وقتی قرار بود برای تماشای گیم پلی بازی‌ها در همایش آنلاین Nintendo Direct live 2021 به انتظار عناوین مختلف باشیم، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد این Neon White باشد که بیش از هر بازی دیگری جلب توجه کند. عنوانی که با نمایش فوق‌العاده خود، حالا خیلی‌ها را عاشق خودش کرده است.

توضیح این که Neon White دقیقا چطور بازی است، واقعا مشکل خواهد بود. یک عنوان با استایل انیمه‌ای که در یک دنیای بسیار متفاوت در جریان بوده که در عین حال شخصیت‌هایش شبیه به شیاطین دنیای بازی‌های ژاپنی هستند و المان‌هایی شبیه بهبازی‌های Bayonetta و Danganronpa نیز در آن دیده می‌شود. یک بازی اول شخص سریع که سوال‌های زیادی در ذهنتان ایجاد می‌کند.

سازنده بازی Ben Esposito که قبلا عنوان تحسین شده‌ی Donut County را از او دیده بودیم، گفته که این بازی با تمام چیزهایی که تا به حال ساخته و بازی‌های که در مسیر اصلی این صنعت ساخته می‌شوند، کاملا متفاوت است. او گفته که این بازی مختص بازی‌خورهاست و برای کسانی که سر رشته‌ای از بازی‌های کامپیوتری ندارند ساخته نشده و اگر چه می‌توانند آن را انجام دهند، اما لذتی از طی مراحلشان نخواهند بود.

مکانیک بازی

همانطور که گفتیم این بازی یک شوتر اول شخص است که برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد و با کمی فاصله بر روی استیم و PC نیز ارائه می‌شود تا بتوانید با موس و کیبورد نیز آن را بازی کنید. یکی از ویژگی‌های این بازی، داستان خطی اما گیم پلی نسبتا غیر خطی آن است که در واقع شما می‌توانید آزادانه در آن حرکت کنید. همچنین سیستم لولینگ در بازی وجود دارد که وجه‌های مختلفی داشته و سرعت پیشرفت شما نیز در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت بازی، کارت‌هایی است که هم از آن‌ها به عنوان اسلحه می‌توانید استفاده کنید و هم برای حرکت و کارهای ویژه. شما بازی را با یک کارت آغاز خواهید کرد که در واقع اسلحه‌ی ابتدایی شماست. این اسلحه ممکن است یک کاتانا باشد و سپس دیگر اسلحه‌ها یا قدرت‌ها نیز در قالب کارت به دست می‌آیند. این اسلحه‌ها و قدرت‌ها عموما با کشتن دیگر دشمنان باقی خواهد ماند و شما می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید.

جالب این که هر کارت را تنها تعداد دفعاتی مشخص می‌توانید استفاده کنید که شامل کارت‌های قابلیت و جا به جایی نیز می‌شود. برای مثال کارت Godspeed که هم به عنوان اسلحه می‌توان استفاده کرد که تنها 4 بار قابلیت استفاده دارد و بسیار قدرتمند و دقیق است. اما اگر به عنوان حرکت از آن استفاده کنید، یک حرکت استثنایی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

در مجموع گیم پلی بازی سریع، متفاوت و جذاب است و در کنار سرگرم کننده بودن، عمق بسیار خوبی نیز دارد و باعث می‌شود در تمامی مراحل، در حال محاسبه برا خرج کردن کارت‌های خود باشید.

داستان بازی

کلیت داستان بازی Neon White بسیار بزرگ بوده که برای یک شوتر سریع عجیب به نظر می‌آید. عموما برای بازی‌های این چنینی یک داستان سطحی نوشته می‌شود، اما در مورد عنوان Neon White مسئله متفاوت بوده و شما داستانی گیرا و مهیج را دنبال خواهید کرد. بخشی از این داستان به زبان یک راوی گفته می‌شود و خیلی از دیالوگ‌ها نیز به صورت زیرنویس و به سبک بازی‌های انیمه‌ای نقل می‌شود.

در آغاز شما در “بهشت” چشم باز می‌کنید و هیچ ایده‌ای از این که چرا این جا آمده‌اید، نخواهید داشت . بلافاصله وارد یک مسابقه می‌شوید تا به عنوان شکارچی شیطان انتخاب شوید تا به دروازه‌های مروارید بروید. در واقع گویا این تنها چیزی است که شکاریان شیطان به خاطر می‌آروند و آن را طلب می‌کنند.

داستان بازی در ادامه به جواب بسیاری  از سوال‌های پیش آمده می‌پردازد و روابط بین شخصیت‌ها را شرح خواهد داد و حتی به داستان‌های دنیایی که درش به بازی مشغول هستید نیز اشاره خواهد کرد.

در آخر

 

Neon White بدون شک یک بازی متفاوت است که جالب این که نه برای کنسول‌های نسل جدید، بلکه برای نینتندو سوییچ ارائه می‌شود. یک عنوان خاص که می‌توان نشانه‌های انیمه‌های مهم را در آن به وضوع مشاهده کرد و البته دید که چطور ایده‌های منحصر به فرد، می‌توانند یک بازی متفاوت و موفق با استایلی جذاب را بسازند. پس اگر اندک علاقه‌ای به سبک بازی‌های شوتر سریع و استایل انیمه‌ای دارید، حتما باید به سراغ Neon White بروید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *