وقتی پای داستان در بازی‌های کامپیوتری به میان می آید، هیچ ژانری نمی‌تواند در مقابل بازی‌های نقش آفرینی یا به قولی RPG قد علم کند. در گذشته بازی‌های خوب نقش آفرینی تنها مختص به کنسول‌ها بودند، اما حالا بازی‌های موبایلی خوبی ارائه شده یا این که بازی‌های کنسولی به گوشی‌های هوشمند پورت شده‌اند.

یک مشکل بزرگ در زمینه‌ی نسل جدید بازی‌های نقش آفرینی موبایلی این است که بخش بسیار زیادی از آن‌ها به صورت آنلاین ارائه شده‌اند. به همین دلیل ما امروز به سراغ بهترین‌های آفلاین رفته‌ایم و قصد معرفی آن‌ها را داریم. بازی‌هایی که بدون صرف اینترنت، می‌توانید از محتوای جذاب و داستان فوق‌العاده‌شان لذت ببرید.

Star Wars: Knights of the Old Republic

این بازی یکی از عناوین فوق‌العاده‌ای بود که در اوایل قرن 21 برای PC و کنسول‌ها عرضه شد و داستان خیلی جذابی از دنیای جنگ ستارگان را روایت می‌کرد.

Star Wars: Knights of the Old Republic

جزییات داستان و مکانیک خیلی خوب بازی باعث شده تا هنوز هم خیلی از علاقه‌مندان به دنیای استاروارز آن را بازی کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این بازی آفلاین را شما هم امتحان کنید. داستان بازی هزاران سال قبل از فیلم‌ را روایت می‌کند و شما تصمیم می‌گیرید که در مسیر خوبی پیش بروید یا این که به ارتش “سیث” ملحق شوید.

Evoland

Evoland یکی از خاص‌ترین بازی‌های نقش آفرینی بر روی موبایل است که این روزها می‌توانید آن را بازی کنید. بازی هم حالت‌های مختلف گرافیکی داشته که از حالت 8 بیتی تا گرافیک سه بعدی را شامل می‌شود و هم از نظر گیم‌پلی تنوع بالای آن از حالت مبارزات عادی تا نوبتی در سبک فاینال فانتزی را در بر می‌گیرد.

Evoland

در طول بازی هم، باید به سراغ سیاه‌چاله‌ها بروید، با عنوان دشمن‌ها مبارزه کنید و پازل‌های مختلف را حل کنید تا به صدها اچیومنت موجود رسیده و آن‌ها را کامل نمایید.  Evoland یک عنوان متفاوت است که همچون یک بازی نقش آفرینی آغاز شده اما شما را به دنیاهای متفاوتی خواهد برد.

Dungeon Quest

عنوان Dungeon Quest یکی از عناوین کلاسیک بازی‌های نقش آفرینی محسوب می‌شود که همیشه نسخه‌های مختلفی از آن برای کنسول‌های متفاوت عرضه شده است.

Dungeon Quest

این بازی که بر اساس داستان زیبا و ارتقا شخصیت‌ها ساخته می‌شود، یک نسخه موبایلی عالی داشته که کاملا به صورت آفلاین قابل بازی هست و شما باید داستان خطی آن را با استفاده از طی کردن ماموریت‌های مختلف پیش بروید. در این بازی اسلحه‌ها و تجهیزات بسیار متنوعی وجود دارد و همچنین یک حیوان نیز همراه خود خواهید داشت.

The Elder Scrolls: Blades

آن‌هایی که اهل بازی‌های نقش آفرینی هستند، حتما اسم The Elder Scrolls را شنیده‌ یا حداقل یکی از عناوین این بازی محبوب را انجام داده‌اند.

The Elder Scrolls: Blades

اما به هر حال اگر به دنبال داستان خوب در کنار یک گرافیک چشم‌نواز روی موبایل هستید، حتما باید سراغ Blades بروید. این بازی عملا برای پلت‌فرم موبایل بزرگ به نظر می‌آید، چون هم داستان طولانی و گرافیک خیلی خوبی دارد و هم این که پیچیدگی‌های گیم‌پلی آن زیاد است. تجهیزات متنوع، سیستم ارتقا بسیار عالی، مراحل فوق‌العاده و ماموریت‌های جانبی متعدد، از دیگر خصوصیات The Elder Scrolls: Blades محسوب می‌شود.

Knights of Pen & Paper 2

آخرین پیشنهاد ما به شما، یک عنوان خاص و متفاوت دیگر است که مکانیزم آن بیشتر شبیه به بازی‌های رومیزی شبیه Dungeons & Dragons خواهد بود.

Knights of Pen & Paper 2

این گونه بازی‌ها داستان و روایت خیلی خاص و جالبی دارند، اما باید در نظر بگیرید که روند آن‌ها آهسته بوده و ارتقا و پیشرفت شما در داستان، طول خواهد کشید. این بازی از گرافیک 8 بیتی بهره می‌برد، اما در همین شکل و شمایل نیز می‌توانید، زیبایی کار طراحان را به خوبی تماشا کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *