل و مناسب است. این سطح یک رزومه کاری موفق را از شما در لینکدین نشان می دهد. الان می توانید با خیال راحت و اعتماد به نفس بالا پروفایل خود را معرفی کنید و وقتی جایی برای استخدام از شما رزومه کاری می خواهد به سرعت و بدون فوت وقت لینکدین خود را معرفی کنید. البته نکات زیادی برای بهینه سازی و بهبود شرایط استخدام و دیده شدن در لینکدین وجود دارد که در نوشته های بعدی به شرح مفصل آن ها خواهم پرداخت. در بخش نظرات پایانی من را در جریان دیدگاه خود در خصوص مطلب و تجربیات شخصی یا سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد بگذارید. توصیه‌‌ها مربوط به توصیفات شخصی دیگران از شما می‌شود که در آن دیگران می‌توانند مهارت‌های شما را در یک نقش خاص جهت توصیه به دیگران توصیف ‌کنند.

اطلاعات تماس شما مهم‌ترین بخش برای برقراری ارتباط سایر کاربران با شما است!

سفارشی کردن بخش اطلاعات تماس می‌تواند یک راه عالی برای دریافت ترافیک از لینکدین به وب سایت‌های شما باشد. به این بخش به عنوان راهی جدید برای برقراری ارتباط جهت فرصت‌های تجاری نگاه کنید. به عنوان مثال،  در قسمت “Company Website” لینک کسب و کار خودتان را قرار دهید. همین کار را برای توییتر، وبلاگ و…  خودتان انجام دهید. اگر اطلاعات لازم مانند نشانی ایمیل این بخش را رها کنید، کسی هم نمی‌تواند خارج از لینکدین با شما ارتباط برقرار کند. به خاطر داشته باشید که همیشه بیشتر افراد در پی افرادی هستند که به آسانی در دسترس باشند.

آدرس پروفایل خود را شخصی‌سازی کنید!

هنگامی که شما یک پروفایل در لینکدین ایجاد کنید، یک نشانی با ترکیبی از نام خودتان به همراه حروف و اعداد تصادفی خواهید داشت. با این حال، لینکدین به شما اجازه شخصی سازی این نشانی را جهت حرفه‌ای‌ و خواناتر کردنش می‌دهد. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید نشانی اینترنتی پروفایلتان منعکس کننده نامتان باشد. این کار دو مزیت دارد. اول، شما مانند دیگران به نظر نمی‌آیید. دوم، رتبه نمایش پروفایل شما با جستجوی نامتان در گوگل بالاتر خواهد رفت. شما می‌توانید نشانی پروفایلتان را از طریق Settings > Edit Public Profile > Customize Your Public Profile URL ویرایش کنید.

تکمیل بقیه بخش‌ها نسبتاً آسان است. فقط کافی است که اطلاعات درخواست شده را وارد کنید. بدیهی است بهتر است اگر می‌توانید اطلاعاتی شامل لینک به مقالات، پادکست‌ها یا نشریات را قرار دهید تا به خوبی شما را در عمل نشان دهد. فرصت‌های داوطلبانه (Volunteering Opportunities) باید بسیار شبیه به تجربه‌های کاری شما و نزدیک به آن باشد.

چرا باید در لیندکین فعال باشید؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی است و زمانی مشابه یک اجتماع برایتان کاربرد دارد که در آن فعالیت کنید. فعال ماندن، شما را در ذهن دیگران زنده نگه می دارد. به عنوان مثال، گروه‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و نظرتان را درباره‌ مطالب مفیدش بنویسید و یا اگر دوست نداشتید، گروه را ترک کنید. ارسال مقالات مفید تعداد درخواست‌های ارتباطی شما را افزایش می‌دهد. بنابراین پس از اینکه پروفایل خودتان را کامل کردید، زمان استفاده از آن شروع خواهد شد. اگر در لینکدین فعالیت نکنید دیگر مهم نیست که چقدر خوب پروفایلتان را کامل کرده‌اید! اگر فعال نباشید، تقریباً تعداد کمی از افراد صفحه پروفایل شما را خواهند دید.

در این بخش اشتباهات زیر را انجام ندهید؟

عکس نذاشتن در لینکدین

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در لینکدین نداشتن عکس پروفایل است. زمانی که شما یک عکس پروفایل دارید هفت برابر بیشتر احتمال دارد که از پروفایل شما بازدید انجام شود. هرگز پروفایل خود را بدون عکس رها نکنید. پروفایل بدون نمایه مانند خانه‌ای است که برای فروش گذاشته شده اما عکسی از آن نیست و این احساس را به بازدیدکننده منتقل می‌کند که بعضی اطلاعات آن اشتباه است. سعی کنید یک تصویر با رزولوشن و کیفیت بالا و مناسب انتخاب کنید.

عکس اشتباه یا مربوط به فرد دیگر گذاشتن در لینکدین

بسیاری از افراد برای نمایه‌ی خود از عکس‌های عمومی مانند عکس گربه، کودکان و غیره استفاده می‌کنند. استفاده از این عکس‌ها برای شخصیت حرفه‌ای مناسب نیست. به عنوان مثال استفاده‌ی یک مادر از عکس کودکش برای نمایه‌ی پروفایل جالب نیست و این احساس را منتقل می‌کند که این فرد برای انجام یک کار تمام‌وقت آماده نیست.
همچنین از جدیدترین عکس خود استفاده کنید، اغلب افراد مسن نگران تبعیض‌های سنی هستند و معمولا از عکس‌های سنین جوانی خود استفاده می‌کنند و زمانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند نگاه‌ها به او متفاوت خواهد بود، شما می‌توانید با انرژی، چشمان باز و لبخند بهترین ارتباطات را داشته باشید.

 به‌روز رسانی نکردن وضعیت لینکدین

همانطور که گفتیم لینکدین یک شبکه‌ی حرفه‌ای است و مکانی مناسب برای به‌روز رسانی‌ موفقیت‌های حرفه‌ای شما است. شما می‌توانید در مورد ارتقاء شغل یکی همکاران‌تان بنویسید و یا مقاله‌ی جدیدی که نوشته‌اید را به اشتراک بگذارید. هر چند روز یک‌بار وضعیت خود را به‌روز کنید، این نشان می‌دهد که شما فعال هستید و چه کارهایی را انجام می‌دهید. به علاوه اگر شما دنبال‌کننده‌های زیادی داشته باشید آن بخشی از دارایی شما به حساب می‌آید.

ارتباط با افراد غیرحرفه‌ای و حتی همکاری با آن‌ها

مردم فکر می‌کنند لینکدین مانند توییتر است که کمیت بر کیفیت ارجحیت داشته باشد، در صورتی که این‌طور نیست. شما قرار است از این طریق روابط حرفه‌ای و ارزشمندی را برقرار کنید. در مورد افراد تحقیق کنید و سپس با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. کارفرمایان از ارتباطات شما قدردانی می‌کنند حتی شاید شما را به دلیل ارتباطات‌ و شناخت‌تان از افراد یک صنعت و کارهایی که انجام می‌دهند، استخدام کنند.

عدم توجه به تنظیمات حریم خصوصی

بسیاری از مردم نمی‌دانند که لینکدین دارای تنظیمات حریم خصوصی است. مثلا وقتی شما مشغول به کار هستید، اما به دنبال موقعیت‌های شغلی جدید می‌باشید و دوست ندارید که رئیس فعلی‌تان از این ماجرا خبردار شود می‌توانید از تنظیمات لینکدین استفاده کنید. پیدا کردن تنظیمات حریم خصوصی بسیار آسان است؛ آن را از گوشه‌ی سمت راست بالا، جایی که نام‌تان مشخص است از منوی کشویی انتخاب کنید.

شرح طولانی و غیر جذاب نوشتن

یک خلاصه مشخصات کلی کمک زیادی به حرفه‌ای شدن پروفایل شما می کند. این خلاصه فرصتی برای بیان صدا و شخصیت شما است. از آنجا که بسیاری از مردم در حال رقابت برای مشاغل با تحصیلات و شرایط مشابه هستند؛ پر کردن این خلاصه رزومه کارفرمای آینده‌نگر را تحریک کند.

مشاغل قبلی و فعالیت‌های داوطلبانه را درنظر نگرفتن و حذف آن‌ها

حتی اگر شما زمینه‌ی کاری خود را تغییر داده‌اید، آن‌ها را حذف نکنید. برخلاف رزومه که در آن شما در تلاش برای هدف قرار دادن یک موقعیت خاص هستید، در اینجا تمام تاریخ کارهای خود را لیست کنید. شما به طور دقیق نمی‌دانید مردم به دنبال چه کسانی هستند، مثلا شاید یکی از آن‌ها دنبال معلمی با تجربه‌ی پرستاری باشد. حتی اگر شما فهرستی از کارهای عجیب و غریب از سال‌های نوجوانی خود دارید، به طور خاص به مسئولیت‌ها و موفقیت‌های خود بپردازید.

مجموعه مقالات لینکدین، مقالاتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استفاده بهتری از این شبکه اجتماعی برای گسترش ارتباط‌های کاری خود کنید! در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را بیشتر گسترش دهید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *