پیام‌رسان فیسبوک طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد اما در ایران آنگونه که باید مورد توجه کاربران قرار نگرفته است. به همین خاطر بر آن شدیم تا از امکانات خیلی خوبی که پیام رسان فیسبوک دارد برای شما بگوییم و بعضی قابلیت‌های نهان آن را نیز به شما معرفی کنیم.

تماس صوتی و تصویری

پیام رسان فیسبوک دیگر تنها برای پیغام‌های متنی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و از آن می‌توانید برای تماس‌های صوتی و تصویری با دیگر کاربران استفاده کنید. همچنین قابلیت‌هایی از قبیل ارسال پیغام صوتی نیز در این برنامه گنجانده شده است.

اشتراک گذاری لوکیشین

همچون دیگر پیام‌رسان‌های مدرن، در فیسبوک نیز امکان اشتراک گذاری لوکیشین برای کاربران در نظر گرفته شده است. شما با لمس آیکون این قابلیت به نقشه برده خواهید شد تا محل خود را اعلام کنید.

اضافه کردن اسم مستعار در پیام‌رسان فیسبوک

اگر از کاربران پیام‌رسان فیسبوک باشید، احتمالا دیده‌اید که بعضی دوستان شما با یک اسم مستعار دیگر در این برنامه نمایش داده می‌شوند که کاملا با اسم اصلی آن‌ها در خود سایت فیسبوک متفاوت است. به این خاطر که شما می‌توانید در پیام‌رسان یک اسم مستعار برای خود در نظر بگیرید تا در لیست این برنامه به آن اسم نمایش داده شوید. البته با لمس اسم هر فرد شما می‌توانید در مشخصات آن کاربر، اسم وی را بر روی سایت ببینید تا یک موقع به نفر اشتباهی پیامی ارسال نکنید!

استفاده از گیف و استیکر

فیسبوک تعداد زیادی استیکر در خود دارد که در استایل‌های مختلف تهیه دیده شده و شما می‌توانید از آن‌ها در گفتگوهای خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید یک لیست از استیکرهای محبوب خود بسازید و آن‌ها را در دسترس قرار دهید. همچون با توجه به این که در این پیام‌رسان، ابزار Giphy گنجانده شده، دنیایی از گیف‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز برای هر کاربری که خواستید ارسال کنید.

گفتگوی گروهی

یکی دیگر از قابلیت‌های پیام‌رسان فیسبوک که در برنامه‌هایی همچون تلگرام وجود داشته و دارد ، گفتگوهای گروهی است. شما می‌توانید چند کاربر را در گروهی اضافه کرده و با هم به گفتگو بپردازید. در این گروه‌های امکان ارسال صوت و تصویر و فیلم نیز وجود دارد.

تغییر رنگ صفحه گفتگوهای کاربران مختلف

شما می‌توانید برای گفتگوهای مختلف، تم رنگی در نظر بگیرید که تنوع خوبی در صفحه‌ی پیام رسان شما خواهد بود.

امکان دریافت پیغام از کاربرانی که در لیست دوستان شما نیستند

به صورت پیش فرض شما تنها پیغام‌هایی که از طرف دوستان شما ارسال می‌شود را می‌توانید مشاهده کنید و باقی پیغام‌ها به صورت درخواست آغاز گفتگو برای شما ارسال می‌شود که اگر تایید کنید، پیام برای شما نمایش داده شده و شما نیز می‌توانید جواب دهید. شما می‌توانید از بخش Settings >  Message Requests تنظیمات این بخش را تغییر دهید.

عدم نمایش پیش نمایش پیغام‌ها

یک گزینه‌ی لازم برای حفظ حریم شخصی که شما می‌توانید از بخش Notification Previews پیام‌رسان فیسبوک آن را تغییر دهید. به این ترتیب پیغام‌هایی که برای شما ارسال می‌شود دیگر به صورت پیش نمایش در هیچ بخشی از گوشی از جمله در بخش نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده نخواهد شد.

گرفتن عکس در پیام‌رسان

همانطور که گفتیم، شما امکان ارسال انواع فایل‌های چند رسانه‌ای را در پیام‌رسان فیسبوک دارید، همچنین شما می‌توانید در همان پیام رسان برنامه‌ی دوربین را باز کرده، سلفی بگیرید یا از دوربین پشتی گوشی استفاده کرده و هر عکسی که خواستید را ثبت و برای دوستان خود ارسال نمایید.

کشیدن طرح روی عکس

همچنین برای این که بتوانید به چیزی در عکس اشاره کنید یا نکته‌ای را اعلام نمایید، می‌توانید روی عکس طرحی کشیده، بخشی را پاک کنید یا حتی روی آن استیکر اضافه کنید و سپس برای دوستان خود یا در گروه‌ها ارسال نمایید.

بازی بسکتبال در پیام‌رسان

برای این کار کافی است در گفتگوی خود با دوستتان، ایموجی بسکتبال را ارسال کنید. سپس روی ایموجی بزنید و با سوییپ کردن سعی کنید توپ را وارد سبد کنید. هر زمان که توپ شما وارد سبد نشد از بازی بیرون خواهید رفت!

البته ابزارهایی برای احراز هویت یا پرداخت پول و چند قابلیت دیگر نیز در پیام‌رسان فیسبوک وجود دارد که به کار کاربران ایرانی نمی‌آید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *