باز کردن چندین و چند برنامه در ویندوز، باعث می‌شود، پنجره‌های متعددی را در صفحه باز داشته باشید و سوییچ کردن بین آن‌ها کار را برایتان سخت کند. خوشبختانه برنامه‌ی Groupy به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها را گروه ‌بندی کرده و به صورت برگه‌های مختلف در یک پنجره نمایش دهد.

این برنامه در نسخه اول نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته بود اما نسخه دوم Groupy قابلیت‌های متنوع و عملکردی عالی اضافه شده که قصد داریم در نوشته امروز به مرور آن‌ها بپردازیم.

قابلیت‌های Groupy 2

این ابزار قدرتمند را شرکت Stardock تولید کرده که قبلا از آن، ابزار محبوب Start11‌ و چندین محصول دیگر را دیده‌ایم. نسخه اول Groupy برای ویندوز 7 و 8 و 10 و در سال 2018 ارائه شده بود و از همان ابتدا به واسطه‌ی مجتمع کردن برنامه‌ها در یک پنجره، برای کسانی که برنامه‌های متعددی در محیط ویندوز باز می‌کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفت و البته در زمان خود، تنها ابزاری بود که چنین قابلیتی را به ویندوز اضافه می‌کرد.

کارکرد Groupy بسیار ساده سات، شما برنامه‌های مختلف را به جای این که در پنجره‌های متنوع باز کنید، در قالب یک پنجره باز خواهید کرد. برای مثال، می‌بینید که در عکس زیر، چند برنامه باز است که شما می‌توانید بین آن‌ها، تنها با رفتن به برگه‌ی مورد نظر، سوییچ کنید.

البته نسخه جدید چند قابلیت تازه را نیز به Groupy‌ آورده و تنها قابلیت اجرا در ویندوز 11 را ندارد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه، ذخیره کردن گروهی از برنامه‌ها در لیست است و شما می‌توانید، هر بار این برنامه‌ها را یک جا اجرا نمایید. همچنین لیست مورد نظر را می‌توانید در تسک بار هم پین کنید و با زدن روی آیکون مورد نظر، برنامه‌هایی که ذخیره کرده‌اید در قالب یک پنجره برایتان باز خواهند شد.

همچنین قابلیتی به نام Accents به برنامه اضافه شده که به شما اجازه می‌دهد تا برگه‌ها را به رنگ‌های مختلف در بیاورید و بتوانید، برنامه‌ها را به صورت دسته‌ای از هم جدا نمایید. این مورد، مخصوصا برای آن‌هایی که برنامه‌های متعدد در حوزه ای کاری مختلف را به صورت یکجا اجرا می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر از نکات بسیار خوب در مورد نسخه دوم Groupy‌ ظاهر برنامه‌ بوده که به شکل فایل اکسپلورر ویندوز 11 در آمده و وقتی آن را در محیط ویندوز باز می‌کنید، فضای Groupy‌ با دیگر بخش‌های ویندوز کاملا همخوان خواهد بود. در کل از نظر محیط کاربری، ابزارهای قدیمی و جدید و ساده شدن کار با Groupy‌‌، این نسخه پیشرفت محسوسی نسبت به نسخه قدیمی دارد.‌

لیست کامل قابلیت‌های جدید Groupy‌

  • اضافه شدن قابلیت جدید Mica-effect برای تمرکز بر روی پنجره‌ای خاص در محیط ویندوز
  • اضافه شدن برگه جدید با زدن کلیدهای Cntrl+N
  • رابط کاربری با ظاهر جدید و همچنین امکان تغییر در بعضی از پارامترهای ظاهری برنامه
  • منو کرکره‌ای جدید برای دسته‌بندی راحت‌تر برنامه‌ها
  • آیکون جدید برای باز شدن منو سمت چپ برنامه برای مدیریت بهتر برنامه‌ها
  • تغییر جزیی متعدد در رابط کاربری

دانلود و قیمت Groupy 2

شما می‌توانید Groupy 2 را از این آدرس تهیه کنید اما متاسفانه این ابزار، رایگان نیست و قیمت آن 9.99 دلار است. البته در بیشتر مواقع سایت رسمی Stardock روی این محصول تخفیف گذاشته و آن را با قیمت 6.99 دلار به فروش می‌رساند. همچنین، برخلاف اکثر برنامه‌های امروزی، شما حق اشتراک پرداخت نمی‌کنید، بلکه با یک بار پرداخت، می‌توانید همیشه از این برنامه استفاده کنید. همچنین با یک بار خرید، امکان نصب برنامه تا 5 دستگاه را خواهید داشت که با این اوصاف، قیمت این محصول، اصلا بالا به نظر نمی‌آید!

اگر هم می‌خواهید برنامه را برای یک دوره یک هفته‌ای آزمایش کنید، نیازی به پرداخت پول نیست و در سایت رسمی، می‌توانید آن را دانلود کنید و بعد از این که از قابلیت‌های آن مطمئن شدید، مبلغ گفته شده را پرداخت نمایید.

برنامه‌های مشابه  Groupy

مسلما Groupy در زمینه کاری خود از برنامه‌های دیگر بسیار بهتر است، اما هستند برخی برنامه‌ها که قابلیت‌های این چنینی را به محیط ویندوز می‌آورند. TidyTabs یکی از این برنامه‌هاست که به وسیله‌ی آن نیز می‌توانید برنامه‌ها را در چند برگه در محیط یک ویندوز باز کنید. این برنامه یک دوره آزمایشی دارد و سپس برای استفاده طولانی مدت باید مبلغی را برایش پرداخت کنید.

اما تنها گزینه کاملا رایگان که به صورت کد باز نیز طراحی شده، QTTabBar است که مستقیما برگه‌ها را به خود فایل اکسپلورر می‌آورد. این برنامه در نسخه‌ی قبلی ویندوز بسیار محبوب بوده اما هنوز چیزی برای ویندوز 11 ارائه نکرده است و با توجه به این که برگه‌ها به صورت داخلی برای ویندوز 11 عرضه شده‌اند و این برنامه نیز ابزارهای بیشتری مثل Groupy ارائه نمی‌کند، می‌توان آن را تنها برای ویندوز 7، 8 و 10 پیشنهاد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *