“خاطرات فیسبوک” یک یادآوری روزانه است که پست‌های گذشته شما را به یادتان می‌آورد و آن‌ها را برای شما و کسانی که تگ کرده‌اید، به نمایش می‌گذارد. برای خیلی از ما پیش آمده که دوست نداریم خاطره‌ای از عکس یا پستی خاص برایمان تداعی شود و دوست داریم آن‌ها را از این بخش پنهان کنیم.

امکان خاموش کردن کامل این قابلیت در فیسبوک وجود ندارد، اما شما می‌توانید تعیین کنید که چه چیزی و در چه تاریخی در آن به نمایش در بیاید. با هم نگاهی بندازیم به چگونگی تنظیمات “خاطرات فیسبوک” و ببینیم چطور می‌توانیم پستی را از آن پنهان کنیم.

پنهان کردن پست‌ها از خاطرات فیسبوک

برای این که بتوانید شخصی خاص یا بازه زمانی مد نظر خود را از نمایش در “خاطرات فیسبوک” پنهان کنید، باید به سراغ Facebook Memories Home بروید و در نوار کناری مرورگر گزینه‌ی Memories را انتخاب کنید. البته این بخش‌ها مربوط به نسخه مرورگر و دسکتاپ است.

در این جا لیستی از خاطرات را می‌بینید که برایتان به نمایش گذاشته شده و همچنین نوار کناری که در آن می‌توانید انتخاب‌های مختلفی داشته باشید. روی Hide people کلیک کنید و سپس اسم کاربر مورد نظر خود را در جایی که نوشته شده “Start Typing a name …” تایپ کنید. وقتی پروفایل شخص مورد نظر برای شما نمایش داده شد، روی آن کلیک نمایید.

تا اینجا یاد گرفتید، چطور پروفایل اشخاص را در این قسمت غیر فعال کنید، حالا به سراغ جدا کردن تاریخ‌های مشخص می‌رویم. برای این کار روی Hide dates کلیک کنید و سپس روی Add New Date Range بزنید. در بخش بالایی باید شروع بازه‌ی مورد نظر خود به میلادی و در بخش پایانی، پایان بازه‌ی مشخص شده را تنظیم نمایید. وقتی روی Save بزنید، “خاطرات فیسبوک” دیگر هیچ پستی که در این بازه زمانی داشته‌اید را برای نمایش انتخاب نخواهد کرد.

اگر از نسخه موبایل استفاده می‌کنید، برای دسترسی به این بخش باید روی تب More بزنید (آیکون سه خط روی هم) و سپس Memories را انتخاب نمایید. سپس باید آیکون چرخ دنده در سمت راست بالای تصویر را لمس کرده و به Hide people یا Hide dates بروید. باقی موارد همانطور که در بالا توصیح دادیم، خواهند بود.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن “خاطرات فیسبوک”

شما نمی‌توانید این گزینه را غیر فعال کنید، اما می‌توانید به نحوی نادیده‌اش بگیرید. برای این کار بهتر است notification آن را غیر فعال کنید تا هر روز خاطرات گذشته را برای شما یادآوری نکند!

برای این کار دوباره باید به صفحه Facebook Memories Home بروید که البته گفتیم در نسخه موبایل کجا قرار گرفته است. در نوار کناری روی Memories بزنید. اگر این بخش برای شما نمایش داده نمی‌شود، باید روی گزینه‌ی See More” بزنید.

روی Notifications بزنید و سپس None را انتخاب کنید تا نوتیفیکیشن‌ها برای شما نمایش داده نشود. البته این امکان را نیز دارید تا با انتخاب Highlights تنها پست‌هایی برای شما نمایش داده شود که فیسبوک فکر می‌کند از باقی خاطرات مهم‌تر هستند. البته در هر حال این خاطرات برای شما در تایم لاین نمایش داده می‌شود، اما دیگر برای هر کدام از آن‌ها نوتیفیکیشن جدا دریافت نخواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *