Xbox از همان ابتدای فعالیت خود، بسیار سعی داشت تا تنها به عنوان یک کنسول بازی شناخته نشود و در نسخه‌های جدید آن، در کنار اجرای قوی بازی‌هایی با گرافیک بالا، به عنوان یک مرکز سرگرمی نیز شناخته می‌شود که امکان نمایش انواع فایل‌های چند رسانه‌ای، گفتگوی متنی و صوتی و خیلی کاربردهای دیگر را نیز دارد.

یکی از قابلیت‌های مهم Xbox امکان لینک کردن شبکه‌های اجتماعی برای تجربه استفاده بهتر از این کنسول است. اگر شما یکی از مدل‌های Xbox One یا Series X|S را دارید، می‌توانید با لینک کردن شبکه‌های اجتماعی‌تان با کنسول بازی که دارید، از ویژگی‌های بسیار خوب این کار بهره ببرید.

چرا باید شبکه‌های اجتماعی خود را با اکانت  Xbox لینک کنید

برای استفاده از بعضی قابلیت‌ها، ممکن است که کنسول از شما بخواهد تا شبکه‌های اجتماعی خود را با اکانت مایکروسافت که روی Xbox اضافه کرده‌اید، لینک کرده تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. این قابلیت‌ها عموما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید در کنار اکانت شبکه‌ی اجتماعی شما کار کنند و به همین خاطر چنین درخواستی از شما می‌شود.

برای مثال، قابلیت اشتراک گذاری روی توییچ یا استریم کردن مستقیم روی این پلت‌فرم، دقیقا یکی از موارد استفاده از لینک شبکه‌های اجتماعی به Xbox است و برای این کار، حتما باید اکانت توییچ خود را با Xbox لینک کنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

مثال دیگر، استفاده از دیسکورد، مستقیما در Xbox است که برای این کار نیز باید اکانت مربوط به این سایت را با Xbox و اکانت مایکروسافت خود لینک کنید. دیگر شبکه‌های اجتماعی که امکان لینک کردن آن‌ها با Xbox و استفاده از خدماتشان را دارید، به شرح زیر هستند:

  • فیسبوک: با این کار لیستی از دوستانتان که دارای Xbox هستند و می‌توانید با آن‌ها بازی کنید، به شما نمایش داده می‌شوند
  • ردیت: اکانت ادیت شما در پروفایل Xbox نشان داده شده و کاربران می‌توانند از این طریق به ردیت شما بروند
  • استیم: شما می‌توانید دوستان خود در استیم که اکانت لینک شده روی Xbox دارند را بر روی کنسول ببینید
  • توییتر: امکان اشتراک گذاری ویدیو و اسکرین شات، مستقیما بر روی اکانت توییتر برایتان فعال خواهد شد

البته پر واضح است که هر کدام از این اکانت‌ها را می‌توانید به صورت جداگانه لینک کنید و از قابلیت‌های هر کدام بهره ببرید.

آموزش لینک کردن شبکه‌های اجتماعی با Xbox

حالا که به اهمیت این کار پی برده‌اید، بهتر است شروع به کار کنیم. در ابتدا روی دکمه Xbox بزنید و به Profile & system بروید و از آن‌جا روی Settings بزنید.

حالا اگر در منو سمت چپ، به برگه Account بروید، می‌توانید لیستی از شبکه‌های اجتماعی که امکان لینک کردن آن‌ها با  Xbox وجود دارد را ببینید. روی شبکه اجتماعی مورد نظر خود بزنید.

کنسول صفحه‌ی ورود به آن شبکه اجتماعی را به شما نشان می‌دهد که شما باید با وارد کردن نام کاربری و پسورد به آن ورود کنید تا به صورت خودکار روند لینک شدن انجام شود.

بعد از انجام این کار، شبکه اجتماعی مورد نظر در واقع با اکانت مایکروسافت شما لینک می‌شود. این روند را برای دیگر شبکه‌هایی که اکانت دارید، دوباره تکرار کنید. نکته دیگر این که، هر زمان که خواستید، می‌توانید آن‌ها را از حالت لینک خارج کنید. کافی‌ست دوباره از همین مسیر، به مکان مورد نظر در منو رفته و روی شبکه اجتماعی مورد نظرتان بزنید را  آن بیرون بیایید. البته با این کار دیگر قابلیت‌های گفته شده در دسترستان نخواهد بود و کاربرانی که از آن طریق با آن‌ها در ارتباط بودید نیز از لیست شما حذف می‌شوند.

از امکانات شبکه‌های اجتماعی Xbox استفاده کنید

امکانات زیادی در Xbox کار گذاشته شده تا از آن‌ها برای ارتباط با دیگر کاربران استفاده کنید و وقتی هم که شبکه‌های اجتماعی خود را به این کنسول لینک می‌کنید، کاربردهای آن‌ها افزایش پیدا کرده دایره دوستانتان بر روی Xbox گسترده‌تر می‌شود.

هر چقدر هم دایره دوستانتان بزرگ‌تر شود، نفرات بیشتری برای انجام بازی‌های آنلاین و همچنین تبادل نظر درباره عناوین مختلف خواهید داشت و هیچ وقت لنگ نفر برای انجام کوئست یا انجام بازی‌های کو-آپ نمی‌مانید. در نظر بگیرید که نسخه‌های جدید Xbox، کاربردها و قابلیت‌های مختلفی دارند و بهتر است تا با آن‌ها آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از کنسول گران قیمت خود داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *