دو چیز بسیار عالی در مورد Pixelbook جدید گوگل وجود دارد. اول کیبورد این لپتاپ است که تایپ با آن سریع و لذت بخش بوده و در عین حال بی‌صدا و آرام زیر دستتان کار می‌کند. دوم باتری بسیار خوب آن است که به نظر از باقی لپتاپ‌های این رنج که از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری دارد.

این دو مورد بسیار عالی هستند، اما نکات خوب بیشتری در مورد Pixelbook Go وجود دار، چیزهایی مثل سادگی، طراحی به دور از تجمل، اسپیکرهای عالی و ترک پدش. مدلی که در این نوشته مورد ارزیابی قرار گرفته دارای پردازنده Intel Core i5 سری Y است و با توجه به عملکردی که از آن دیدیم، دوست داریم این گزینه را به عنوان بهترین کروم بوک بازار به شما معرفی نماییم. اما همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که به قیمت می‌رسید. قیمت این لپتاپ از ۶۴۹ دلار آغاز و تا ۸۴۹ دلار پیش می‌رود که در بهترین شرایط حداقل ۱۰۰ دلار در مدل‌های مختلف با لپتاپ‌های مشابه کروم بوک گران‌تر است. اما این هزینه را برای چه باید پرداخت کنید؟ سادگی!

امتیازی که سایت Verge به این لپتاپ داده: ۷٫۵ از ۱۰

نکات مثبت:

·         کیبورد بسیار عالی

·         باتری خیلی خوب

·         طراحی ساده، زیبا و کاربردی

نکات منفی:

·         نسبت به نمونه‌های مشابه گران‌تر

·         بدون درگاه microSD

 

 

این دستگاه در چند رنگ عرضه می‌شود و طراحی مینی‌مالیستی زیبایی دارد. مدلی که ما ارزیابی کرده‌ایم، مشکی بوده و یکی از رنگ‌هایی که برای Pixelbook Go عرضه می‌شود را گوگل “صورتی نیست” می‌نامد که در واقع یک صورتی بسیار کم‌رنگ است. مونیتور ۱۳٫۳ اینچی دارد و وزن آن حدود یک کیلوگرم خواهد بود. در واقع بخشی از پولی که شما دارید می‌دهید، مربوط به بدنه‌ی نازک و بسیار سبک آن است که بسیار مرغوب بوده و تا حد زیادی خش نم‌افتد.

تمامی بدنه در اطراف به شکل جذابی مورب است، این منحنی‌ها نه آنقدر زیاد است که توی ذوق بزند و آنقدر کم که در نهایت گوشه‌هایش تیز به نظر بیاید. کیبورد مورد استفاده از این لپتاپ داری نور پس زمینه هستند و اسپیکرها نسبت به این اندازه لپتاپ و قیمتی که دارد، بسیار خوب به نظر می‌آیند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، کیبورد مورد استفاده در  Pixelbook Go بسیار عالی و کم صداست. در واقع کیبوردهای بسیار خوبی که در Pixelbook قبلی دیده‌اید نیز به این اندازه خوب نیستند و واقعا احساس بسیار خوبی خواهید داشت وقتی با آن به تایپ مشغولید.

ترک پد زیر کیبورد نسبتا بزرگ است اما نه به آن اندازه بزرگ که در لپتاپ‌های جدید می‌بینید، همچنین مثل مدل قبلی تا زیر بدنه کشیده نشده و مقداری از پایین فاصله دارد که این باعث می‌شود تا حدی از کلیک‌های ناخواسته جلوگیری کنید. مونیتور این لپتاپ نمی‌چرخد و البته به پشت بر نمی‌گردد تا شما بتوانید از حالت تبلت سیستم عامل کروم استفاده کنید. هر چند Chrome OS در حالت تبلت خیلی هم خوب نیست، با این حال این قابلیت خیلی می‌توانست به کاربران کمک کند.

۳ مدل از ۴ حالت سخت افزاری Pixelbook Go با مانیتورهای LCD با نسبت تصویر ۱۶:۹ و کیفیت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ارائه می‌شوند که نمی‌توان به هیچ وجه از آن ایرادی گرفت، مخصوصا این که از نظر روشنایی عملکرد بسیار خوبی دارد.

همه‌ی مدل‌ها بدون فن هستند چون از پردازنده‌های نسل ۸ سری Y در آن‌ها استفاده شده است. این تصمیم که از پردازنده‌های نسبتا قدیمی‌تر در این مدل‌ها استفاده شده، به خاطر پاین آوردن قیمت محصول است، در نهایت شما مشکلی در سرعت دستگاه حس نخواهد کرد. مدل‌های Core i5 با ۸ گیگ رم بسیار خوب کار می‌کنند و به راحتی از پس کارهای روزمره و حتی بعضی کارهای گرافیکی بر می‌آیند.

همچنین گفتیم که باتری Pixelbook Go نیز بسیار عالی است و خود گوگل مدعی دوام ۱۲ ساعتی آن است، اما حداقل برای رسیدن به ۸ ساعت کار با دستگاه هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین این دستگاه را می‌توانید از طریق درگاه USB-C شارژ کنید و برای رسیدن از شارژ ۰ به ۳۵ درصد، چیزی حدود نیم ساعت زمان لازم دارید. همچنین این پرت می‌تواند برای کارهای روزمره از جمله اتصال فلش مموری و خروجی تصویر نیز مورد استاده قرار گیرد، اما متاسفانه این دستگاه از Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی‌کند.

در نهایت تصمیم گیری در مورد Pixelbook Go سخت است. این دستگاه اگر چه قیمتش را با کیفیتی که دارد توجیه می‌کند (در مدل‌های متوسط به بالا)، با این حال برای یک لپتاپ با سیستم عامل کروم کمی گران به نظر می‌رسد. برای مثال شما می‌توانید دستگاه بسیار خوبی مثل Asus Chromebook Flip C434 با قیمت پایین‌تری تهیه کنید، اما در نهایت نمی‌توان از طراحی زیبای این لپتاپ گذشت و تنها تصمیم گیری آن را باید به سلیقه استفاده کننده محول کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *