ویندوز 11 ابزارهای به روز و بسیار خوبی دارد که شما را از نصب خیلی از نرم‌افزارها بی‌نیاز می‌کند. حتی نسخه جدید نرم افزار (Paint) این قابلیت را دارد تا به وسیله آن بتوانید، پس زمینه تصاویر را حذف کنید و سپس آن را به صورت PNG و بدون پس زمینه ذخیره نمایید. اگر قصد چنین کاری دارید، در ادامه همراه ما باشید تا روش انجام کار را به صورت کامل توضیح دهیم و از بعضی امکانات جالب ویندوز 11 در این زمینه برایتان بگوییم.

حذف پس زمینه به صورت کامل

همان طور که گفتیم، برنامه پینت به شما این امکان را می‌دهد که پس زمینه را در تصاویر مختلف حذف کرده و عکس را با پس زمینه شفاف ذخیره کنید. برای این کار، فایل اکسپلورر را با زدن کلیدهای Windows+E باز کنید و سپس روی عکسی که می‌خواهید پس زمینه‌اش را حذف نمایید، کلیک راست کرده و از منو Open With گزینه‌ی Paint را انتخاب کنید.

نکته: اگر در این منو گزینه‌ی Paint را مشاهده نکردید، روی Another App زده و از آن‌جا این برنامه را انتخاب کنید.

وقتی پینت باز شد، در بخش Image، روی آیکون حذف پس زمینه که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید.

کمی صبر کنید تا پینت این عملیات را انجام دهد و در نهایت اگر عکس شما دارای طرح های پیچیده نبوده و خیلی با پس زمینه یکی نباشد، نتیجه‌ای مثل عکس زیر را باید دریافت نمایید.

در نهایت می‌توانید از مسیر File روی Save زده و عکس را ذخیره کنید یا این که به Save as بروید و با ذخیره فایل به صورت PNG تصویر را با پس زمینه شفاف روی دستگاه نگه دارید.

به همین سادگی و بدون نصب برنامه‌های سنگینی همچون فتوشاپ، امکان حذف پس زمینه در عکس‌ها را دارید.

حذف پس زمینه بخشی از تصویر

اما یکی از قابلیت‌های جالب پینت جدید، حذف پس زمینه بخشی از تصویر است و به این ترتیب، تمامی بخش‌های عکس تغییر نکرده و تنها جایی که مشخص می‌کنید، ویرایش می‌شود. برای این کار دوباره عکس خود را در پینت باز کنید اما این بار، با انتخاب یکی از ابزارهای انتخاب مثل Rectangle که در زیر می‌بینید، بخشی از عکس را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ابزار، کافی است آن را روی تصویر بکشید تا بخش مورد نظرتان انتخاب شود. سپس دوباره روی آیکون حذف پس زمینه که در بخش زیر مشخص کرده‌ایم کلیک کنید تا پینت به صورت خودکار، پس زمینه آن بخش را حذف کند.

در نهایت، هم می‌توانید عکس را به صورت عادی ذخیره کنید و هم این که آن را به صورت PNG ذخیره کنید تا بخش‌هایی که پس زمینه آن حذف شده‌اند، به صورت شفاف باقی بماند.

جایگزینی پس زمینه با رنگ

همچنین اگر قصد دارید، بخشی که حذف کرده‌اید را با یک رنگ بپوشانید، باز هم در ویندوز 11 نیازی به نصب برنامه‌ای جدید ندارید. اما این بار به جای استفاده از پینت، بعد از این که روی عکس مورد نظرتان کلیک راست کردید، از Open With برنامه‌ی Photos را انتخاب می‌کنیم.

برای ویرایش عکس باید روی آیکونی که در زیر مشخص کرده‌ایم بزنید یا کلیدهای  Ctrl+E را فشار دهید.

در این برنامه هم از ابزارهای پینت استفاده می‌شود و برای پاک کردن پس زمینه نیز، دقیقا باید روی همان آیکون که در زیر مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید.

حالا در پنل سمت راست برنامه، سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. اولی بلور کردن پس زمینه، دومی حذف آن و سومی جایگزینی‌اش با یک رنگ است. روی همان گزینه آخر مثل عکس زیر بزنید.

می‌بینید که بعد از زدن روی Replace پالت رنگی ویندوز برایتان نمایش داده شده و شما می‌توانید، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده یا اگر از کد رنگی آن مطلع هستید، با وارد کردن کد رنگی، آن را انتخاب نمایید. در نهایت کافی‌ست Apply را بزنید تا رنگ مورد نظر جایگزین پس زمینه انتخابی شود.

برای ذخیره کردن عکس در برنامه Photos، در بالای صفحه باید روی Save Options بزنید و از گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. بهترین انتخاب، Save as Copy است که باعث می‌شود، یک نسخه جدید از عکس شما با پس زمینه رنگی ساخته شود و عکس اصلی دست نخورده باقی بماند تا اگر نیاز شد بتوانید به آن نسخه برگردید.

اگر برنامه Photos شما در ویندوز 11، قابلیت‌هایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم را ندارد، حتما به روز نیست. قابلیت‌های گفته شده در نسخه 2023.11110.8002.0 به بعد گنجانده شده. برای به روز رسانی، فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) را باز کرده و از سمت چپ روی Library کلیک کنید.

در لیست برنامه‌های Microsoft Photos را مشاهده خواهید کرد. در جلوی اسم برنامه به جای Open نوشته شده Update که با زدن روی آن، برنامه شما به جدیدترین نسخه به روزرسانی شده و قابلیت‌هایی مثل حذف پس زمینه به آن اضافه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *