بازی‌های سخت در طول تاریخ بسیار بوده‌اند و عنوان‌های یک لیست از این بازی‌ها، به طور طبیعی بسته به سلیقه هر فرد، متفاوت خواهد بود. اما بازی‌هایی که ما در این پست از آن‌ها نام می‌برم را در حال حاضر می‌توانید تجربه کنید و خیلی به سراغ عنوان‌های کلاسیک SNES یا حتی پلی استیشن 1 هم نرفته‌ایم.

  1. Dark Souls

Dark Souls
Dark Souls

کمتر کسی هست که درباره صدر این لیست -حتی اگر تمام بازی‌هایی که تا به حال ساخته شده را نیز لحاظ کنیم- اتفاق نظر نداشته باشد. این بازی اگر چه یک بازی فوق‌العاده عالی و پرطرفدار است، اما به شکلی باور نکردنی سخت و البته لذت بخش بوده و غول‌های پر تعداد بازی، بعضا شما را شبیه به یک حشره له می‌کنند و آنقدر باید بازی کنید، سطح خود را بالا ببرید و تازه راه‌ کشتن آن‌ها را پیدا کنید، تا بتوایند از سطح آن‌ها بگذرید. Dark Souls  همانطور که گفتیم، یک بازی فوق‌العاده است و صد در صد این سختی در لذت‌بخش‌تر بودن آن کمک کرده، اما اگر اعصاب کافی ندارید، به هیچ وجه سمت آن نروید.

  1. Cuphead

Cuphead
Cuphead

Cuphead یک عنوان خاص و متفاوت است و با تصاویر هنرمندان، گیم پلی عالی و همچنین صداگذاری فوق‌العاده شما را شیفته خودش می‌کند. اما در این بازی شخصیت شما کلا سه خون داشته و در این بین بارها و بارها مجبور می‌شود با غول‌های بزرگ و سخت بجنگد. سختی بازی شبیه یک شوخی جالب آغاز می‌شود و کم کم آنقدر جدی می‌شود که گاهی به نظر غیر ممکن می‌آید. با این حال بعد از بارها و بارها رفتن بعضی مراحل، بالاخره می‌توانید آن را رد کرده و فضای تازه و زیبای جدیدی را در Cuphead تجربه نمایید.

  1. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

وقتی قرار است از بازی‌های جدیدتر بگوییم، نوع سختی جدیدی را نیز باید مد نظر بگیرید. در این بازی آنلاین، شما به راحتی می‌توانید در نقشه با افراد خیلی حرفه‌ای قرار بگیرید که بازی را به شکلی استادانه بازی می‌کنند. حتی وقتی به بازی مسلط هم باشید، خیلی سخت است که بتوانید راحت بازی کنید و همیشه افرادی در سرورهای مختلف هستند که به راحتی شما را از پا در بیاورند. اما نکته جالب در مورد این سختی بیش از حد این است که گاهی حتی بازیکن‌های بزرگ را نیز می‌توان با روش‌هایی از پا در آورد، کافی است کمی خوش شانس باشید و این که آموزش‌های مختلف را در یوتیوب ببینید.

  1. Super Mario Maker 2

Super Mario Maker 2
Super Mario Maker 2

ما در Super Mario Maker 2 در مورد خود بازی صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد بعضی از مراحلی که بازیکن‌ها می‌سازند حرف می‌زنیم که بخش اصلی بازی بوده و اصلا این عنوان از Mario به آن معروف است. مراحلی که چالش‌های سخت و نفس‌گیری پیش پای شما می‌گذارند اما در نهایت قابل رفتن هستند. مراحلی که در این بخش می‌بینید را به هیچ وجه در هیچ کدام از سری‌های اصلی Super Mario  تجربه نکرده‌اید، چون هیچ گاه بازی تا این حد ساخته نمی‌شود.

  1. Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice
Sekiro: Shadows Die Twice

همیشه رسمی در کار بوده که بازی‌های سامورایی تا حد امکان سخت ساخته شوند. اما  Sekiro که به دست سازندگان Dark Souls رفته به شکلی متفاوت سخت است. غول‌های این بازی دقیقا به اندازه‌ی چیزهایی که در Dark Souls می‌بینید سخت هستند اما در این جا در طی بازی چیزی برای شما تغییر نخواهد کرد و تنها راهی که برای از پا در آوردن آن‌ها دارید، تکرار و تکرار است تا راهی مناسب برای ضربه‌ی آخر کسب نمایید. با این حال فراموش نکنید که Sekiro: Shadows Die Twice یک عنوان فوق‌العاده عالی بوده و سختی بازی بخشی از جذابیت آن محسوب می‌شود.

  1. Oddworld: Abe’s Oddysee

Oddworld: Abe’s Oddysee
Oddworld: Abe’s Oddysee

در این بازی شیب یادگیری شما باید خیلی سریع باشد تا به شیب سختی این بازی جذاب و در عین حال متفاوت برسد. تقریبا هر حرکتی که در این بازی می‌کنید باید حساب شده باشد چون طراحی مراحل به گونه‌ای است که هیچ جای اشتباهی برای شما نمی‌گذارد و به بدترین شکل شما را تنبیه می‌کنند. با این حال گیم پلی هنرمندانه بازی، حتی با سختی که دارد، شما را مجاب می‌کند که به هر گوشه از جاهایی که می‌توانید سر بزنید و تنها بازی را برای تمام کردن، به انجام نرسانید.

  1. Getting Over It with Bennett Foddy

Getting Over It with Bennett Foddy
Getting Over It with Bennett Foddy

عجیب‌ترین بازی در لیست 7 تایی ما، بدون شک Getting Over It with Bennett Foddy است. در این بازی شما شخصیتی را هدایت خواهید کرد که پاهایش درون یک دیگ گیر کرده و برای حرکت کردن یک چکش بلند دارد و باید به وسیله‌ی آن مسیری عجیب را طی کند و به بالا برود. تنها یک مسیر در بازی وجود داشته و شما آنقدر باید آن را طی کنید تا در نهایت بتوانید به بالا برسید و در این مسیر احتمالا بارها به خاطر افتادن‌ها مکرر مجبور به فریاد کشیدن بر سر هر چیزی که سر راهتان باشد، خواهید شد!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *