اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID هنوز به بازار نرسیده شایعاتی در خصوص کاربری‌های احتمالی این فناوری در محصولات دیگر اپل به گوش می‌رسد. MacRumors و ۹to5Mac گزارش می‌دهند تحلیل‌گر KGI Securities یعنی Ming-Chi Kuo در اظهار نظری تازه پیش‌بینی کرده است مدل‌های آینده‌ی آیپد پرو که سال میلادی پیش رو عرضه می‌شوند، به دوربین‌های تشخیص عمق و فناوری Face ID اپل مجهز خواهند بود.

به گزارش TheVerge، این تمام آن چیزی است که تا کنون از آن صحبت شده. از آنجایی که برای چنین پیش‌بینی‌هایی هنوز خیلی زود است، شاید بهتر باشد اظهار نظر Kuo را با کمی تردید نگاه کنیم؛ به‌خصوص که هنوز اولین دوربین‌های Face ID به طور گسترده مورد استفاده‌ی کاربران قرار نگرفته‌اند و اپل هنوز از واکنش احتمالی مشتریان به این فناوری آگاهی ندارد.

اما اگر چنین احتمالی حقیقت داشته باشد، اپل می‌تواند به دو شکل فناوری Face ID خود را روی آیپد پرو به‌کار بگیرد: یکی اینکه دوربین را روی حاشیه‌ی بالایی آیپد و در کنار دوربین سلفی جای دهد، و دیگری اینکه ممکن است شاهد بازطراحی آیپد پرو با شکل و شمایل آیفون X باشیم که البته احتمالش کمتر است.

اپل همین حالا نیز با مدل ۱۰.۵ اینچی که امسال عرضه شد تغییرات اندکی در طراحی آیپد ایجاد کرده و احتمالاً طراحی تبلتی بدون حاشیه، فرایندی کند و پرهزینه خواهد بود. اما در هر صورت این سوال نیز مطرح می‌شود که چه بر سر Touch ID خواهد آمد: آیا جایگزین خواهد شد یا اپل قصد دارد هر دو گزینه‌ی احراز هویت را در مدل‌های تازه‌ی خود حفظ کند؟

به نظر می‌رسد Kuo این را نیز پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۸ آیفون‌های بیشتری ممکن است به Face ID مجهز شوند؛ اظهار نظری که با ابهام همراه است. او پیش‌تر نوشته بود اگر فناوری Face ID در سال جاری با موفقیت همراه شود، آیفون‌‌های ۲۰۱۸ (یعنی مدل‌های غیر از X) به این فناوری مجهز خواهند شد. اظهار نظر تازه‌ی او نیز همین موضوع را تایید می‌کند، اما مشخص نیست وی این گفته‌ها را بر اساس اطلاعات تازه ابراز کرده یا صرفاً به تکرار گفته‌های ماه پیش خود پرداخته است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *