نسخه‌های جدید ویندوز، اخلاق منحصر به فردی برای دانلود به روزرسانی‌ها بدون خبررسانی دارند. این امر در زمینه به روز رسانی درایورها هم صدق کرده و ویندوز 11 به صورت پیش فرض، به صورت خودکار آخرین نسخه از درایورها را دانلود و نصب می‌کند.

البته در کل این امر خیلی هم خوب است و مشکلات ناشی از درایورهای قدیمی با به روزرسانی‌ها حل می‌شود. اما اگر به هر دلیلی، نمی‌خواهید که ویندوز 11 به صورت خودکار درایورهای شما را به روزرسانی کند، می‌توانید از روش زیر این رویه را غیر فعال کرده و هر زمان که خواستید به صورت دستی، آن‌ها را به روز کنید.

با غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار درایورها در ویندوز 11 چه اتفاق می‌افتد؟

با انجام این کار، به هیچ وجه تغییری اساسی در ویندوز شما اتفاق نمی‌افتد. تنها باید در نظر بگیرید که ویندوز 11 تا به امروز، تمامی درایورهای شما را به صورت خودکار به روزرسانی می‌کرده و از این به بعد باید برای این کار، نسخه‌های درایورها را به صورت دستی چک کرده و اقدام به دانلود درایور جدید کنید.

البته از طرفی، درایورهای تست نشده که ممکن است شما را دچار مشکل کنند، بدون این که بدانید، نصب نمی‌شوند. این را هم در نظر بگیرید که هر زمان که بخواهید، می‌توانید، دوباره قابلیت به روزرسانی خودکار درایورها را روشن کنید.

غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار درایورها از تنظیمات

به راحتی این امکان را دارید تا از طریق تنظیمات، به روزرسانی خودکار درایورهای را غیر فعال کنید. برای این کار از منو استارت یا با زدن کلیدهای  Windows + I تنظیمات یا همان Settings را اجرا کنید.

حالا باید از منو سمت چپ، System را انتخاب کرده و سپس در پایین صفحه همان طور که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم، روی About کلیک کنید.

تنظیمات مربوط به دانلود خودکار به روزرسانی‌ها در صفحه اصلی تنظیمات وجود ندارد و برای دسترسی به آن باید روی Advanced System Settings که در عکس زیر مشخص شده بزنید.

یک پنجره جدید به نام System Properties باز خواهد شد. در بالای این پنجره ابتدا به برگه Hardware رفته و سپس گزینه‌ی Device Installation Settings را انتخاب کنید.

همان طور که می‌بینید، در این بخش به صورت خودکار، گزینه‌ی Yes انتخاب شده که شما باید آن را به No (your device might not work as expected) تغییر دهید و سپس Sve Changes را بزنید. همچنین هر زمان که بخواهید این تنظیمات را به حالت اول برگردانید، باید به همین مسیر رفته و دوباره تنظیمات را به Yes برگردانید.

در نهایت Ok را زده تا تنظیمات جدید ذخیره شوند. در نظر داشته باشید که باید اکانت شما دسترسی ادمین داشته باشید تا بتوانید، تغییرات را در این تنظیمات اعمال نمایید.

غیر فعال کردن به روزرسانی خودکار درایورها از  Group Policy Editor

راه سخت‌تر برای غیر فعال کردن به روزرسانی خودکار از طریق Group Policy Editor است که پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان به سراغش نروید. اما اگر می‌دانید که این تنظیمات به چه صورت انجام می‌شود، کلیدهای Windows + S را زده و در بخش جستجو gpedit.msc را تایپ و با زدن اینتر اجرا کنید.

در این بخش، پوشه‌های زیادی را می‌بینید که در زیرشاخه‌های تو در تو قرار دارند و شما باید از مسیر مشخص شده به تنظیمات مرتبط برسید. مسیری که باید طی کنید در پایین به صورت کامل مشخص شده:

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update > Manage updates offered from Windows Update

وقتی روی پوشه Manage updates offered from Windows Update دبل کلیک می‌کنید، در پنجره‌ی سمت راست، باید تصویری مثل عکس زیر مشاهده کنید.

روی فایل  Do not include drivers with Windows Updates کلیک راست کرده و از منو Edit را انتخاب نمایید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، همچون نمونه‌ای که در عکس زیر توضیح داده شده، Enabled را انتخاب کنید و از پایین صفحه ابتدا روی Apply و سپس روی OK کلیک نمایید.

همچون گزینه‌ی قبلی، شما می‌توانید، همیشه به این مسیر برگشته و تنظیمات را به حالت قبلی برگردانید. مزیت استفاده از Group Policy Editor این است که به جای تغییر تنظیمات کلی، یک تنظیم مشخص برای به روزرسانی خودکار درایورها را تنها غیر فعال می‌کند. تنها باید مراقب باشید، که هیچ کدام از دیگر تنظیمات Group Policy Editor را به اشتباه تغییر ندهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *