البته که گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های گسترده‌ای دارند، اما سیستم عامل آیفون یک سری امکانات به خصوص دارد که دقیقا مثل آن‌ها را در اندروید پیدا نمی‌کنید. اگر برایتان سوال پیش آمده که این قابلیت‌ها کدام‌ها هستند، نوشته‌ی امروز ما در پرشین تولز را دنبال کنید.

برترین قابلیت های iOS که اندروید هیچ کدام آن ها را ندارد

FaceTime

شاید هیچ کدام از ویژگی‌های iOS که در اندروید وجود ندارد، به اندازه FaceTime مهم نباشند. فیس تایم در واقع یک سرویس تماس ویدیویی است که تنها در محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد و مک در دسترس بوده و کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند از طریق FaceTime با هم به گفتگوی تصویری بپردازند. البته کاربران اندرویدی با دریافت دعوتنامه، امکان شرکت در گفتگوی تصویری را دارند اما نمی‌توانند، FaceTime را نصب کرده و تماسی را خود شروع کنند. البته با وجود چندین و چند پیام رسان مختلف که امکان گفتگوی تصویری را در خود دارند، خیلی جای خالی FaceTime در اندروید حس نمی‌شود.

FaceTime

AirPlay

AirPlay یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS است که هنوز در اندروید وجود ندارد و با توجه به این که این قابلیت، توسط خود اپل توسعه داده شده، بعید است به این زودی‌ها نمونه‌اش را در اندروید ببینید. AirPlay به شما امکان استریم موسیقی و ویدیو به صورت بی‌سیم را می‌دهد. با این حال، اگر کاربر اندروید هستید، برنامه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که با نصب آن‌ها، ویژگی این چنینی را برای گوشی خود مهیا کنید.

AirPlay

iMessage

یکی از دلایلی که کاربران سیستم عامل iOS دوست ندارند به گوشی اندرویدی سوییچ کنند، امکان iMessage است. اگر در جمع دوستانی باشید که اکثرا دارای آیفون هستند، احتمالا همه از iMessage و گروه‌های آن برای گفتگو استفاده کرده و از FaceTime برای گفتگوی تصویری استفاده می‌کنند. البته iMessage به واسطه‌ی وجود پیام‌رسان‌های متعدد دیگر نفوذ ویژه‌ی خود را از دست داده با این حال، همچون FaceTime یک ابزار اختصاصی برای کاربران محصولات اپل به حساب می‌آید.

iMessage

Live Text

وقتی اپل اولین بار از Live Text در iOS 15 رونمایی کرد، خیلی از کاربران متذکر شدند که این قابلیت قبلا در Google Lens وجود داشته است. اما اپل یک گام فراتر گذاشت و Google Lens را برای ویدیو عرضه کرد. به این ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، نوشته‌های درون فیلم را هم مثل عکس استخراج کنید! البته پر واضح است که چنین قابلیتی برای زبان انگلیسی در دسترس است. این را هم فراموش نکنید که برای استفاده از قابلیت Live Text باید حداقل آیفون XS، XR یا جدیدتر داشته باشید.

Live Text

Visual Lookup

Visual Lookup هم از آن دست قابلیت‌هایی است که مثالش را می‌‌توان در Google Lens دید اما به طور اختصاصی چیزی مثل این در خود اندروید نیست. قابلیتی که به صورت خودکار می‌تواند، المان‌های عکس را تشخیص داده و اطلاعاتی از آن‌ها دهد. در iOS 16 ، Visual Lookup امکان حذف اشیا از عکس را هم در اختیار شما می‌گذارد. به طور کلی Visual Lookup قابلیت‌های گسترده‌ای دارد که پیشنهاد می‌‌کنیم، حتما از آن استفاده کنید.

Visual Lookup

Check In

Check In یک قابلیت پنهان در iMessage است که در نسخه 17 سیستم عامل iOS ارائه شده. Check In قابلیت اتصال به گجت‌های پوشیدنی را داشته و بیشتر در زمینه‌ی امنیت در سفر به دردتان می‌خورد. شما می‌توانید در این بخش، برای هر کس موقعیت مکانی یا زمان بندی رسیدن به جایی را لحاظ کنید و وقتی به مقصد رسیدید، به صورت خودکار پیغامی مبنی بر رسیدن شما در آن بخش ارسال می‌شود. در غیر این صورت بعد از 15 دقیقه تاخیر، کاربر مقابل از نرسیدن شما به مقصد با خبر خواهد شد.

Check In

NameDrop

یکی از دیگر از قابلیت‌های جالب iOS 17  که در واقع افزونه‌ای برای AirDrop به شمار می‌رود. با استفاده از NameDrop‌ بدون رفتن به منوهای تو در تو با نزدیک کردن دو گوشی، می‌توانید، اطلاعات تماس خود را با کاربر دیگری که دارای آیفون است، به اشتراک بگذارید. کافی‌ست دو آیفون را از بالا به هم نزدیک کنید و منتظر بمانید تا انیمیشن مربوط به NameDrop انجام شود و سپس اطلاعات تماس دو نفر، در گوشی دیگری ذخیره خواهد شد.

NameDrop

چک کردن سلامت باتری

و اما در آخر به یکی از بهترین قابلیت‌های iOS باید اشاره کنیم و آن چک کردن سلامت باتری است. چیزی که در منو خود گوشی‌ها و تبلت‌های اپل وجود دارد و کاربرهای اندرویدی باید دردسر زیادی برایش بکشند. کافی است در تنظیمات، به منو مورد نظر بروید تا همان جا سلامت باتری برای شما تخمین زده شود.

چک کردن سلامت باتری در آیفون

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *