لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط متخصصان و کسب‌وکارهای مختلف با افراد مختلف است! اگر مقالات قبلی لینکدین را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخواهید.

از تجربه‌های حرفه‌ای در زمینه کار و همکاری‌های خود بنویسید!

در این بخش هر چقدر تجربه‌های حرفه‌ای‌تری از خود بنویسید، بهتر است و شانس بیشتری برای پیدا کردن همکاران جدید خواهید داشت. لینکدین بخش پر طرفداری را به عنوان تجربیات یا Experience دارد. حتما در بخش Experience از سوابق کاری خود بنویسید. سال ورود و خروج خود را ذکر کنید و تجربیات و کارهای منحصر به فردی که در آن شرکت انجام داده اید را ذکر کنید. شرکت ها و موسسات و برندها می توانند برای خود در لینکدین صفحاتی داشته باشند. اگر شرکتی که در آن کار می کنید و یا شرکت های سابق شما دارای صفحه در لینکدین هستند، سعی کنید در بخش تجربیات یا Experience همان صفحه را انتخاب کنید تا با شبکه ای از کارمندان و کاربران آن صفحه در ارتباط قرار گیرید و بیشتر دیده شوید. شاید حتی فرصت هایی برای استخدام در شرکت های قبلی را در موقعیت های بهتری نیز به دست بیاورید. در این بخش به تجربه‌هایی که در زندگی حرفه‌ای خود در بخش خلاصه اشاره کردید می‌پردازید.

تکمیل اطلاعات وبسایت شرکت و وبلاگ شخصی

تکمیل اطلاعات وب سایت شرکت به شما کمک می‌کند تا که وقتی می گوییم من مدیر IT شرکت X هستم، کاربران ببینند که این شرکت چگونه شرکتی است و در چه حدی است. همچنین کاربران از طریق لینک وبلاگ شخصی (در صورت وجود صفحه ی شخصی) می توانند به سایر نوشته ها و نظرات شما دست یابند. قیمت زمینه کاری یا Industry نشان می دهد که شما در چه صنعت و یا حوزه ای فعالیت دارید و علاوه بر تشخیص افراد و گروه ها و موقعیت کاری متناسب شما (یکی از مبانی هوش مصنوعی لینکدین) به سایرین کمک می کند تا به سادگی زمینه ی کاری شما را تشخیص دهند و در صورت تمایل شما را به شبکه ی خود بیفزایند و یا برایتان پیشنهاد کار ارسال کنند. هنگام انتخاب زمینه کاری، کشور محل زندگی و کد پستی نیز تکمیل می شود که می تواند به سایر کاربران در یافتن ارتباطاتی در محدوده ی جغرافیایی مورد نظر کمک کند.

چگونه پروفایل خود را کارآمد کنیم؟

برای کارآمدتر کردن پروفایل لینکدین لازم است تا مخاطبان چیزهای بیشتری از شما بدانند. کاربران دوست دارند اطلاعات تخصصی‌تری از شما ببینند. وقتی کسی می خواهد روی شما برای همکاری یا استخدام فکر کند دوست دارد بداند سطح تحصیلات شما چقدر است، کجا تحصیل کرده اید، کدام پروژه ها را انجام داده‌اید، چه مهارت هایی دارید و در چه شرکت هایی کار کرده اید. این موارد شاید مبانی اصولی باشد که در هر رزومه کاری مورد توجه قرار می گیرد. لینکدین برای هر کدام از این موارد جای مخصوصی را در نظر گرفته است.

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید این بخش را به زبان فارسی بنویسید. اگر متن را به انگلیسی می نویسید سعی کنید که از ترجمه‌ی جملات فارسی به انگلیسی برای تولید رزومه کاری بپرهیزید. از یک نفر که به ادبیات انگلیسی مسلط است بخواهید به شما کمک کند تا جملات مناسب و صحیح بنویسید و حتما پیش از انتشار آن را به شخص دیگری به عنوان ویراستار ارائه کنید. این قسمت از پروفایل شما ضمن در دسترس بودن و آزادی عملی که در نگارش دارد، در صورت تکمیل اشتباه می تواند موجب از دست رفتن فرصت های شغلی در لینکدین شود. پس نهایت زمان ممکن را برای آن بگذارید. در زمان بازبینی خود را جای مسئول استخدام شرکت ها بگذارید. وقتی رزومه کاری شما به دست مسئول استخدام یک شرکت می رسد چطور در مورد آن فکر می کند. این بازنگری به خود شما هم کمک می کند تا موقعیت های استخدام را از دست ندهید.

همانطور که شما رزومه کاری خودتان را برای یک فرصت شغلی سفارشی می‌کنید، باید پروفایل لینکدین خودتان را برای حمایت از کسب و کار فعلی خودتان سفارشی کنید. گاهی اوقات، آنچه که شما در دوران تحصیل انجام داد‌ه‌اید، ممکن است مربوط به شغل فعلیتان نباشد. پس نیازی نیست که در بخش تجربه خودتان بنویسید مگر اینکه هیچ تجربه دیگری نداشته باشید. به طور مشابه، اگر شما شغلتان را چند سال عوض کرده‌اید، سعی کنید در شغل‌های قدیمی خودتان بر روی آن تجربه‌هایی تاکید کنید که در توانایی‌های شما در انجام شغل فعلیتان کمک کرده است. یادتان باشد که محتوای این بخش باید کوتاه و با تمرکز بر نتایج باشد. در حالت ایده آل، شما باید افعال عملی مانند “created”، “produced”، “generated”، “led” و یا سایر اصطلاحات مشابه برای توصیف آنچه که انجام داده‌اید را به صورت عاقلانه استفاده کنید. استفاده از افعال عملی با این معنی می‌تواند شما را یک محرک نشان دهد، دقیقاً همان چیزی که دیگران می‌خواهند برای کسب و کارشان انجام شود. به عنوان مثال، “Created and implemented marketing strategy that doubled client revenue in 2 months”  خیلی بهتر از “I manage client accounts” یا  “I get results” است.

بخشی از ماهیت معمولی جذاب پروفایل لینکدین شما این است که دیگران با خواندن آن بدانند که وقتی شما با دیگران کار می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین توجه داشته باشید، اگر موقعیت شما در کسب و کار فعلیتان ارتقا داده شده است، ممکن است یک ایده خوب این باشد که هر موقعیت را به عنوان یک تجربه کاری جداگانه به فهرست اضافه کنید. این کار نشان می‌دهد که شما چگونه در حرفه خودتان پیشرفت کرده‌اید.

چه مهارت‌هایی دارید؟ در لینکدین بنویسید!

این بخش اساساً بخش اثبات اجتماعی پروفایل لینکدین شماست. به عبارت دیگر، افراد به نوعی مطمئن‌ می‌شوند که شما واقعاً مهارت‌هایی را که می‌گویید انجام داده‌اید. مهارت ها یا Skills شامل مواردی هستند که شما در انجام آنها تخصص دارید و در آن زمینه ها خود را خبره می دانید. این موارد پس از انتخاب به پروفایل شما اضافه می شود و بعد ها به صورت هایپرلینک در صفحه ی شما به نمایش در می آید. بنابراین همکاران و هم رشته های شما می توانند شما را از این طریق به راحتی پیدا کنند. یکی از کاربرد های معروف لینکدین Endorsements یا تاییدیه ها است. در حالت صحیح این بخش نشان دهنده ی این است که چه افرادی شما را برای هر کدام از مهارت هایی که انتخاب کرده اید تایید می کنند. اگر این افراد خود افراد معتبری در زمینه ی یاد شده باشند مشخص است که این کار ارزش زیادی را به پروفایل شما می بخشد. انتخاب مهارت ها به شکل صحیح و واقعی برای این کاربرد دارد که دوستان و شبکه ی شما را هدایت می کند تا شما را در خصوص مهارت هایی که دوست دارید و خود را در آنها بهتر می دانید تایید کنند. تنظیم کردن بخش مهارت‌ها نسبتاً آسان است. در بخش “Top Skills” باید مهارت‌های برجسته مرتبط با موقعیت فعلی شما قرار بگیرد و بیشترین تاییدیه را در مهارت‌های این بخش از دیگران کسب کنید.

به عنوان مثال، اگر شما زمانیکه دانشجو بودید و در رستوران‌های زنجیره ای شیلا کار می‌کردید ممکن است تاییدیه‌های حتی ۹۹+ برای  “Fast Food” کسب کنید اما با این حال، اگر شما در حال حاضر به عنوان یک سرپرست بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید، داشتن تاییدیه “Fast Food” برای شما قابل قبول نیست. در واقع، با قرار دادن مهارت‌های اشتباه و کسب تاییدیه‌ها برای آنها از اعتبار مهارت‌های فعلی خودتان کم خواهید کرد و نوعی ناهماهنگی شناختی از خودتان ایجاد می‌کنید. ناهماهنگی شناختی می‌تواند پرسش‌ها و چراهای بدون پاسخ زیادی از شما در ذهن دیگران ایجاد کند. اگر پروژه ی خاصی را در طول دوره کار یا تحصیل انجام داده اید، حتما آن را ذکر کنید. خودتان را جای کسی که می خواهد شما را استخدام کند بگذارید تا ببینید سوابق انجام پروژه و نتیجه ی پروژه ها تا چه میزان به شما در سپرده شدن یک کار و یافتن نیروی مناسب برای پروژه ی خاص کمک می کند. صداقت را در نگارش فراموش نکرده و در مهارت های خود غلو نکنید. حقیقت همیشه به سرعت مشخص می شود. رزومه کاری ممکن است بتواند تا حدی فریبنده باشد ولی مسئول استخدام یک شرکت اصولا کار خود را بلد است می تواند شما را با رزومه کاری تان مقایسه کند. پنهان کردن حقیقت به راحتی یک فرصت خوب استخدام را از شما می گیرد.

در حال حاضر اگر شما یک بازاریاب دیجیتال نسبتاً جدید هستید، تاییدیه نامرتبطی مانند مهارت “Fast Food” می‌تواند بیشتر از یک تجربه ۱۰ ساله در بازاریابی دیجیتال توجه دیگران را به بی تجربگی شما جلب کند. بنابراین، مطمئن شوید که Top Skills شما با کار فعلی شما مناسب است. مهارت‌هایی که در آینده توانایی خود را در آنها توسعه خواهید داد و تمایل دارید تاییدیه‌هایی برای آنها از دیگران کسب کنید در بخش ” also knows about…” قرار دهید.

مجموعه مقالات لینکدین، مقالاتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استفاده بهتری از این شبکه اجتماعی برای گسترش ارتباط‌های کاری خود کنید! در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را بیشتر گسترش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *