بعد از تاخیرهای فراوان، فورتنایت بالاخره چند روز پیش یک ایونت متفاوت به خود دید. اولین ایونت مربوط به داستان بازی بعد از سیاه چاله که به چپتر دو بازی منجر شد. داستان این ایونت مربوط به مایدس رهبر ایجنسی می‌شد که می‌خواست دستگاهی برای هدایت آب و هوا بسازد، اما در نهایت به ساخته شدن یک سونامی بزرگ منجر شد که بخش زیادی از دنیای Fortnite را زیر آب گرفت.

همین تم فصل جدید بازی را شکل داده است، دنیای زیر آب! بخش زیادی از نقشه حالا زیر آب است و چیزهای زیادی به بازی اضافه شده و بعضی چیزها نیز از آن کم شده که در پست امروز به اختصار همه‌ی آنها را به شما خواهیم گفت تا فصل جدید را با دید بازتری شروع کنید.

نقشه جدید بازی فورتنایت

وقتی به نقشه نگاه می‌کنید، می‌بینید که جنوب شرقی نقشه تقریبا دست نخورده باقی مانده اما شمال غربی، غرب و جنوب غربی به کلی زیر آب رفته است. این بخش‌ها، جاهایی هستند که به کلی تغییر کرده و حال و هوای متفاوتی به بازی داده‌اند. این تغییرات آنقدر زیاد هست که نمی‌توان همه را یک به یک مرور کرد اما 4 POI جدید در نقشه وجود دارد که مرور آن‌ها مهم خواهد بود.

The Fortilla:  جایی که تریلر فصل ۳ در آن جریان دارد و زمانی غار کوسه آن‌جا بود. این جا بیشتر شبیه به یک پارک آبی سایبر پانک است که بخش‌های زیادی از آن را آب فراگرفته و ساختمان‌های بلند از آب بیرون زده‌اند.

The Authority: ساختمان اصلی ایجنسی کاملا به دست تیم سایه افتاده و حالا اسمش به The Authority تغییر پیدا کرده است. اطراف آن نیز سد زده‌اند تا داخلش ساخت و ساز کنند. هنوز گاو صندوق سر جایش باقی است و دو مورد از بهترین اسلحه‌های میستیک نیز در این جا پیدا می‌شود. پس اگر قصد فرود در این جا را دارید، مطمئن باشید درگیری شدیدی انتظار شما را می‌کشد.

Catty Corner : شخصیت Meowscles بعد از این که ددپول آن را از کشتی‌اش بیرون کرد، در این گوشه زندگی می‌کرد، اما حالا او در کار ساخت ربات افتاده و پایگاهی مخصوص به خود را دارد. این پایگاه دو بخشی بوده و گاو صندوق آن نیز چیزهای خوبی برای ادامه‌ی بازی در اختیارتان می‌گذارد.

 Rickety Rig : محیط The Rig کاملا از نو باز سازی شده و اسم جدیدی نیز برایش انتخاب کرده‌اند. در این جا گاو صندوقی وجود دارد که همیشه باز است و اگر به آن برسید می‌توانید راحت تجهیزاتش را بردارید.

نکته مهم در مورد نقشه این است که با توجه به جلو رفتن فصل، آب کم کم پایین آمده و جاهایی از نقشه دوباره خشک می‌شوند. پس در جاهای مختلف باید انتظار چیزهای جدیدی داشت. با توجه به تریلر قرار است سواری با ماشین نیز به فورتنایت اضافه شود، اما احتمالا برای این موضوع باید کمی منتظر ماند تا خشکی‌های بیشتری سر از آب بیرون بیاورند.

اسحله‌ها و آیتم‌های جدید

ابتدا باید بدانید که اسلحه‌های میستیک قدیمی دیگر در بازی نیستند و اسلحه‌های جدید میستیک اضافه شده‌اند که در سه جای نقشه همانطور که در عکس زیر می‌بینید، قابل دریافت هستند.

Drum Gun و Glider Gun در The Authority بهترین این اسلحه‌ها هستند. Drum Gun سریع‌تری مسلسل بازی است که البته تغییراتی نسبت به فصل قبل داشته و Glider Gun نیز تنها یک مکنده نیست و حالا با هر بار زدن آن، می‌توانید گلایدر خود را نیز باز کنید که یعنی با داشتن آن بعید است از سقوط در بازی بمیرید.

Shockwave Launcher و Mythic Charge Rifle را از Catty Corner بگیرید. Shockwave Launcher اسلحه جالبی است و هم با آن می‌توانید به حریف خود ضربه زده آن را به طرفی پرت کنید و هم از آن برای پرت کردن خود به جای دیگری استفاده کنید. Mythic Charge Rifle هم شبیه به شاتگان‌های جدید است و با نگه داشت کلید موس و بعد شلیک آن، قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

در آخر اگر به سراغ مندس جدید بازی بروید می‌توانید اسلحه Mythic Burst را از آن بگیرید که مسلسل قدرتمندی است. مهم‌‌تر از آن اما Chug Jug که خون و شیلد شما را در عرض ده ثانیه پر می‌کند و تمام هم نمی‌شود، فقط برای استفاده‌ی مجدد نیاز به شارژ دارد.

شاتگان جدید، مهم‌ترین اسلحه این فصل است که با نگه داشتن کلید موس، قدرت آن افزایش پیدا کرده و سپس باید آن را رها کنید. این اسلحه در سطح‌های مختلف در دسترس شما قرار خواهد گرفت و از طرفی شاتگان پامپی قدیمی از بازی کنار گذاشته شده است.  دیگر خبری از Heavy Snipers در بازی نخواهد بود و اسنایپرهای معمولی به بازی برگشته‌اند. اما بازگشت Hunting Rifle و P90 برای خیلی‌ها جذاب است. شما می‌توانید به وسیله‌ی Chug Splashes خون و شیلد خود و بازیکن‌های اطراف را یک جا پر کنید و میوه‌هایی نیز در بازی گنجانده شده‌اند که برای اضافه کردن خون استفاده خواهند شد.

وسایل نقلیه جدید

چیز جدیدی هنوز به بازی اضافه نشده اما قرار است در ادامه‌ی این فصل، ماشین‌ها به بازی اضافه شوند. البته شما می‌توانید با گرفتن کوسه‌ها، پشت آن‌ها سواری کنید!

دیگر تغییرات بازی

بسیاری از اسلحه‌ها تغییراتی در میزان آسیب زدن پیدا کرده‌اند و همچنین مسلسل‌هایی که سه تیر شلیک می‌کردند، حالا دو تیر شلیک می‌کنند اما دقت بیشتری دارند. همچنین گروه‌هایی در بازی وجود دارند که از آسمان به صورت اتفاقی در جاهای مختلف نقشه ظاهر می‌شوند که با کشتن آن‌ها تجهیزات خوبی به دست خواهید آورد.

نکته آخر در مورد بتل پس است که به غیر از اسکین‌های جدید، یک اسکین آکوامن در بازی گنجانده شده و همچنین شما می‌توانید با خرید بتل پس، یک چتر مخصوص به خود طراحی کرده و در بازی از آن استفاده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *