همه‌ی کسانی که مدتی طولانی با محیط یک سیستم عامل کار می‌کنند، دوست دارند ظاهر آن را به نوعی تغییر دهند. تغییر ظاهر ویندوز ۱۰ نیز یک تنوع عالی برای کسانی خواهد بود که به صورت مستمر پشت دستگاه می‌نشینند.

ابزارهای متنوعی برای این کار ارائه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به WindowBlinds اشاره کرد، اما ما امروز قصد معرفی  Stardock Curtains که یک ابزار جدید است را داریم.

Stardock Curtains چیست و چطور کار می‌کند؟

Stardock Curtains ابزاری است که شما به وسیله‌ی آن می‌توانید بخش‌های مختلف از ظاهر ویندوز ۱۰ را تغییر دهید. جاهایی از قبیل حاشیه پنجره‌ها، ظاهر دکمه‌ها، نوار ابزار و … . این کار به وسیله‌ی تم‌های مختلفی که در برنامه گنجانده شده یا کاربران به آن اضافه می‌کنند انجام می‌شود. برای مثال شما می‌توانید ظاهر ویندوز ۱۰ را به ویندوز XP تغییر دهید! یا آن را شبیه به نسخه‌های قدیمی مکینتاش کنید یا به کلی یک تم جدید و جالب روی ویندوز ۱۰ امتحان نمایید.

در حال حاضر این برنامه ۹.۹۹ دلار قیمت دارد اما شما می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی آن را به مدت ۳۰ روز و به رایگان امتحان کنید. البته با توجه به مبلغ بالایی که برای این برنامه می‌پردازید، انتظار امکانات اضافی نیز دارید و Stardock Curtains نیز ابزارهای جالبی برای مدیریت دسکتاپ و تغییر آیکون‌ها برایتان به همراه خواهد داشت.

با Stardock Curtains‌ چه تغییراتی می‌توانید در ویندوز ۱۰ ایجاد کنید

کار کردن با Stardock Curtains بسیار ساده است و شما با چند کلیک می‌توانید ظاهر ویندوز ۱۰ را تغییر دهید. تم‌های جالب و زیادی در آن گنجانده شده و بعضی از آن موارد همچون تم آمیگا واقعا خاص و متفاوت هستند.

تمامی استایل‌های با خود یک والپیپر به همراه دارند که وقتی آن‌ها را انتخاب می‌کنید، به عنوان تصویر پس زمینه قرار می‌گیرند. برای مثال تم معروف ویندوز XP با آن عکس معروفی که در پس زمینه داشت، کار خواهد کرد.

برای آن‌هایی که با مکینتاش‌های قدیمی کار کرده‌اند، تم این سیستم عامل می‌تواند یک خاطره‌بازی جذاب به حساب بیاید.

در نسخه کامل برنامه شما می‌توانید تم‌هایی که دیگر کاربران ساخته‌اند را نیز دانلود و نصب کنید. با حوصله کردن و گشتن در میان این تم‌ها به موارد بسیار جذابی می‌رسید که بعضا از تم‌هایی که در خود Curtains هستند نیز جذاب‌تر خواهند بود.

نصب و استفاده

اگر می‌خواهید Curtains را نصب کنید، می‌توانید از این آدرس در سایت Stardock نسخه‌ی آزمایشی آن را امتحان کنید. کار با برنامه بسیار ساده بوده و دقیقا با چند کلیک می‌توانید کار را انجام دهید. این برنامه ظاهر بسیاری از برنامه‌های استاندارد همچون کروم یا ادج را نیز تغییر می‌دهد که به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

در آخر: Curtains یا WindowBlinds

Stardock محصول دیگری هم دارد که کارکردی مشابه داشته و آن را با نام WindowBlinds عرضه می‌کند. اما تفاوت این دو در چیست؟ یکی از مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که پوسته‌هایی که در Curtains ساخته می‌شوند، همگی با امکانات داخلی ویندوز ۱۰ و به وسیله‌ی تغییر در ساختارهای مد تاریک انجام می‌شوند. اما در WindowBlinds با تغییر در ساختار ویندوز، تغییرات بیشتری انجام می‌گیرد. حالا مسئله این جاست که Curtains سبک‌تر بوده و با برنامه‌های بیشتری کار می‌کند، اما تغییرات آن نیز تا حدی محدود هستند. مثلا نوار عنوان تغییری نمی‌کند و بعضی جاها دست نخورده باقی می‌ماند.

تصمیم گیرنده شما خواهید بود که می‌خواهید تمام ارکان ویندوز را تغییر دهید، یا با تغییرات استانداردی که دستکاری در ویندوز ندارند، راحت‌ترید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *