بچه‌ها امروز سلیقه‌ای کاملا متفاوت با بچه‌های نسل قبل دارند. اوضاع به گونه‌ای پیش رفته که داشتن یک تبلت اختصاصی برای سنین پایین یکی از واجبات به نظر می‌رسد. پس بهتر است قبل از اینکه به بازار برویم و یک تبلت از ویترین انتخاب کنیم، با بهترین انتخاب‌ها در بازار برای این سنین آشنا شویم.

مشخصات یک تبلت خوب برای کودکان چیست؟

شما می‌توانید هر تبلت قدیمی را بردارید و به کودک خود بدهید، اما این دلیل نمی‌شود که آن تبلت خوب بوده و به دردش بخورد. شما باید بسته به سنی که کودک در آن قرار گرفته تبلتی با کارایی مناسب تهیه کنید. برای مثال بهتر است که به یک کودک ۶ ساله، تبلتی بزرگ بدهید از نظر فنی اگر کمی ضعیف بود هم مشکل ساز نیست، در صورتی که برای یک کودک ۱۲ ساله نیاز به تبلتی ظریف‌تر و در عین حال قوی‌تر دارید. اما اگر بخواهیم به صورت کلی مروری به مشخصه‌های ضروری برای یک تبلت خوب و مناسب برای کودکان داشته باشیم، باید مولفه‌های زیر را مرور کنیم.

  • معرفی برترین بازی‌های واقعیت مجازی برای کودکان
  • دوام: تبلتی که دست کودک باشد، نه یک بار و دو بار، بلکه چندین بار زمین خواهد خورد. پس باید از این زمین خوردن‌ها جان سالم به در ببرد.
  • سیستم عاملی مطرح با فروشگاهی مملو از بازی: خرید تبلت‌های متفرقه که حتی سیستم عامل درستی هم ندارند به هیچ درد نخواهد خورد. تبلت مورد نظر باید یکی از سیستم عامل‌های مطرح را داشته باشد تا بتوان از فروشگاهش، چندین بازی دانلود کرد.
  • دارای امکانات مراقبت والدین: البته این بخش نرم‌افزاری است و خیلی به مدل تبلت مربوط نمی‌شود، اما یکی از گزینه‌های مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد .

با علم به این موارد، مروری کنیم بر مدل‌های مناسبی که در حال حاضر می‌توانید از بازار خریداری کنید.

Apple iPad بهترین اما گران

Apple iPad

شکی نیست که تبلت‌ آیپد اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین تبلت‌ها برای تمام سنین است. این تبلت‌ها از دوام و امکانات بسیار خوبی برخوردار بوده و به واسطه داشتن سیستم عامل iPadOS، قابلیت یادگیری آسانی دارد. اپ استور این سیستم عامل مملو از بازی‌ها و برنامه‌های آموزشی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان بوده و برنامه‌های مراقبتی نیز به خوبی روی آن نصب می‌شود.

Fire HD 10 Kids Edition Tablet مناسب خردسالان

Fire HD 10 Kids Edition Tablet

این تبلت را آمازون مختص بچه‌ها ساخته است و به گونه‌ای طراحی شده تا سنین مختلف بتوانند از آن بهره ببرند. امکانات و دسترسی‌های این تبلت مناسب کودکان بوده و بدنه‌ی آن از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. نکته بهتر اینکه تبلت با یک نرم‌افزار مراقبت والدین عرضه می‌شود و والدینی که به خوبی بلد نیستن با دستگاه‌های این چنینی کار کنند، در همان ابتدا قادر خواهند بود تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهند.

 Samsung Galaxy Tab A بهترین در میان اندرویدی‌ها

Samsung Galaxy Tab A

اگر در نهایت می‌خواهید یک تبلت اندرویدی برای کودک خود بگیرید تا به گوگل پلی استور دسترسی داشته باشید، به نظر می‌رسد انتخابی بهتر از Samsung Galaxy Tab A نخواهید داشت. این تبلت ۸ اینچی با ۳۲ گیگ حافظه و امکان اتصال به حافظه جانبی عرضه شده، بدنه‌ای قوی دارد و به راحتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های پلی استور هم مراقب عملکرد فرزندانتان باشید و هم به خوبی آن‌ها را سرگرم کنید.

Acer R11 11.6″ Convertible بهترین در میان کروم بوک‌ها

Acer R11 11.6″ Convertible

البته این دستگاه خیلی تبلت به حساب نمی‌آید، اما اگر به هر دلیلی خواستید که یک کروم بوک برای فرزند خود انتخاب کنید، هیچ دستگاهی بهتر از این مورد برای شما نخواهد بود. البته با توجه به امکان نصب برنامه‌های اندرویدی در کروم بوک‌ها، در مجموع شما امکانات خوبی برای بچه‌ی خود فراهم کرده‌اید، مضاف بر اینکه بچه‌های کمی بزرگ‌تر می‌توانند استفاده از این دستگاه را یاد گرفته تا بعدها روی لپتاپ عملکردی خوب داشته باشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *