در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم تا اگر نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، بتوانید راحت‌تر فروشگاه‌ساز خود را انتخاب کنید.

قابلیت نمایش نظرات مشتریان در سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند، نمایش نظرات مشتریان در سایت است. از کاربران خود بخواهید نظرات خود را بر اساس تجربه خریدشان به شما بگویند تا بتوانید آن را در سایت در معرض نمایش و دید سایر کاربران قرار دهید. اینکار به افزایش اعتماد کاربران و ترغیب آنها برای خرید از فروشگاه آنلاین شما افزایش پیدا می‌کند! از کاربران خود بخواهید نظر خود را درباره خرید از فروشگاه شما (نه صرفا نظر آنها در مورد محصول خاص) برایتان ارسال کنند و بهترین آنها را در صفحه نظرات مشتریان یا صفحه‌اصلی سایت درج کنید؛ بهترین راه‌کار نمایش نظرات مشتریان در بخش‌هایی است که بیشتر در دید کاربران قرار دارند و اینکار سبب می‌شود تا آنها همیشه نظرات جدید مشتریان را مشاهده کنند.

نمایش سریع محصول بدون باز کردن صفحه محصول

یکی از ابزارهایی که کمک زیادی به کاربران می‌کند، قابلیت نمایش سریع محصول بدون باز کردن صفحه محصول است تا بتوانند با اطلاعات کلی آن محصول آشنا شوند. این ابزار به اینصورت عمل می‌کند که اگر کاربر موس خود را بر روی محصول ببرد و بر روی نمایش سریع کلیک کند، می‌تواند اطلاعات کلی محصول شما به کاربر نمایش داده می‌شود و در صورت رضایت وارد صفحه محصول می‌شود!

بنابراین اطلاعاتی که در بخش نمایش سریع محصول درج می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دقت زیادی در آن انجام دهید. تنظیمات این ابزار در بخش تنظیمات پرستاشاپ در دسترس است و به راحتی می‌توانید به این بخش دسترسی کامل داشته باشید. البته می‌توانید این بخش را در صورت کاهش سرعت بارگذاری سایت فروشگاهی خود غیرفعال کنید یا تنها بخش‌های محدودی از محصول را به کاربران نمایش دهید.

 قابلیت درج قوانین فروشگاه خود و تایید آن پیش از سفارش توسط کاربران

قوانین هر سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که بر اساس آن می‌توانید خط مشی و محدودیت‌های خود را به کاربران نمایش دهید. در فروشگاه‌های اینترنتی معمولا قوانین مناسبی درنظر گرفته می‌شود و در آن وظایف کاربران و فروشگاه در قبال یکدیگر درج می‌شود تا با مشکل مواجه نشوند. پرستاشاپ به عنوان یکی از قوی‌ترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید قوانین فروشگاه خود را برای کاربران به صورت کامل درج کنید؛ همچنین هر کاربر پیش از آنکه بخواهد پرداختی انجام دهد باید قوانین را تایید کند.

تایید قوانین به منزله خواندن آن است و در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانید از قوانین درج‌شده پیروی کنید تا مشکلی گریبان‌گیر شما نشود. برای اینکار کافی است وارد بخش تنظیمات قوانین شوید و قوانین را بر اساس نیازها و خط مشی خود وارد کنید تا به کاربران نمایش داده شود. کاربران نیز باید پیش از پرداخت هزینه محصول آن را تایید کند و قطعا مشکل حقوقی برای شما بوجود نخواهد آمد. البته سعی کنید این قوانین را به کمک یک مشاور حقوقی انجام دهید تا از صحت آن اطمینان داشته باشید.

آسان‌ بودن کار با فروشگاه در پرتال کاربران

یکی از مهم‌ترین مواردی که تاثیر زیادی در خرید کاربران دارد، آسان بودن کار با فروشگاه در پرتال کاربران است! این موضوع به این معنی است که کاربران به راحتی می‌توانند محصولات موردنیاز خود را سفارش دهند و تمامی مراحل سفارش محصول واضح است. خودتان را جای کاربرانی که قرار است از شما محصولی تهیه کنند قرار دهید؛ سادگی کار با سیستم به افزایش فروش شما کمک زیادی می‌کند.

ارائه دقیق گزارش حاصل از فروش محصول توسط فروشگاه

در فروشگاه‌های اینترنتی دریافت گزارش فروش دقیق اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در یک فروشگاه هزینه‌های پایه و سود وجود دارد که باید تمامی این موارد به صورت دقیق تحلیل شوند! فرض کنید مدیریت یک فروشگاه را بر عهده دارید که یک سرمایه اولیه برای تهیه محصول را صرف اینکار کرده‌اید؛ هنگامی که این محصولات وارد فروشگاه می‌شود کمی سود بر روی آن قرار می‌گیرد که باید درآمدهای آن تحلیل و تفکیک شوند.

پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید آمار فروش خود را در پنل مدیریت خود دریافت و به صورت کامل تحلیل کنید. هزینه‌های هر فروشگاه را می‌توانید از سرمایه خود بردارید و از آن در جهت هزینه‌های فروشگاه یا تهیه محصول جدید برای فروشگاه استفاده کنید.

وجود ماژول‌های سئو برای انجام سئوی داخلی

سئوی داخلی یک سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و شامل هر آنچه که درون سایت شما قرار می‌گیرد، می‌شود. استفاده از ابزارها و ماژول‌های سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سئوی داخلی سایت خود را تامین کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سئوی داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد، متاتگ‌های سئو است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید در موتورهای جستجو نام نمایشی را مشخص کنید.

پرستاشاپ به عنوان یکی از بهینه‌ترین سیستم‌های مدیریت فروشگاهی ماژول‌هایی را نیز برای استفاده در فروشگاه دارا است که با استفاده از آن به راحتی قادر به بهینه‌سازی و تنظیم متاتگ‌های سئو خواهید بود. این متاتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در کلمات کلیدی دلخواه در موتورهای جستجو شانس حضور پیدا کنید و البته عوامل دیگر نظیر لینک‌سازی، محتوای بهینه و… در این زمینه تاثیر مستقیم و زیادی دارند.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *